efgeha
|
Doe het maar niet!
Over het algemeen waait het in Tarifa veel te hard voor een 14, bovendien is de windrichting zomers doorgaans (licht) aflandig, geen goede omstandigheden voor een beginner.
|
|
|
Maurits
|
Idd je zal wel meerder kites nodig moeten hebben voor de omstandigheden daar. Ook een kleine kite zou cker nodig zijn!
|
|
|
died
Gast
|
is tarifa eigenlijk duur op welke manieren is het bereikbaar en wat kost een vakantie van twee weken je daar gemiddeld???
|
|
|
aap
Gast
|
probeer hier nog zo veel mogelijk te oefenen als je daar tijd voor hebt. Neem op Tarifa een les van een uurtje of drie tot je wat meer vertrouwen hebt en huur je spullen ook daar.Maar als je twijfelt niet het water op gaan en ga wat anders doen. Veel plezier
|
|
|
Rippey
|
Maaaaar....
Zelf ben ik daar twee jaar geleden drie weken geweest. Bijna alleen maar met een 16 gevaren en perfecte aanlandige wind.
Wat ik wil zeggen is, het blijft altijd een beetje gokken met wind. Meerdere kites geeft natuurlijk wel meer mgelijkheden.
maar je gaat al begrijp ik, dus veel plezier.
|
|
|
Arjan
Geen avatar
|
gewoon je spullen meenemen...wat Rippey zegt, misschien lukt het wel met je 14m....je kunt het altijd proberen toch?
|
|
|
Tukker
|
Maat en z'n vriendin zijn net terug van trip Portugal.....Viana do Castello schijnt echt helemaal top te zijn voor beginners en gevorderden. Camping pal aan de stek en behoorlijk windzeker.....zekers in de zomer. Goedkoop ook. Later zijn ze nog ff naar Guincho geweest........daar was het weer eens onzijs bruut!
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Ben zelf ook beginner en ben vorige maand o.a. naar Tarifa geweest. Tarifa is echt super maar voor een beginner niet echt aan te raden Je kunt daar niet ver lopen en er waren flinke golven. Er zijn verschillende stranden met ieder weer andere eigenschappen. Je kunt het proberen met een lesje maar om alleen bezig te gaan zou ik nog even wachten.In ieder geval tot je in diep water kunt waterstarten. Je kunt daar in iedere kiteshop (zitten er een stuk of 20) een lesje boeken en een folder krijgen met de routebeschrijving naar de diverse stranden. Ook staat de ideale windrichting per strand aangegeven. Als het te hard waait om te kiten is een beetje knoeien met een bodyboard in die mega-golven ook een absolute aanrader! Succes
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Mooie aan Tarifa is dat je idd. veel verschillende omstandigheden hebt over het mega lange strand. Zeker ook geschikt voor beginners. Niet overal heb je branding. Ga dan vooral richting las Dunas (aan het eind van het strand, ver weg van Tarifa). Hier is de wind ook niet schuin aflandig, omdat het strand in een bocht loopt.
Wel vind ik het superdruk op de kitespots (je mag niet overal kiten, kijk goed op de borden!), en de locals nemen het niet zo nauw met veiligheid met launchen, landen, en elkaar inhalen. Dus pas een beetje op!
Idd. geen windzekere spot, en kan daar aardig spoken! Maar ik heb er ook dagen met een 15m2 gevaren. Maar ook met 12m2 en 8m2.
Misschien zijn er wel betere spots zoals Egypte? Daar heb ik ook een week met alle maten gevlogen. De wind is daar niet heel de dag even hard, dus je moet je periode afwachten.
Blijf erbij dat je erg beperkt bent op vakantie met maar een maat kite.
|
|
|
sjoerd24
Geen avatar
|
bedankt voor de reacties,
ik neem mijn spullen niet mee, en als nu blijkt dat ik daar wel erg goed zou kunnen kiten, huur ik daar wat spullen. Maar uit de reacties bljikt dat het daar vooral goede kiters zijn, de wind vaak hard is en ik op de meeste plaatsen moet zwemmen als mijn kite neerstort.
Sjoerd
|
|
|
Lord of the Boards
|
Ik ben vandaag net teruggekomen uit Tarifa. De wind is er erg wisselend. We hebben dagen gehad met erg harde levante (aflandig) met uitschieters tot zo'n 60 knopen. We hebben ook veel dagen gehad met poniente (aanlandig). Dan waait het over het algemeen tussen 12 en 20 knopen, maar er staan wel golven. Voor beginners is het gewoon niet erg geschikt omdat het meteen diep water is. Gewoon thuislaten dus en daar ter plekke bekijken of het de moeite waard is om een dagje wat te huren.
|
|
|