safety pols leash van airush 05 bar

#RemcO#

Mei 06, 2007, 16:34:43
edit2Rapporteer  
hallo kiters

ik heb er pasgelede een airush 8m2 05 model bij gekocht.. maar er zit een bar bij met een pols leash..
vorige x loopte ik onder het varen en zaten mijn lijnen dus gedraait, ik kan m'n bar niet rond draaien omdat die polsleash in de weg zit hij zit vast aan de zijkand van mijn bar.. heeft iemand hier een oplossing vooor???? ListenToMe
robin..

Antwoord #1 Mei 06, 2007, 17:07:03
edit2Rapporteer  
polsleash ding eraf enige optie denk ik
rocket man

Antwoord #2 Mei 06, 2007, 17:47:40
edit2Rapporteer  
pols leach?? dit is niet meer state of the art. Misschien een oudere bar van naish of
north pakken waar de saftey via een van de voorlijnen loopt en die op je trapezez
vastgezet wordt. Of zelf bouwen kan ook, met twee rvs ringen.
kentyman

Antwoord #3 Mei 06, 2007, 18:12:24
edit2Rapporteer  
een pols-leash is niet echt veilig, stel je raakt in de problemen en gooit je quick-release, dan hangt je kite dus aan je pols en dan ben je dus in ieder geval 1 hand kwijt aan de kite... dus heb je dan nog maar 1 andere hand om jezelf te redden zegmaar..

het is beter om een leash systeem te gebruiken waarbij de leash aan je trapeze vast zit (bijvoorbeeld bij een 5e lijn systeem)

maar om toch even je vraag te beantwoorden:
oplossing 1: loop de kite de andere kant op
oplossing 2: draai jezelf met je hele lichaam rond onder de kite
#RemcO#

Antwoord #4 Mei 07, 2007, 01:19:10
edit2Rapporteer  
dank uu dank uu
Vinni

Antwoord #5 Mei 07, 2007, 15:01:20
edit2Rapporteer  
een pols-leash is niet echt veilig, stel je raakt in de problemen en gooit je quick-release, dan hangt je kite dus aan je pols en dan ben je dus in ieder geval 1 hand kwijt aan de kite... dus heb je dan nog maar 1 andere hand om jezelf te redden zegmaar..

het is beter om een leash systeem te gebruiken waarbij de leash aan je trapeze vast zit (bijvoorbeeld bij een 5e lijn systeem)

maar om toch even je vraag te beantwoorden:
oplossing 1: loop de kite de andere kant op
oplossing 2: draai jezelf met je hele lichaam rond onder de kite

Grapjas....
Ik heb ook nog zo'n polsleash, maar als je wilt heb je die polsband zo los hoor.
Hij zit gewoon met klitterband vast wat je hardstikke snel en makkelijk los kan krijgen.
Bovendien staat er zo goed als geen kracht meer op de kite als je hem gereleached hebt, waardoor je dus gewoon allebei je handen kan gebruiken.
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 Mei 07, 2007, 15:28:48
edit2Rapporteer  
soms zou je willen dat je zo'n pols leash had... als je ineens je kite niet meer in je handen hebt en je hem weg ziet vliegen...
ik had dat dus gister! depowerkoord brak... in 1 keer alles weg.. gelukkig was er iemand die de kite redelijk snel kon pakken!
Steven

Antwoord #7 Mei 07, 2007, 16:11:49
edit2Rapporteer  
Enige optie is een andere bar nemen, dan zou ik voor de North of Naish gaan. Wat ook zou kunnen is hem er af halen en een HP leash nemen en die dan weer vast maken op je chickenloop, de HP leash zou je dan bij problemen moeten releasen, voor dat je dit doet moet je wel de o-shit handle vast hebben, anders ben je dus alles kwijt. Is dus niet echt heel erg ''safety''!
naishkiter

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 13, 2009, 12:39:58
edit2Rapporteer  
een naish-bar lijkt mij ook de makkelijkste/veiligste optie:
de naish control bar van 2008 is echt goed!
de leash gwn vastmaken aan de haak van je harnas, klaar!
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Juni 13, 2009, 14:57:31
edit2Rapporteer  
Iets met oude koeien en een sloot.....

slotje!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.