Het is alweer een jaar geleden dat ik het stokje overnam :
van Olaf Janssen. Hij heeft veel werk verricht zoals het opzetten van de regiovertegenwoordiging en organiseren van een aantal activiteiten
. Met het vrijwel geheel nieuwe bestuur hebben we deze werkzaamheden voortgezet en uitgebreid. Zo is dit jaar:
- de regiovertegenwoordiging versterkt
- een eerste samenwerking met de KNWV Regiovertegenwoordiging tot stand gekomen
- de website niet meer uitbesteed maar onder eigen beheer gekomen
- een nieuwe verzekering afgesloten
- de nkv uitgebreid met een veiligheidscommissie
- gecommuniceerd met de leden via de nkv podcast en nieuwsbrief
- een compleet geautomatiseerd leden administratiesysteem opgezet waarmee alle inschrijf en pasjes ellende tot het verleden gaat behoren.
Kortom afgelopen jaar hebben we lopende zaken gecontineerd en uitgebreid. Daarbij zijn we meer zichtbaar geworden. De overwegend negatieve klanken zijn gelukkig van de fora verdwenen en het aantal inschrijvingen stemt heel tevreden. Soms lees ik op de fora nog wel woorden als NKV Bobo's ed. Om daar nogmaals heel duidelijk in te zijn, de NKV is niet meer dan een groep van max. 20 vrijwilligers. We willen het beste voor alle kitesurfers in Nederland. Ook hoor ik wel eens "wat heb ik er aan, ik woon bij een spot waar ik kan kiten en zolang het goed gaat... ".
De NKV doet meer dan alleen de regiovertegenwoordiging. Zo lichten we beginners zo goed mogelijk in en zetten we met de KNWV een goed lessysteem op. Daar heeft iedereen wat aan, want niemand wil toch ongecontroleerde acties door beginners op zijn spot? Daarbij zullen we de komende jaren ook steeds meer gaan doen voor de leden. De vereniging is nu zo gegroeid en sterk geworden dat we ruimte krijgen om naast de regiovertegenwoordiging ook meer ledengericht te gaan werken. Van de week had ik een avond kennismaking met de HSA (surfen). Zij bestaan inmiddels ruim 30 jaar en hebben veel kennis van mooie surffeesten, filmavonden enz. Ik denk dat de NKV naast de serieuze tak de kiters in NL ook meer in die richting kan bedienen.
Het zou toch leuk zijn als je straks een aantal mooie spots hebt in NL met reddingsdiensten e.d. hept en af en toe een feest, goede NK's, WA verzekering, een geinig t-shirtje enz. Kortom het lidmaatschap van de NKV betekent dat je ten eerste meehelpt om het kitesurfen in NL in stand te houden, en ten tweede helpt te bouwen aan iets waar we allemaal wat aan hebben en dat voor nog geen € 2,50 (
1biertje!) per maand.
Maar de ALV en een nieuw jaar komt er aan. Daar ben ik druk mee bezig, want het komende jaar zou ik graag de volgende zaken aanpakken:
- Natura 2000 en het contactleggen en inlichten van alle gemeentes
- Contacten leggen met alle locale clubs en verenigingen om samen te werken
- De voorzieningen uitbreiden zodat de NKV van toegevoegde waarde kan zijn voor event-organisatoren
- Sponsoring om de leden nog meer voordelen te kunnen bieden en bijvoorbeeld talenten en juryleden te steunen
- Fun ontwikkeling
- Zichtbaarheid op de spots en events met vlaggen, lycra's en info
En over deze punten en alle andere ideeën wil ik het met jullie hebben. Dus welke kant gaat de NKV uit en concreet wat willen we bereiken komend jaar. Daarom nodig ik alle leden plus introducé uit voor de BBQ en ALV op de 29ste september in Scheveningen. Kiters onder elkaar en de mogelijkheid je stem te laten horen.
Tot slot wil ik nu al iedereen bedanken die dit jaar lid is geworden, lid is gebleven en als vrijwilliger heeft opgetreden. Met name Marijke Groener heeft een berg werk verzet en door haar inzet wordt ook die reis aangeboden op de ALV (geschokt_kitesmiley).
Tot de 29ste en kitese komende dagen! Ivo den Uijl