Op zoek naar leuke spot Brasil ... relaxe accomodatie, coole spot, ...

Kheldar

Juli 03, 2007, 00:23:09
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik ga de 20ste juli voor 23 dagen naar brasil. Ik zite de eerste en laatste week in  Sao Paulo, maar het plan is om ook 7-8 dagen naar het noorden te gaan naar de zon en warmer weer, omdat het in't zuiden toch winter is nu. Ik wil toch deze 7-8 dagen proberen te combineren met wat kiten tussendoor.
Mijn vriendin komt ook mee maar kite niet en we willen dus ook een beetje luxe; dus een goed hotel/chalet/lodge met swimming pool etc, evt. mooie locatie aan het strand, nightlife mag ook een beetje en ... een leuke kitespot in de buurt.

Ik kan al redelijk heen en weer varen en hoogte houden maarvoor de rest moet ik nog veel oefenen, dus het zou leuk zijn wat relaxe watercondities te hebben. Wind zou normaal gezien geen probleem moeten zijn. Ik ben van plan om m'n 9m en mn 128 of 139 bordje mee te nemen.

Zijn er onder jullie mensen die een leuke spot weten die min of meer voldoet aan bovenstaande wensen.

Groetjes

Eric
gerrit

Antwoord #1 Juli 03, 2007, 18:40:55
edit2Rapporteer  
Klinkt goed, de meeste Brazil kiters gaan naar Cumbuco.. luxe acc. is ECO paradise...

Geen hoogte houden is daar geen probleem... van Cumbuco naar de lagune is 6 km downwind en er is altijd een buggy die jou voor een paar real$ naar Cumbuco terug brengt...  30$ als je alleen bent maar er passen 3 kiters en gear in een buggy dan ben jij weer terug voor een hollands prijsje 1 euro = +/- 2.70 real $

Buiten het seizoen is een grotere kite ook wel welkom (seizoen met veel wind = sept- jan)

http://www.kitehigh.nl/kitesurfing-pictures/thumbnails.php?album=214

http://www.renooij.eu/coppermine/displayimage.php?album=6&pid=596&slideshow=7000

De hele Noordkust van af Jeao Passoa tot en met Jericoacoara is een groot kite feest.

Als je een verdere reis info nodig hebt oid. mail even

taxatie@kitereparatie.nl

Gerrit

Kheldar

Antwoord #2 Juli 03, 2007, 21:35:15
edit2Rapporteer  
Hoi,

Bedankt voor de info.
Na 2 dagen grasduinen op internet gaat het waarschijnlijk Jericoacoara worden.
Dan zie ik ter plaatse wel wat de mogelijkheden allemaal zijn (kiteuitstapjes naar lagune etc.)

Ik kijk nog even wat voor windcondities het er zijn, dan kan ik een gokje wagen welke spullen ik meeneem.

Groetjes

Eric
gerrit

Antwoord #3 Juli 03, 2007, 22:19:26
edit2Rapporteer  
In Jeri zelf is het kiten niet HOT  wel in Praia Prea 15 km over het strand rijden..

Kite technisch doe jij het het best in Cumbuco...  dicht bij Fortaleza voor het stappen  en prettiger voor de beginnende kiter...  vrouw op ligbedje uit de wind kijken.. jij kiten voor de deur

Jeri is wel heel  mellow... windsurfers en hippie paradijs... verder erg mooi  stappen is er niet bij alleen chillen.... hippie style

goeie reis!  want 1 ding is zeker Brazil rules!

PS. neem simpel woordeboekje mee  (portugees -ned ned-portugees)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.