kan je hier het hele jaar mee doorvaren????

b.v.o

Juli 25, 2005, 18:44:33
edit2Rapporteer  
KAN JE MET DIT PAK HET JAAR DOOR VAREN
Flow Series
The Flow Series combines essential performance with affordability. The Flow Series features a full skin upper body for minimization of windchill and a double lined lower area for optimum durability. Chest and back panels are constructed from 5mm neoprene for maximum warmth. All other panels range between 4 and 3mm in areas that require enhanced freedom of movement and flexibility. Easy entry leg cuffs increase ease of fitting and removal while limiting water entry into the suit. Extended seam cuffs limit water entry into the arm areas. These features combine to absolutely minimize any flushing of cold water into the wetsuit and to keep warmth inside the suit.

ZOU HET LUKKEN MET SCHOENEN EN HANDSCHOENEN???
Frenkie

Geen avatar

Antwoord #1 Juli 25, 2005, 19:17:55
edit2Rapporteer  
Gast het is midden zomer! Al zou je dat niet zeggen (cry_kitesmiley) . Hele jaar doorvaren moet volgens mij wel lukken met dit pak. Je kunt er altijd nog een extra laag onder aantrekken. 5mm is voldoende. Veel meer en je kunt je nauwelijks nog bewegen. Ik trek zelfd de grens bij 5 graden, bij minder ga ik het water niet op. 
b.v.o

Antwoord #2 Juli 25, 2005, 19:22:41
edit2Rapporteer  
nou ik was benieuwd erna.
nu nog ff lekker genieten van dit weer, maarja mag wel wat harder waaien.
kaitdoed

Geen avatar

Antwoord #3 Juli 25, 2005, 20:02:55
edit2Rapporteer  
lukt best wel!!lag afgelopenjaar op 8 januari al int water met mn 5/3 van neilpryde heb zelfsnu onderpakkievan 1mm extra dus isgoed te doen ook met schoentjes en handschoentjes en cap!!!! (hangloose_kitesmiley)
slingshot {Thomas}

Antwoord #4 Juli 25, 2005, 21:23:00
edit2Rapporteer  
als ik jou was zou ik 5/4 mm pak kopen met schoenen en al.

{ga meschien dit jaar ook winter spullen kopen heb nu een 3/2 mm pak en schoentjes maar die schioentjes doe ik nooit aan}
Psychotic

Antwoord #5 Juli 25, 2005, 21:35:50
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat je vooral kauwe klauwen en voeten krijgt, zelfs met 7 mm duikschoentjes lijken ze er na een kwartiertje niet meer te zijn, compleet gevoelloos. handen duurt wat langer maar na een uurtje varen is de lol er wel af omdat je je bar niet meer goed vast kan houden.

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juli 25, 2005, 21:41:52
edit2Rapporteer  
Zowiezo vaar je korter in de winter. Door de kou verbruik je veel meer energie en verzuren je spieren sneller. Allerbelangrijkste bij kou is je hoofd bedekken. Zoals je hier op kitehigh.nl tips kunt lezen verlies je 80% van je lichaamswarmte via je hoofd.

Je kunt speciale hoodies kopen, maar ik raadt je aan er een te kopen met een body er aan vast. Deze zijn veel warmer, plus minder kans dat water via je nek zo je rug op loopt. O.a. Niel Pryde en Pro-limit hebben deze dingen.

Ook ik vaar met een 5/3 + hooded body (1mm) + handschoenen + schoentjes de hele winter door, tenzij de buitentemperatuur zakt onder de +5°C. Met windje 4 Bfrt is de gevoelstemperatuur dan ook al ver onder 0.

In de zomer gebruik ik de 5/3 ook als de zon minder schijnt zoals afgelopen vrijdag. Koud heb je het dan zeker niet. En als gouden regel: je kunt het beter te warm hebben dan te koud.

Voor echt lekker weer heb ik nog een shorty.
WIMPIII

Antwoord #7 Juli 25, 2005, 22:07:23
edit2Rapporteer  
Je kan ook nog een neopreen truitje kopen met titanium gecoat(weet ff niet hoe het anders te omschrijven). Kan je gewoon onder je pak dragen en zit comfortabel. Scheelt een aardige jas qua warmte en prijs. Kun je bij elke surfzaak wel kopen en is het geld dubbel en dwars waard. Goede spullen voor je voeten en handen en kop is ook heel belangrijk. Ik moet zeggen dat ik het niet redt met m'n pak alleen in hartje winter, maar ja, ik heb dan ook geen grammetje vet. heb dan ook maar een droogpak erbij aangeschaft. Dat is aardig zweten soms.
Jurrien

Antwoord #8 Juli 25, 2005, 22:19:20
edit2Rapporteer  
ik heb een 5/4 mm pak en schoentjes kon tussen november- eind januari niet varen

maar in die tijd is snowkiten een oplossing!!
jeromeke
Gast
Antwoord #9 Juli 26, 2005, 11:27:28
edit2Rapporteer  
handschoenjes kunnen door afknelling je doorbloeding beperken en dat levert verzuring op,
een cap op je hoofd is wel lekker maar kan evenwicht uit balans brengen(zit tussen je oren.
winter schoentjes het liefst met dunne zool.
maar iereen heeft zijn eigen voorkeur.sccs
b.v.o

Antwoord #10 Juli 26, 2005, 17:35:13
edit2Rapporteer  
BEDANKT ALLEMAAL!!!
Moet dan alleen nog : cap nieuwe handschoenen en shirtje kopen.
KiteKoe®t

Antwoord #11 Juli 26, 2005, 17:42:21
edit2Rapporteer  
BEDANKT ALLEMAAL!!!
Moet dan alleen nog : cap nieuwe handschoenen en shirtje kopen.

Daar kun je voorlopig nog mee wachten in ieder geval. Zijn nog echt niet nodig
rimmert1980
Gast
Antwoord #12 Juli 26, 2005, 17:59:17
edit2Rapporteer  
gouden oplossing tegen koude handen:

regelmatig tijden het kiten je armen ZO HARD MOGELIJK RONDDRAAIEN TOTDAT JE TINTELING IN JE VINGERS VOELT!!!!!!!!! Dan kan je het kiten uren volhouden, en dat is geen geintje. Afgelopen winter ook met +1 een 2uur-beulsessie gehad op Muiderberg!

Ik gebruik overigens keukenhandschoenen met daaroverheen handschoentjes waar ik de palmen uit heb geknipt. Dan hou je tenminste wat grip, maar is de windchill wel weg!
b.v.o

Antwoord #13 Juli 26, 2005, 18:05:27
edit2Rapporteer  
keukenhandschoenen????
rimmert1980
Gast
Antwoord #14 Juli 26, 2005, 18:19:17
edit2Rapporteer  
ja, keukenhandschoenen onder je gewone handschoentjes... Je kent ze wel die gele dingen. Ik heb overigens groene, met voering!  (hangloose_kitesmiley)
b.v.o

Antwoord #15 Juli 26, 2005, 18:45:17
edit2Rapporteer  
zit dat goed
Passie

Antwoord #16 Juli 26, 2005, 20:01:37
edit2Rapporteer  
zit wel goed hoor... Huh
peterb

Antwoord #17 Juli 26, 2005, 20:33:41
edit2Rapporteer  
gewoon je zomervakantie afschaffen en op wintersport gaan =lekker 3 of 4 weken in de winter naar de mexico, brazilie of zo gaan; meestal waait het in Nl. ook vaak genoeg om te varen. Kijk maar eens hieronder:

http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_ijmuiden.htm

Dan zie je dat je in de zomer (juni, juli,augustus en september) gemiddeld boven de 60% winddagen hebt van 4 bft of meer. Komt zelfs een beetje in de buurt van rosas met 70%!!!

Oftewel ga lekker in de zomer in Nl kiten en in de winter in een exotisch oord en het aantal winddagen met mooi warm weer neemt enorm toe.

Michiel.
Moderator

Antwoord #18 Juli 27, 2005, 13:05:36
edit2Rapporteer  
...een cap op je hoofd is wel lekker maar kan evenwicht uit balans brengen(zit tussen je oren)...
  (geschokt_kitesmiley)

Ik heb gemerkt dat het even wennen is in het begin, net zoals het dragen van een helm. Maar ik kan me niet erinerren dat ik ooit evenwichtproblemen heb gehad door die cap tijdens het varen.

De meeste bodies met eraan vast een hoodie hebben een metallic/titanium coating. Dat helpt echt heel veel.

b.v.o

Antwoord #19 Juli 27, 2005, 17:48:21
edit2Rapporteer  
dus het doorkijken met de kou ziet er dus wel goed uit voor mij. Joepie
Michiel.
Moderator

Antwoord #20 Juli 29, 2005, 22:28:56
edit2Rapporteer  
Jazeker, als je maar redelijk kunt varen. UIteraard moet je lang in het water liggen zoveel mogelijk voorkomen. mocht je in de problemen komen, dan kun je zelfs met een droogpak onderkoelt raken in 5°C water in een korte tijd. Hou hier ook rekening mee tijdens het varen. Zorg dat je niet op plekken kite waar je niet makkelijk kan terugkomen mocht het mis gaan.

Ik heb van de winter zelfs een aantal malen een hardcore beginner gezien. Maar die houden het maar heel kort vol als je zo vaak in het water ligt. Echt af te raden!
b.v.o

Antwoord #21 Juli 30, 2005, 23:36:36
edit2Rapporteer  
nou heb vanmiddag opzich hard gevaren ging kompleet plat hangen en echt hard was met 20 sec heen en weer ofzo iets
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.