Claudia
|
Haha, dan moeten ze geld toeleggen wous!
|
|
|
DaRipper
|
Haha, dan moeten ze geld toeleggen wous!
Onzin!
|
|
|
~Sjors RE-CO2
|
Ik weet uit betrouwbare bron dat cabrinha weigert uit te leveren aan hen en ook aan windsurf.de hebben ze volgens mij ook een rechtszaak over.....
Die internetshops hebben geen vaste lasten zoals huur van een pand etc... dus die zijn al blij met 5% marge.. concureren alle winkels kapot!!!
Sjors
|
|
|
peterb
|
welkom in de wereld van de nieuwe economie Wij als consumenten willen gewoon de laagste priis, zolang de garantie maar goed geregeld is. Wat kan ons dat winkelpand dan schelen, in de winkel kun je de kite niet eens opblazen laat staan testen. Je ziet het ook al aan Wipika, die verkopen ze nu zelf via het internet.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Die internetshops hebben geen vaste lasten zoals huur van een pand etc... dus die zijn al blij met 5% marge.. concureren alle winkels kapot!!! In dit geval is dat onzin, Windsurf.de is gewoon een grote shop die je kunt bezoeken. Eenzelfde geval heeft ook al eens plaats gevonden met een webwinkel in Nederland die enkelt een magazijn had en een website. Deze had ook betere prijzen, alleen de importeur was hier niet blij mee en heeft gedreigd te stoppen met leveren. De marges op kites zijn gewoon erg hoog, zie maar eens hoeveel korting je kunt krijgen op nieuwe kites bij de meeste Nederlandse winkels. Dat is bij zoveel producten het geval. Als je bij een winkel koopt verwacht je service en hulp. Bij een internet shop weet je dat je geen advies zult krijgen (in de regel) en bij garantiegevallen ben je lang je spullen kwijt, en je moet verzendkosten betalen. Dat is het risico van die korting. Aan ieder om zelf te beslissen wat hij wil, en zeker niet de importeur. Die dwingt op deze manier kartelvorming af. Ik vraag me ook af of de importeur hier achter zit, of de klachten van zijn klantenbestand. Immers zal de importeur er niet minder aan verdienen (sterker nog, zelfs meer als er nog meer verkocht worden)...
|
|
|
webshop
Gast
|
Bij een internet shop weet je dat je geen advies zult krijgen (in de regel) en bij garantiegevallen ben je lang je spullen kwijt, en je moet verzendkosten betalen. Ik heb dus ook een webshop naast een aantal andere dingen en ik vind dit een beetje onzin. Ik ben voor advies altijd te bereiken via Telefoon, mobiel, skype me en MSN messenger en dit alles bijna 24 uur per dag. Bij garantie gevallen zorgen we altijd voor een passende oplossing, het zelfde als wat een normale winkel doet. En verzendkosten zitten in de verkoopsprijs. Ik las ook ergens dat 5% marge meer dan genoeg is voor een webshop, ja als je 100 kites per maand verkoopt. Dat gaat dus echt niet lukken. Ik denk dat normale winkels gewoon heel goed naast webwinkels kunnen bestaan, het grote probleem op dit moment is, is dat er teveel merken zijn die vervolgens weer teveel mensen in dienst hebben !! En dit alles is gewoon een kwestie van tijd (grinnik_kitesmiley) het lost zichzelf op.
|
|
|
Pjoeloe
|
tja, ben je nou Nederlander of niet!
|
|
|
Rippey
|
Het bepalen van de prijs door fabrikant of importeur is toch vertikale prijsbinding en toch nog steeds verboden toch?
Niet dat het niet gebeurd (we noemen dan al snel adviesprijs). Niet dat wij kiters er zomaar iets aan veranderen, maar ben toch even nieuwsgierig of het niet uitleveren van produkten hier een vorm van is. (stel dat dat waar is)
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Het bepalen van de prijs door fabrikant of importeur is toch vertikale prijsbinding en toch nog steeds verboden toch?
Niet dat het niet gebeurd (we noemen dan al snel adviesprijs). Niet dat wij kiters er zomaar iets aan veranderen, maar ben toch even nieuwsgierig of het niet uitleveren van produkten hier een vorm van is. (stel dat dat waar is)
Dat klopt wat je zegt. Ik dacht dat een dergelijke zaak heeft plaatsgevonden tussen ahold en een supermarkt. Ahold wilde niet meer leveren, omdat zij vonden dat de supermarkt de prijs te laag hield. De supermarkt heeft deze zaak wel gewonnen. Een adviesprijs mag, verplichte minimumprijs opleggen niet.
|
|
|
Jim
Geen avatar
|
dat zal dan een franchise supermarkt van AH zijn geweest.
|
|
|
KiteDemon
|
welkom in de wereld van de nieuwe economie Wij als consumenten willen gewoon de laagste priis, zolang de garantie maar goed geregeld is. Wat kan ons dat winkelpand dan schelen, in de winkel kun je de kite niet eens opblazen laat staan testen. Je ziet het ook al aan Wipika, die verkopen ze nu zelf via het internet. Ik weet uit betrouwbare bron dat cabrinha weigert uit te leveren aan hen en ook aan windsurf.de hebben ze volgens mij ook een rechtszaak over.....
Die internetshops hebben geen vaste lasten zoals huur van een pand etc... dus die zijn al blij met 5% marge.. concureren alle winkels kapot!!!
Sjors
Lekker belangerijk..... Zolang wij maar kites tegen absolute bodemprijzen kunnen aanschaffen, en waar het vandaan komt maakt niks uit(up_kitesmiley) Of wil Cabrinha de prijs kunstmatig te hoog houden op die manier?! Dus hopen dat cabrinha die zaak dik verliest. BTW als fabrikant zal het geen reet uitmaken of de importeurs en retailers marge inleveren. Die omzet is al binnen als fabrikant zijnde. En als je je als shop niet meer staande kan houden doordat de marge op kites minimaal is, dan doe je toch iets verkeert. Ik neem aan dat shops wel meer verkopen dan kites alleen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zeg webshop, ik schrijf ook "in de regel". Jij vat het persoonlijk op, je spreekt ook voor jezelf. Blijkbaar behoor jij niet tot de regel, maar om dan te ontkennen dat het onzin is dat een webshop weinig advies geeft vind ik juist een beetje ver gaan. : De klanten die op internet via de meeste webshops kopen zijn op zoek naar een goede prijs. In de meeste gevallen weten de klanten waarnaar ze op zoek zijn, dus op advies zitten ze meestal niet te wachten. Zeker omdat internet ook veel informatie biedt. Het is bijvoorbeeld wachten voordat kites en boards te vinden zijn op kieskeurig.nl (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Leetje
Gast
|
Mooi verhaal allemaal,
Ik denk dat het er toch ook wel een beetje mee te maken heeft dat de bekende webshops die met prijzen stunten gewoon een groter risico nemen door meer voorraad in te kopen. Het werkt nog steeds zo dat de grootste afnemende shop de beste inkoop prijs krijgt. Een shop die meer verkoopt, per zaak of via internet krijgt dus een andere inkoop prijs als bijvoorbeeld een kleine shop in Zuid Limburg.
In het geval dat door Sjors Cabrinha genoemd wordt neigt het inderdaad een beetje naar prijsafspraken. Een zaak die meer risico durft te nemen door meer voorraad in te kopen zou dus afgerekend worden. Zo'n zaak heeft vaak wel alles in huis zodat je het ook daadwerkelijk zou kunnen bekijken.Het komt dus voor dat er vroegtijdig gedumpt wordt om niet met bergen voorraad te zitten op het moment dat de merken weer een update uitbrengen.
De trend bij nederlandse winkels is toch wel dat er veelal alleen ingeruild tweedehands materiaal ligt en dat alles op bestelling binnen komt. Veilig ondernemen dus.
Sjors uit zeer betrouwbare bron.....geef je bron eens weer of is dat geheim. Dat is toch niet eerlijk het ruikt een beetje naar stemming makkerij. Als ik er naast zit kan je toch de bron gewoon weergeven en eerlijk zijn over de maatregelen die Cabrinha treft om de risico nemende ondernemer uit te schakelen.
Ieder zijn visie, it's al about PR
|
|
|
~Dirk~
|
De mensen die negatief zijn over de (Duitse)internet shops hebben bijna altijd de een of andere binding met een nederlandse shop of bedrijf dat balangen heeft in de Nederlandse kitemarkt. Voor Sjoerd is dat misschien ook zo?
|
|
|
Silversurfer1
|
wat weten jullie toch alles goed (oa hoeveel winst er gemaakt wordt op een kite), knap hoor. hoe weten jullie dat?
en de fabrikant mag toch zelf bepalen aan wie die levert of wat!! dat zou mooi zijn.
nieuwe auto's hebben toch ook vaste prijzen? (natuurlijk valt er wel wat af te dingen)
|
|
|
|