WIMPIII
|
gewoon net als een fietsband in een bak met water houden. gebruik de zoekfunctie even, dan vind je genoeg tips.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Pomp je kite keihard op en ga daarmee het water in, hou de leading edge steeds een stuk onder water totdat je bubbeltjes ziet, dan weet je ongeveer waar de lek zit. Het kunnen ook je ventielen zijn.
Zie je bubbeltjes, dan zal je de tube eruit moeten halen, en dan weer het water in om te kijken waar de lek zit.
|
|
|
jelle192
|
gewoon net als een fietsband in een bak met water houden. gebruik de zoekfunctie even, dan vind je genoeg tips.
Ja maar ik ben dus bang dat het gaatje te klein is om bubbeltjes te geven als ik hem onder water hou. (ik kan hem nooit zo hard oppompen als ie niet in mn kite zit en als ik hem dus opblaas terwijl die er wel in zit dan duurt het al anderhalf uur voordat ik iets van verschil boel)..
|
|
|
niels
|
als tie leeg loopt heb je altijd bubbeltjes hoef je hem niet eens zo hard op te pompen en als het zo'n klein gaatje is hoef je ook niet bang te zijn dat hij klapt of scheurt
|
|
|
peterb
|
Je kan het ook andersom doen. Nl. wat water (paar liter) in je leading edge laten lopen, hierdoor ontstaat er druk vanuit de binnenkant en zal het gaatje groter open gaan staan. Dit heeft bij mij geholpen om ook een minigaatje te vinden. Zeer waarschijnlijk zit het gaatje aan 1 van de uiteinden (omdat de kite langzaam leegloopt) , dus kijk daar eerst!!!
|
|
|
jelle192
|
als tie leeg loopt heb je altijd bubbeltjes hoef je hem niet eens zo hard op te pompen en als het zo'n klein gaatje is hoef je ook niet bang te zijn dat hij klapt of scheurt
Ik begrijp dat als ie leeg loopt dat je dan altijd bubbeltjes hebt...(duh..) Maar ik ben bang dat het gaatje zo klein is dat er alleen lucht uitloopt als ie heeel hard is opgepompt.. (heb ik ook al eens meegemaakt met een strut)
|
|
|
zagy
|
nou dan doe je het toch op je eigen manier. De enige goede is gewoon eruithalen redelijk hard oppompen en dan onder water. Als je dat niet goed vindt moet je het niet meer vragen en een eigen manier gaan zoeken
|
|
|
jelle192
|
nou dan doe je het toch op je eigen manier. De enige goede is gewoon eruithalen redelijk hard oppompen en dan onder water. Als je dat niet goed vindt moet je het niet meer vragen en een eigen manier gaan zoeken
Ehh? Ik geef alleen het probleem aan en verduidelijk dat als iemand niet begrijpt wat ik bedoel. Het probleem blijft dat het gaatje zo klein is dat ik de bladder niet hard genoeg kan oppompen om het te vinden. Wanneer hij niet hard genoeg is opgepompt loopt hij namelijk niet leeg en wanneer ik hem harder oppomp ben ik bang dat de bladder vervomt of knapt.. Ik hoopte en hoop dat mensen nog andere ideen hebben en dat blijkt idd het geval te zijn (zie bijvoorbeeld Peterb). Voor andere tips houd ik me ook nog altijd aanbevolen..
|
|
|
ERIC
|
je moet gewoon je LE er uit halen en oppompen(gewoon normale druk) , om voldoende druk in de uiteinde van je LE te krijgen moet je het laatste stuk (of stukje of telkens een klein stukje ) rond draaien ,net als een worst (het is niet voorniks een condoom ) en dan onder water houden ,zo kan je de kleinste gaatjes vinden aan de uit einden van je LE
|
|
|
dimi
Gast
|
heyyy weet je zeker dat er wel een gaatje in zit weet niet hoe oud je kite is ?????? omdat ik wel eens heb gehad dat mijn op pomp dopje niet meer goed afsloot door het vele gebruik uitgelubbert. misschien is dat nog iets om eerst naar te kijken voor je je LE er uit ga halen dimitri
|
|
|
sanne
|
klein beetje talkpoeder in je bladden gooien; klaar is kees (serieus!)
|
|
|
slufterhufters.com
|
Moedeloos wordt ik hier altijd van, geef je goede raad, wordt er niks mee gedaan.
Ik heb veel ervaring met lekke kites, wat ik dus altijd doe is eerst die kite hard oppompen en daarmee het water ingaan, de ervaring leert dat met kites die langzaam leeglopen meestal iets aan de ventielen hebben. Om dit op een makkelijke manier uit te sluiten en misschien het echte gaatje te ondekken ga je dus met je hard opgepompte kite het water in, duw hem gedeelte voor gedeelte onder beweeg de leading edge een beetje totdat je bubbeltjes zie.
Dan weet je of je kite lek is of niet.
Wil je echte zekerheid dan haal je je tube eruit en ga je daarmee het water in, pomp hem gewoon op en zoek.
|
|
|
Jappy
|
Als je de LE er uit haalt kan je die nog behoorlijk hard oppompen. Zelf heb ik al heel wat gaatjes geplakt en heb ik ook nog nooit een bak water gebruikt. Ik heb dan ook al erg veel ervaring doordat ik eerst veel aan mountainbiken deed.
De huid onder je neus is zeeer gevoelig (komt door de donshaartjes die iedereen daar heeft (ja, ook vrouwen en oude mannen)). Pomp de LE gewoon goed strak op en haal hem langzaam langs je neus. Het lijkt alsof het zo veel langer duurt, maar dat is zeker niet zo (fietsband kost me 5minuten, inclusief de band van het wiel afhalen en weer terugzetten).
Zelfs de kleinste gaatjes kan ik zo vinden. Verder idd je tips indraaien om meer druk te krijgen.
Succes.
|
|
|
jelle192
|
Moedeloos wordt ik hier altijd van, geef je goede raad, wordt er niks mee gedaan.
He Adje, ik zeg niet dat ik niets met je goede raad doe, maar alle tips zijn welkom. En alvast bedankt voor je advies!
|
|
|
Wimt
|
keihard oppompen in de strut, en alvorens de strut insmeren met zeepsop, na 5 min, zie je bij windstilte een grote bel ontstaan. Niet in de zon doen, dan verdampt het zeepsop te snel.
|
|
|
Daniell
|
Check eerst maar het rubberen ringetje van je grote ventiel. 8 van de 10 keer is dit zo.
Weet niet wat voor kite het is maar je moet het rubberen ringetje verwijderen. Alles ff schoonmaken en dan het rubbertje weer omgekeerd terugplaatsen.
Oppompen maar en succes!
|
|
|
Daniell
|
Anders LE-bladder verwijderen, en stukje bij beetje al ronddraaiend door de wasbak heen halen.
Talkpoeder heb ik ook al eens getest maar hielp niets.
Tip: bij het terugplaatsen van je bladder, de bladder even inpoederen met talkpoeder (in een emmer doen ofzo. Wees hier niet te zuinig mee. Dit bevordert nl. het 'zetten' in de LE. Doe je dit niet dan blijft de bladder als het ware 'plakken'in je LE. Maar... check eerst je ventiel
|
|
|
Naish........what else???
|
Wanneer je bladder uit je LE is verwijderd kun je hem niet meer knal hard oppompen, de bladder gaat zonder de steun van de LE namelijk zijn zwakste punt opzoeken(en dit is zeker niet de plaats de waar het gaatje zit), op dit zwakke punt ontstaat een dikke bult, je bladder rekt hier onnodig op en dit blijft een extra zwak punt! Wat werkt wel??? Vul je bladder (terwijl hij nog in je LE zit met) talkpoeder. Indien het gaatje echt klein is zoekt het talkpoeder naar verloop van tijd het gaatje op en door de vette structuur van het poeder raakt het gaatje verstopt en is het probeel verholpen, indien het niet werkt haal je je bladder uit de LE en pompt de bladder heel rustig en vooral niet te hard op, het talkpoeder geeft een wit puntje waar het gaatje zit, evt wat extra talkpoeder in de bladder en door schudden door de hele bladder verspreiden. Bij het witte puntje de bladder goed schoon maken met een beetje alcohol en plakken die hap!
Succes!
|
|
|
semen
|
Ben 't volledig eens met Adje. Een langzaam leeglopende kite word vaak veroorzaakt door een niet goed sluitend ventiel. Oplossing voor de ventielen is de dopjes een beetje oprekken m.b.v. je pomp. Als je hier vragen over hebt welkom of gebruik de zoekfunctie
|
|
|
Hooked Cabarete
|
vaak inderdaad een ventiel, maar om het uit te sluiten eerst in het water houden. Stel nou dat je een gaatje hebt gevonden, de rest van de bladder ook even controleren voor meer. Beetje lastig als je je bladder er weer in hebt zitten en weer opnieuw kan beginnen.
|
|
|
jelle192
|
OK, bedankt iedereen voor de tips! Wat ik ga doen: 1: Eerst de kite even keihard oppompen en in het water houden om te kijken of het wel echt een gaatje is, of dat het ventiel lekt. 2: Vervolgens drogen, bladder eruit en talkpoeder erin om te kijken of ik op die manier het gaatje kan vinden (gesteld dat het dus niet het ventiel is). 3: Als het dan nog niet lukt, nog harder oppompen en in een bak met water, desnoods gedraaid en stukje voor stukje. Nogmaals super bedankt voor de tips!
|
|
|
Wimt
|
OK, bedankt iedereen voor de tips! Wat ik ga doen: 1: Eerst de kite even keihard oppompen en in het water houden om te kijken of het wel echt een gaatje is, of dat het ventiel lekt. 2: Vervolgens drogen, bladder eruit en talkpoeder erin om te kijken of ik op die manier het gaatje kan vinden (gesteld dat het dus niet het ventiel is). 3: Als het dan nog niet lukt, nog harder oppompen en in een bak met water, desnoods gedraaid en stukje voor stukje. Nogmaals super bedankt voor de tips! Kijk ook even naar LE- plakken, een zeer klein gaatje kun je ook vinden als je weet waar ongeveer; droog maken en talkpoeder erop en met handpalm uitwrijven, waar het poeder blijft zitten, zit het gaatje.i
|
|
|
Joost
|
Zou het eerst even doen met de LE erin en dan talkpoeder erin doen via het ventiel. Heb het ook al een paar zo gedaan en werkt perfect geen ouwehoer met de LE eruit halen etc. Als deze dan als nog steeds lek gaat kan je hem altijd nog op de èçáðàííîå (arno) manier doen.
|
|
|
Fré
|
Truc met de zeepsop is voor mijn part toch 't gemakkelijkste... Je ziet gewoon de bubbeltjes verschijnen! Geen gezever met 't in'twaterplonzen van een volledige LE.
|
|
|