RH
|
Ah, iemand die zich populair wil maken bij de meisjes...
|
|
|
Spoon
|
er kiten in verhouding ook veel minder meiden..
dus tsjah..
|
|
|
Verzet
|
Het heeft denk ik te maken met een combinatie van kracht en lef. Vrouwen hebben over het algemeen minder spierkracht wat je wel degelijk nodig hebt bij het kitesurfen, het kost de vrouwen dus ook meer kracht om dezelfde dingen te doen als de heren.
Lef: Om beter te worden heb je vooral lef nodig, elke keer als je een nieuwe trick gaat oefenen moet je iets doen wat je nog niet kunt en waardoor je dus misschien wel hard kan vallen. Die angst zorgt ervoor dat vrouwen daar voorzichtiger mee zijn. Dat zie je bij alle extreme sporten.
Je moet dus het niveau tussen mannen en vrouwen ook niet vergelijken, dit is appels met peren.
|
|
|
milamber
|
Maar appels en peren zijn toch hetzelfde? Schilletje, steeltje en soms ook nagenoeg dezelfde kleur. Ze smaken misschien anders maar ja dat doen verschillende soorten spagetti ook!
|
|
|
martijnc
|
Over het algemeen zijn mannen altijd ietsjes beter dan vrouwen op het gebied van sport ( sorry dames )
|
|
|
Verzet
|
Maar appels en peren zijn toch hetzelfde? Schilletje, steeltje en soms ook nagenoeg dezelfde kleur. Ze smaken misschien anders maar ja dat doen verschillende soorten spagetti ook!
Net als bij appels en peren of jouw voorbeeld; verschillende smaken spagetti. Hebben we het over verschillende dingen maar zien we ook veel overeenkomsten. Ik denk dat vrouwen ook wel anders smaken dan mannen, alleen heb ik hier geen ervaring mee
|
|
|
Idefixe
|
Mannen zijn niet beter / slechter dan vrouwen. Zodra je wat ouder wordt zul je ontdekken dat er fysiek hier en daar toch wel ietsie verschil is. Nog niet zo heel lang geleden was het kitesurfen iets waar veel fysieke kracht bij kwam kijken en daar zijn de mannen over het algemeen iets beter in dan vrouwen. ( De echte kerels hangen ook nu nog gewoon aan de C-shape ) Het nieuwe materiaal maakt de sport veel toegankelijker en nu is het voor de fysiek minder sterk gebouwde mannetjes en vrouwen ook beter te handelen.
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Niveau verschil is er wel degelijk aan de top.
Maar ik denk nog steeds dat een Jalou, en een Esther er 90% van alle kitende mannen in Nederland eruit beulen in competitie hoor.
|
|
|
Idefixe
|
Hmmpff da's niet denken Heeliks , dat is zekers te weten
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik heb Esther in Bonaire zien kiten en zij is onwijs goed.
Als het om lef gaat dan is mijn ervaring dat vrouwen veel meer lef hebben dan mannen. Met mijn werk heb ik er ook altijd mee te maken. De mannen hebben een grote mond en uiteindelijk zijn het de vrouwen die het doen.
Je moet alles op de juiste waarde inschatten.
Ik zeg RESPECT voor de vrouwen en hoop dat er snel meer bij komen.
|
|
|
leeany
|
Ik zeg RESPECT voor de vrouwen en hoop dat er snel meer bij komen.
Dat staat voorop vind ik.
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat de vrouwen op hetzelfde niveau zitten als de mannen. Was leuk om naar te kijken trouwens het NK, zowel mannen als vrouwen was top!
|
|
|
Vliegenaar
Geen avatar
|
Ik vind zelf dat het gemiddelde niveau van de vrouwelijke kiters een stuk hoger ligt dan bij de mannen (heb het niet over NK, maar algemeen).
|
|
|
rocket man
|
Was ik maar zo goed als bv. Jalou
|
|
|
VincentC
|
Ik vind zelf dat het gemiddelde niveau van de vrouwelijke kiters een stuk hoger ligt dan bij de mannen (heb het niet over NK, maar algemeen).
Word! Tuurlijk doen de dames geen megaloops of mobes, maar ze zijn wel beter dan 90% wat er rondvaart van de heren in Nederland
|
|
|
jaapd
|
Freestyle met al die handlepasses is net turnen, dus ik denk dat het niveau van vrouwen hierin erg hoog kan worden. En omdat ze gemiddeld gezien met een maatje kleiner kunnen varen misschien wel hoger als bij de mannen.
Maar zover is het nog niet, ik heb niet veel van de NK's gezien maar varen de vrouwen nu zoals de mannen 5 jaar geleden?
|
|
|
Idefixe
|
Freestyle met al die handlepasses is net turnen, dus ik denk dat het niveau van vrouwen hierin erg hoog kan worden. En omdat ze gemiddeld gezien met een maatje kleiner kunnen varen misschien wel hoger als bij de mannen.
Maar zover is het nog niet, ik heb niet veel van de NK's gezien maar varen de vrouwen nu zoals de mannen 5 jaar geleden?
Nee, want de vliegers van 5 jaar geleden waren gewoon vliegende fitnes-centra. Veel minder bereik op de vlieger. Waar je nu met veel vliegers gewoon wat depowered op de bar moest je toen echt veel meer met je rail de boel in de hand houden.
|
|
|
gnijzink
|
Het grote verschil is dat mannen eerst doen en dan pas denken. Vrouwen denken eerst en dan pas doen
|
|
|
Spoon
|
Het grote verschil is dat mannen eerst doen en dan pas denken. Vrouwen denken eerst en dan pas doen denk je? ik weet het niet. Ik ben even aan het nakijken in mijn referentiekader naar andere sporten en volgens mij is er altijd wel een gat tussen de mannen en de vrouwen. kijk naar bijvoorbeeld skateboarden ofzo.
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
kijk naar bijvoorbeeld skateboarden ofzo.
En snowboard (Halfpipe) of freestyle skiën (Moguls), windsurf freestyle etc. Zit echt wel veel verschil in hoor, maar ik blijf erbij, de dames die op dat niveau bezig zijn, respect hoor.
|
|
|
Spoon
|
Jah dat Zit echt wel veel verschil in hoor, maar ik blijf erbij, de dames die op dat niveau bezig zijn, respect hoor.
Dat is zeer zeker waar!! Jalou mag mij wel het een en ander bijleren hoor
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik dacht eerst dat de dames wel aardig meededen, je ziet weleens leuke dingen....
Maar nu ik de video van het NK heb gezien van Kitecinema.....tjeee.....vooral veel backrolls, wat raileys, pussy loop en 2 hoge sprongen... Dat is toch wel erg matig.....alleen die trick rond 2.00 is wel netjes (hoe heet dat?).
En jammer dat er nog een kite het publiek in gaat op het einde.....waaide het zondag ook nog zo hard dan?
Enfin...
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
En jammer dat er nog een kite het publiek in gaat op het einde.....waaide het zondag ook nog zo hard dan?
Dat was Jalou d'r kite en nee het waaide niet hard zondag ongeveer 18 knopen.
|
|
|
Idefixe
|
En jammer dat er nog een kite het publiek in gaat op het einde.....waaide het zondag ook nog zo hard dan? Enfin... Dat is zo, vanaf een filmpje, lastig te beoordelen hoor
|
|
|