Ikzelf ben zowel moderator als NKV bestuurslid en vind dat je daar wel degelijk rekening mee moet houden. Zowel in taalgebruik als gedrag ben je toch ( vooral naar derden ) een beetje een visitekaartje van je sport / je vereniging .
Natuurlijk zijn er momenten dat je iets puur op persoonlijke titel post. Meestal zet ik dat er dan wel bij.
Wel grappig, een grote mate van vrijheid van meningsuiting propageren als bestuurslid en zeggen wat je wilt, maar iemand niet vrij laten zelf te kiezen voor wel of geen les. Begrijp me niet verkeerd: les is zeer zeker aan te raden maar deze twee acties bijten elkaar een beetje.
Verder vind ik dat je zulke uitspraken niet moet doen. Mits uitdrukkelijk vermeld dat het op persoonlijke titel gebeurt. Dan nog heb ik mijn bedenkingen bij mensen die zulke "genuanceerde" uitlatingen doen. Ik denk dat het niet doen van zulke uitspraken en je professionaliseren een mogelijke vervolgstap is - mocht het kitesurfen daar behoefte aan hebben natuurlijk - voor het kitesurfen in het algemeen.
De Ierse NKV is een knokploeg tegen stuntelige beginners en buitenlanders. Je kan beter uit hun buurt blijven (no joke. en ze reizen dus ook af naar Dakhla en cumbuc). hun waarschuwingen zijn gemeend
NKV Ik neem de verenigingsuitingen niet meer voor zelfsprekend, ben trots dat ik lid ben van een professionele nationale kitesurf club. De contributie die ik van de week betalen moest….doe ik graag
Had al zoiets door.. Nou zulke boys kun je missen als kiespijn, laat ze maar lekker op dat eilandje van ze blijven. Volgens mij waren zij ook niet in 1 jaartje de pro die ze pretenderen te zijn.
Die afbeeldingen in eerste post vind ik wel heel duidelijk. Voel mee aangesproken. Het is inderdaad idioot dat ik nooit les heb gehad. Maar ja toen ik ik begon heb ik 5 of 6 keer les gepland maar het ging ieder keer niet door omdat wind te matig was. Wellicht een theorie examen maken (los van praktijk) die je online kunt doen: die voorrangregels zijn wel belangrijk. Wat woord en taal gebruik is toch ook vooral een cultuur kwestie: die Ieren zijn toch weer een apart volk.
De Ierse community lijkt, van een afstandje, verdraagzamer dan als je er dichterbij komt.. Maar in het statement van die Ierse man zit natuurlijk een grond van waarheid..
geweldige filmpje ........voer voor psychologen .......
maar laten we eerlijk zijn ........velen onder ons ..... waaronder ik zelf......hebben ook de eerste onzekere stappen moeten nemen ......tot grote hilariteit....of ergernis ... van de anderen ... ik werd jarenlang geprezen om mijn legendarische poephouding .....
...en je wilt niet weten wat ik gestunt heb met mijn Flysurfers ... elke kitedag eindigde steevast in lijnenspagetti en een drijfnatte kite .....
toch een heeeerlik filmpje ....wat een eikel...die Jan Kloot .....
Eh ik als beginner heb de volgende vraag? dus als ik eenmaal kan kiten ben ik geen eikel meer? En hoe goed moet ik dan wel niet kunnen kiten ? Volgens mij heeft dat nl geen relatie met elkaar. Kiten kan je leren, Eikel zijn afleren is moeilijker
hmmm ... ik denk dat ik 4 jaar geleden ook een grote ergernis was voor anderen. 4 dagen les gehad, alle veiligheidsdingen onder de knie, kite optuigen en starten en landen ging prima. maar op het board komen was hel.... ik denk dat mijn eerste kite wel duizend keer is gecrasht en ik honderden keren over mijn board ben getrokken. en standaard kite op 12 uur houden als ik netjes aan het wachten was op een beetje ruimte, omdat je denkt dat je met die kite op 12 uur het minste in de weg staat. wist ik veel. en nog maar een keer proberen en nog een keer, weer gaan en gaan en gaan. gelukkig beschik ik over een flink portie doorzettingsvermogen . ik heb veel plezier int kiten en ik vaar gewoon lekker om die beginners van nu heen met af en toe een beetje medelijden, terugdenkend aan mijn eigen begin. en af toen stop ik s om ze wat tips te geven en hopelijk een beetje meer op weg te helpen.
ps. idd heerlijk filmpje, de eigenwijsheid van die kerel komt goed over.
Eh ik als beginner heb de volgende vraag? dus als ik eenmaal kan kiten ben ik geen eikel meer? En hoe goed moet ik dan wel niet kunnen kiten ? Volgens mij heeft dat nl geen relatie met elkaar. Kiten kan je leren, Eikel zijn afleren is moeilijker
goed punt! ik denk dat de ergernis ook vooral gaat om eigenwijze beginners en die zijn er genoeg. maar er zijn ook genoeg eigenwijze gevorderden wat dat aan gaat die zich niet aan de regels houden.