Psychotic
|
JT, je snapt er geen reet van
Hieruit blijkt nou niet bepaald een normale houding, geef argumenten in plaats van alleen maar een beetje lopen zieken. Leg nou eens uit waarom ik er niets van snap, en bovendien, leg mij dan uit wat ik niet snap volgens jou, dat maakt de situatie een stuk duidelijker.....
|
|
|
WIMPIII
|
Ha, ha. Ben benieuwd wat er was gebeurd als een tubekite in de hoogspanningskabels was gekomen. Een verbod voor alle tubekites? Vind het wel humor. ondanks dat ik ook nog steeds foilkiter ben. Ik zou me er geen reet van aantrekken. Als dat verbod op zulke domme argumenten tot stand is gekomen dan lul ik die domme gasten ook nog wel om.
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
... en dat je daar lid moet zijn van de NKV (verzekerd) om te mogen kiten....
Ben ik het zeker mee eens, er zijn nog zat mensen die onverzekerd rond varen! Voor 25 euro per jaar koop je al je risico op schade aan derden af. Als iedereen verzekerd is en iemand veroorzaakt schade aan jouw kite weet je ook zeker dat het vergoed wordt. En voor dat geeltje ondersteun je ook nog eens de NKV!
|
|
|
|
Sake
Gast
|
Ha, ha. Ben benieuwd wat er was gebeurd als een tubekite in de hoogspanningskabels was gekomen. Een verbod voor alle tubekites? Vind het wel humor. ondanks dat ik ook nog steeds foilkiter ben. Ik zou me er geen reet van aantrekken. Als dat verbod op zulke domme argumenten tot stand is gekomen dan lul ik die domme gasten ook nog wel om.
Stoer. Ik zie dat je ambtelijk overleg zwaar onderschat. Lees de topic op hanglos nog maar eens door.
|
|
|
Didier N
Gast
|
Als ik zo ff alle forums doorloop over dit onderwerp zie ik dat Sake veel tijd gehad heeft vandaag. Moet zeggen als je enkel voor uw doffe PC hebt gezeten vandaag heb je iets gemist op uw homespot want er werd daar gewoon goed gekite en niet geluld over belgen en foils .... (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|
Sake
Gast
|
@Didier Tsja, blijf maar raden waarom ik vanmiddag niet kon gaan kiten. Jij hebt lekker kunnen kiten en ik niet. En toch voel je je geroepen me zwart te maken van slechts een aanname. Bedankt voor je zinvolle, onderbouwde, tijdrovende en bovenal motiverende bijdrage in de discussie.
Stuur me anders de volgende keer gewoon een persoonlijk bericht.
Tijd voor een slotje.
|
|
|
Buur
|
niets een slotje.... gewoon open houden... als je de discussie zat bent... moet je gewoon niet reageren. en ik denk dat de gemeente ook wel navraag doet mbt de foilkites versus tubekites. fijt blijft dat er een foil in de draden hing... Er was ook een stad die MPV's en 4X4 uit het centrum wouden weren... is een zelfde, niet te handhaven regel! ... kans dat die regel over foils ook niet te handhaven is en dus niet wordt uitgevoerd.
En wat de fuck maken een paar zich druk over discriminatie...Zeeland moeten ze afsteken... dat is echt een rukvolk....net als groningers... denken alleen maar aan zichzelf....Net als al die Medelanders. Zullen we nu weer vrienden zijn!
|
|
|
jap jum
Gast
|
goed plan zetten alle brugen open en tunels dicht hebben we geen probleem meer met de koude kak uit de randstad je weet wel de met die r hebben we geen belgen meer uit medelijde
|
|
|
WIMPIII
|
Sorry Sake. Ik heb gereageerd op dit topic op kitehigh, niet op hanglos. Laten we eerlijk zijn. Een verbod op 1 bepaalde soort kite is natuurlijk geen oplossing. Dat weet jij ook. Ik vind het jammer en dom als de ambtenaren hier iets in zouden zien. Ik kan er ook wel de humor van inzien. Zo'n beslissing kan ik geen respect voor opbrengen. Ben normaal helemaal niet zo'n bengel maar soms mag je het ergens niet mee eens zijn. Gelukkig zal ik daar waarschijnlijk nooit komen maar als ik daar kwam zou ik het risico op een bekeuring niet mijden. Tenzij dit de spot op scherp zou zetten wat ik me niet voor kan stellen.
|
|
|
kitemoppie
|
Vrij onsympathieke reactie,open discussie graag! mod-6
|
|
|
FrankP
|
eigelijk moeten ze ook een soort van 5elijn op je matras zetten. dan is het probleem daar ook weer opgelost. Safety systemen van Flysurfer & Peter Lynn zijn ook zo dat als je deze activeert de kite volledig uitwaaid als een vlag, ze hebben dus al een 5e lijn werking. Kortzichtig om je hier niet verder in te verdiepen, zeker als het 'n mogelijk verbod aangaat. Uit de topic op hanglos maak ik toch duidelijk op dat het wel om een falende safety ging.
|
|
|
Psychotic
|
edit,onsympathiek en inhoudsloos,mod-6
[/b] Altijd leuk om te horen, maar je komt zo behoorlijk zielig op mij over, een beetje als de tubekiters die zonder reden foils afkraken enzo. Beargumenteer je mening nou eens waarom enzo......
|
|
|
moderator-6
Global Moderator
Geen avatar
|
Discussie graag op argumenten en geen moddergooien en/of verwijten maken...
|
|
|
sandstrummer
Gast
|
Als je zelf zegt dat ze er minder verstand van hebben dan de gemiddelde nederlander, dan kun je ze toch wijzen op het feit dat de belg geen leash had etc? Dan weet ik zeker dat je de spot open had gehouden en leashgebruik verplicht werd gesteld. Simpel toch?
Ben er btw nog nooit geweest, maar in elke manual kun je terugvinden dat je minimaal 2 kilometer van hoogspanning verwijderd moet blijven.......
Dat is 500 meter .
Post aangepast....Keep it simpel.
|
|
|
Fidel
Gast
|
Viva la revolution . Libre Zeeland.
|
|
|
dancing duin
Gast
|
iedereen die zo goed over de kaloot kan oordelen moet er eerst eens komen en zoiets tegen de locals zeggen. we hebben er voor gezorgd dat er nog mag worden gekite en degene die dat raar vindt, kom langs zou ik zeggen, dan lossen we het face to face op! komen er matras kites? nee, alleen 1 die toen alles verziekt heeft en terug naar belgie vluchtte. verder zijn er louter tubes. dus zeik niet zo.
zie eerst je eigen spot open te houden, en kap met commentaar op degene die de kaloot openhouden.
stel roddeltantes, ga dammen.
baardstrum
|
|
|
|
Fré
|
Sorry hoor, maar is 't niet een beetje kleingeestig om ineens alle "domme" Belgen te gaan boycotten?
Ik bedoel maar, der komen idd wel is Belgen, maar al diegene die ik ken die er komen, die hebben wel een behoorlijke kite-kennis. Omdat 1persoon pech heeft gehad (ik moei mij niet met de gebeurtenis, ik noem het effe gewoon pech), moeten al die "domme kloten" weg? Flauw hoor.
Borssele is misschien Nederlands, maar gaan jullie nooit op reis naar een ander lekker spotje? Vind 't echt behoorlijk dom dat iedereen zo beetje egoistisch gaat handelen, van "deze plek is enkel van Nederlanders, de rest heeft hier niets te zoeken..." Sorry hoor...
Anyway, thanks aan iedereen die idd de moeite doen om de Kaloot open te houden. En ik hoop bij deze dat dat voor IEDEREEN open kan blijven...
de Groeten
|
|
|
DREI
Gast
|
een belgen verbod dat maken jullie er zelf van. als je leest zie je dat het gaat om AANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING, dus niet om een nationaliteit, maar er moet gewoon gelapt kunnen worden als iets fout gaat. dat is het punt. de gemeente wil geen schadeclaims. dat geldt voor zowel belgen als nederlanders. wederom, als zo'n belgske daar niet verzekerd rond kan varen, dan heeft hij pech. net als niet verzekerde nederlanders(kiteverzekering) en dat is de reden, dus speculeer gerust verder.
en als dat drukte weert vanuit het zuiden, ach ja, tenslotte heeft die ene belg het wel verpest(bijna) en dan snap ik wel dat deze buren iets minder gewaardeerd worden, toch?
plus fre, ik citeer je even: er komen inderdaad wel eens belgen...... nou, 1 zuidelijke scheet en ik tel er minstens 25, waarvan echt niet iedereen verantwoord bezig is. nogmaals, tuurlijk is iedereen welkom, maar nog 1 incident en het is echt finito met de kaloot. dus van mijn part zo weinig mogelijk gesodemieter daar.
verder ben ik mijn broeksriem vergeten uit die tak te halen waar bonko zijn tanden in heeft gezet
|
|
|
Fré
|
okay, zo weinig mogelijk gesodemieter, daar geef ik u 200% gelijk. Maar of 't nu Belgen zijn of Nederlanders, de kans blijft zo goed als even groot dat er iets misloopt...
En 't is niet echt zo dat Belgen per definitie slechter bezig zijn dan de andere, right? Dus, don't shoot the others omdat er ene 't verknalt, toch?
Ik snap je punt wel, maar vind 't zo onnozel dat sommigen hier zo van mening zijn dat dit plekje enkel voor NLers zijn...
Als iedereen wat moeite doet, is't niet zo moeilijk om met elkaar overweg te kunnen, hoor...
|
|
|
michielvg
Geen avatar
|
sinds wanneer schieten matrassen zomaar de lucht in
als ik aan mijn safety trek komt mijn kite toch naar meneden hoor ik vind dat je zoon wedhouder gewoon aan een kite moet hangen en het zelf een keer laten ervaren met 25 kn mijn guerilla 15 ik zeg komt eraan hoor
|
|
|
larssmits
Gast
|
niet als je geen leash hebt, of je teveel restspanning op je leash hebt en die ook moet releashen
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
omdat 1 belg geen leash had.. en die jammer genoeg een matraskite vloog. willen ze nu alleen tubes toestaan??? Denk dat ik met me matrassen veiliger omga dan veel tube kiters.
|
|
|