Peterkiter
|
Hey,
Ik heb de underground flx uit 05/06 1.28 bij 38 en ik vind het een erg fijn board. Zit erg veel flex in het eind van het board dus in choppy water is fijn varen. Hij vaart ook erg snel aan, maar als het harder gaat waaien kan je em ook lang doorvaren. Kwaliteit is ook top.
Maar ieder heeft zo´n zijn voorkeuren dus zou em eerst ff testen.
|
|
|
Morres
|
Ik zou em testen, maar is nog niet gebeurd(overigens niet om te kopen hoor)
maar waarom in godsnaam zo'n groot board?
Maatje jleiner is echt wel in orde tegenwoordig hoor. afhankelijk van gewicht ca 125(55kg) of 135(100kg)
|
|
|
wazzaah
|
Zijn top boardjes, eerste keer dat ik er mee deed varen was ik er gelijk helemaal verliefd op (grinnik_kitesmiley)
Maar idd waarom zo groot? met een 132 boardje kom je ook heel goed weg hoor.
|
|
|
martijn-s
Geen avatar
|
vaar nog niet zo heel lang,en ben rond de 95 kg. dus zat ik aan een wat groter board te denken...
|
|
|
wazzaah
|
Wat kan je al? Hoogtelopen?
Met een 132 board keuze moet je misschien ff wat meer doorbijten maar ga je veel plezier aan beleven anders misschien 138. underground heeft zelf ook een online boardchecker. Probeer die s.
|
|
|
bartvds
|
Underground boards zijn top, met name het springen! ik zou idd niet groter gaan dan 130cm, anders sta je binnen 2 maanden weer met je buidel in de shop!
|
|
|
martijn-s
Geen avatar
|
ja,kan hoogte varen.zit nu in de fase dat ik een beetje aan het springen ben.maar er werd gezegd dat een board van 135/138 een stuk onrustiger vaart(onstabieler)dus vandaar dat ik aan een 1.42 zat te denken
|
|
|
wazzaah
|
Weet niet of je de mogelijkheid hebt om te testen maar zou dat proberen dan. Heb zelf de 128 is soms werken vooral met lichte wind maar ik kite nooit met minder als 15knts. Is soms werken maar een 132 board ga je veel plezier aan beleven denk dat 128 te klein is voor jou gewicht. De dubbele concaaf werkt ook in t voordeel van t board. minder spray, snelle wegkomen en makkelijker landen met springen.
|
|
|
martijn-s
Geen avatar
|
maar is het echt zo,n wereld van verschil dan tussen die maten?? zit nog in de begin fase van het springen...dus ben echt nog een beginner. had voor dat ik m,n board verloor ook een 1.45,en daar vaarde ik prima mee. zit nu dus echt te twijfelen tussen 138 of 142....
|
|
|
martijn-s
Geen avatar
|
denk echt dat ik 132 niet prettig vind,zeker niet om dat ik net begin. kon met een 145 goed uit de voeten,maar weet niet waneer je nu echt toe bent aan een kleiner board
|
|
|
Peterkiter
|
Ik ben zelf van een 1.50 cabrinha plank overgestap op een Underground flx 1.28 (weeg 75 kg)was ook in de fase van kleine sprongtjes en kon gewoon goed hoogte lopen. Na twee keer varen ging het al helemaal top met dit board, dus ze varen echt makkelijk. Beter dat je dus een 1.38 of evt een 1.32 koopt, heb je veel meer plezier van in hardere wind.
|
|
|
mbetz
|
Ik vaar bij weinig wind met een Underground Fridgedoor, 138cm. Na 3 jaar nogsteeds in super conditie. Board vaart erg loose, makkelijk te draaien en met goede flex. Ondanks date Underground boards makkelijk draaien kune je er ook erg goed hoogte mee lopen. Ik overweeg nu ook een nieuwe FLX aan te schaffen van 128cm. Underground wordt om een of andrere reden niet vaak door de Kite bladen getest maar dat is ten onrechte. Het zijn super boards!!
|
|
|
TtHoM@s
|
denk echt dat ik 132 niet prettig vind,zeker niet om dat ik net begin. kon met een 145 goed uit de voeten,maar weet niet waneer je nu echt toe bent aan een kleiner board
groter board is makkelijker aan het begin omdat je dan niet zo snel weg zakt en niet zoveel kracht in je kite nodig heb nu kan je varen en raad ik je zeker een kleiner board aan. zeker niet voor die 142 gaan ik weet niet hoe breed de 132 maar daar moet je ok zeker genoen aan hebben ja moet maar eens een kleiner board proberen te testen succes ermee
|
|
|
hollandkiter
|
Koop nu die 142 en ga lekker kiten! Koop je er later een 128 bij en je hebt een top setje!!
Weinig wind=142, veel wind=128...........................
PS: ik gebruik 1 board, FLX132 en weeg 80 kilo
|
|
|
Timmeth
|
ik stapte van een 157 slingshot over naar underground FLX122 ( 122) vind t een superboard, loopt super hoogte en idd door de super flextips heerlijk door de chop heen en t is gewoon een oerdegeleijk board
|
|
|
FrankP
|
Boards zijn qua lengte weer wat op zijn retour, beter depowerende kites en doorontwikkelde shapes zorgen ervoor dat je meer breedte en lengte kunnen controleren. Dat geeft je bij weinig wind alleen maar voordelen, n.l. makkelijker aan- en doorplaneren, beter hoogtelopen en makkelijkere landingen van sprongen, ook in de golven is iets meer breedte fijn.
Vorig seizoen was m'n board 128x28 dit seizoen 134x39.5, voor weinig wind gebruik ik nog steeds een Spleene Session 141x42 met negatieve outline, één van de beste lichtweerboard en zo kun je met een 12m bow toch planeren en fun hebben met 10 knp.
|
|
|
Sjemmel
|
Als je eenmaal kan varen maakt het niet uit of je board groot is of iets kleiner, als je al hoogte kan lopen kan je in feite op alle maten lekker varen volgens mij. Alleen als je niveau straks toeneemt is het makkelijker om een minder groot board te hebben omdat je dan met meer power kan varen en sprongen makkelijker landt.
Succes
|
|
|
|
Daniell
|
Ja Martijn, mooi boardje vraag maar aan Bas en Willem, ik zou m kopen,
misschien komen er dan wat centjes los voor X-team riders....
|
|
|