Kitekiller

Powerkiter

Geen avatar

Juni 22, 2009, 12:59:58
edit2Rapporteer  
Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb als vraag of het ook mogelijk is om een kitekiller aan je bar/lijnen te monteren.

Ik heb het op deze manier gedaan, alleen nog niet geprobeerd:
http://img38.imageshack.us/img38/9893/imag0018c.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/1012/imag0019d.jpg

Ik heb een cabrinha 12 4m. Ik ben nog niet echt bekend met kitesurfen, maar heb wel vele uren gevlogen met 10 4m powerkite van HQ.

Mvg,
Dirkie

Antwoord #1 Juni 22, 2009, 13:14:31
edit2Rapporteer  
Hoi,

Belangrijke tip als je wilt gaan kiten: Neem even een les!

Zeker ivm de diverse veiligheidsdingen wel aan te raden.

Wat betreft je vraag:
Iedere moderne heeft een zo'n kill systeem, dit zit echter bevestigt aan je trapeze, niet om je pols. Hoe het precies werkt is verschillend per kite. Als je al een kite hebt, zou ik die meenemen naar de les...
Powerkiter

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 22, 2009, 13:31:21
edit2Rapporteer  
hey dirkie bedankt voor de tip, ga ik zeker doen.

Volgens mij zit er op mijn vlieger geen killsysteem, want hij is al redelijk oud. Is het niet mogelijk om het de kitekiller in deze positie aan de trapeze te monteren?
Lude

Antwoord #3 Juni 22, 2009, 13:45:59
edit2Rapporteer  
Zelfs de alleereerste wipika's hadden een safety die op die manier werkt.

Als je ipv deze pols bevestiging een handle-pass-leash koopt en die op diezelfde manier bevestigd kun je hem aan je trapeze haken. (maar er is niet veel mis met een polsbevestiging hoor)

Let wel op dat de bedoeling dus is dat je je chickenloop lostrekt en je je bar dan los laat.. Er moet dus een safety op je chickenloop zitten, anders vind ik het alsnog niet echt veilig.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 22, 2009, 13:56:17
edit2Rapporteer  
Jij hebt hier een oude Naish bar uit het jaar 2004 ongeveer denk ik.

Waar jij nu dat ding voor om je pols om hebt zitten kun je een gewone leash aan vastmaken die je aan de achterkant van je trapeze kunt bevestigen, zoals Lude ook zegt.

Let wel op dat dit inderdaad een oude bar is en dat de safety echt niet te vergelijken valt met de safety systemen van tegenwoordig. Als je dus niet tevreden bent kun je misschien betere een wat nieuwere kite gaan zoeken.

Of even contact opnemen met wimt (op dit forum), die kan je vast nog tips geven, maar of het daar atljd veiliger van wordt zul je zelf even moeten beoordelen Smiley
Powerkiter

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 22, 2009, 15:17:05
edit2Rapporteer  
ok, dus wat ik zou kunnen doen is een verbinding maken zoals hieronder staat?:
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/06/22/d4ecc18cc14269ccfa153c47f8a1337d/IMAG0020.jpg
Jarno

Geen avatar

Antwoord #6 Juni 22, 2009, 15:23:56
edit2Rapporteer  
jep, volgens mij wel!
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #7 Juni 22, 2009, 15:26:43
edit2Rapporteer  
Misschien moet je als beginnende kiter niet zelf een safety willen hobbyen. Dit weekend zijn er twee doden te betreuren. Spaar effe door voor een moderne, betrouwbare kite met goede depower en veilig safetysysteem. Kost echt niet zo veel meer, vraag hier anders om advies v.w.b. merk en model. Succes
Powerkiter

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 22, 2009, 15:31:04
edit2Rapporteer  
Ja dat is een goed idee alleen vraag ik eerst even een les aan en kijk ik het dan even aan. Bedankt voor de reacties.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #9 Juni 22, 2009, 15:33:56
edit2Rapporteer  
Misschien moet je als beginnende kiter niet zelf een safety willen hobbyen. Dit weekend zijn er twee doden te betreuren. Spaar effe door voor een moderne, betrouwbare kite met goede depower en veilig safetysysteem. Kost echt niet zo veel meer, vraag hier anders om advies v.w.b. merk en model. Succes

absoluut.

Maar dit is niet zelf knutselen, dit is zoals het hoort op die ouwe bar..
dahtimstah

Antwoord #10 Juni 22, 2009, 19:36:03
edit2Rapporteer  
Volgens mij moet je als je begint met kiten niet eens een kite hebben zonder alle safety's.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.