vincent_vega
Geen avatar
|
Hey man,
Het klinkt als pudding benen op een boord. Toen ik aan het lessen was vertelde de instructeur aan de jongen die in hetzelfde groepje zat, dat hij pudding benen had. Kite geen probleem , daar had hij veel ervaring mee..alleen op het board komen was lastig. Raden aan om een te gaan waken achter zn kabel baan om de feeling te krijgen. Succes
|
|
|
Mr. Indigo
|
ruud; zal nix te maken hebben met kracht jongen. heb je weleens gezien hoeveel kleine jonges en meisjes tegenwoordig goed kiten. als je net een maandje aan het kiten bent mag je nog niet teveel verwachten. gewoon oefenen dus, en dan lukt het wel. iedereen heeft in begin (en vaak ook nog later) een favoriete kant en minder favoriete. je hebt echter weinig keus want je moet beide kanten op; doorgaan dus!
|
|
|
Erik de Berik
|
Wakeboarden is een goed idee,vraag ff aan die gasten als het rustig is of je een paar x mag waterstarten(dus in t water liggend starten en dat ie dan die kabel aanzet)!
|
|
|
Ondabeach
|
Als het goed is heb je bijna geen been kracht nodig. Je vlieger doet dit werk grotendeels voor je. Als je instuurt dan wordt je (bij voldoende druk in je kite) bijna vanzelf op je board getrokken. Het echte benen werk komt als je overpowered vaart en je wil aan de wind blijven varen.
Dus als ik je verhaal zo lees heb je te weinig druk in je kite. Je zou dus iets meer wind moeten hebben, of je kan een grotere maat pakken.
|
|
|
J-D
|
Of wat bij mij in het begin wel hielp,
ik stuurde meestal 'te slap' in.
Gewoon durven en die kite ineens naar beneden sturen wil ook wel helpen :-)
*wel gecontroleerd natuurlijk (tong_kitesmiley)*
|
|
|
niels
|
inderdaat vol insturen en even met de wind mee varen dan aankanten en naar de richting varen die je wil
en veel oefennen
|
|
|
Mike Bunschoten
Gast
|
kite loop wil ook wel werken
|
|
|
Jorro
Geen avatar
|
kite loop wil ook wel werken
Zet bij zo´n opmerking dan wel ff een knipoogje ofzo want ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelde. Dan kan het best link worden allemaal....
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
He ruudjuh,
Ik heb in het begin ook vaak dit probleem gekend. (tong_kitesmiley) Had bij mij te maken met het volgende:
A: of het waait te zacht, je gewicht is simpelweg te laag voor de op dat moment heersende druk op de kite, je wordt simpel weg niet omhoog getrokken. (ofe even om dan vervolgens weer in te zakken)
B: Je stuurt niet vergenoeg in, "gooi' de kite gerust eens tot vlak boven het wateroppervlak en stuur dan weer terug. wees hierbij niet bang dat je over je board getrokken wordt, als je instuurt vaar dan ongeveer 2 seconden met de kite mee en kant dan in (druk zetten op achterste hiel van achterste been)
TIP KOOP DE DVD "PROGRESSION" engelstalig maar zeer duidelijk, heb ik veel van geleerd.
have a safe ride.....
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Voorste been strekken daardoor vaar je automatisch voor de wind weg waardoor je snelheid krijgt om vervolgens je board te kanten... Je hebt geen kracht in je benen nodaig want de kiet doet het werk.. Wakeboarden is ook een idee... Heb afgelopen dinsdag voor het eerste gewakeboard in Almere.. Je ligt dan in het water en moet een waterstart maken om weg te komen.. Het ging en is best een leuke tijdsbesteding bij windstilte..
|
|
|
kitemeisje
Gast
|
Zorg dat je je benen helemaal ingetrokken hebt (als een kikker) voor je je kite gaat insturen. Als je je benen namelijk te veel strekt dan heb je kite niet genoeg kracht om je omhoog te trekken. Laat de kite je uit het water trekken, de punt van je board met de wind mee sturen, voorste been strekken. Als je eenmaal staat kan je langzaam aan proberen op de punt van je board meer tegen de wind in te sturen om zo hoogte te gaan lopen. Succes ermee
|
|
|
Hugo_S.
Gast
|
@ vincent
puddingbenen?!!!!!!! bedenk je dit of heb je mijn boardgevoel (of het gebrek hieraan) nog even geëvalueerd met Bart? Mooi dat je een eigen set hebt, ik ben aan het kijken hoe ik dit ga bekostigen, maar ik wil ook!! Was gezellig lessen die zondag, ik ga inderdaad eerst maar eens wakeboarden. Kom je nog wel eens tegen (geen dreigement)
Hugo
|
|
|
Kaya
Geen avatar
|
En wat doe je als je eenmaal op je board staat? Ik steun op m'n achterste been en houdt m'n voorste iets meer gestrekt. Het lukt me om enkele meters te varen maar dan zink ik. Vermoedelijk doe ik iets verkeerd met de vlieger maar wat? Sneller terug omhoog sturen, kite dieper insturen...?
|
|
|
wouterb
|
En wat doe je als je eenmaal op je board staat? Ik steun op m'n achterste been en houdt m'n voorste iets meer gestrekt. Het lukt me om enkele meters te varen maar dan zink ik. Vermoedelijk doe ik iets verkeerd met de vlieger maar wat? Sneller terug omhoog sturen, kite dieper insturen...?
Je board 'upwind' sturen! Doordat je achter de vlieger aangaat neemt de schijnbare wind af (de vlieger voelt geen wind meer) en verliest zijn kracht. zo gauw je een beetje gang hebt til je de tenen van je voorste voet op. dan draai je automatisch je heupen in de vaarrichting en gaat iets achterover (in je trapeze) hangen.
|
|
|
|
T]-[0/\/\@S
|
Ik vat het nog steeds niet helemaal, hoe je nou je board goed krijgt na dat je hebt gestart
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Gebruik deze site ook.... Is inderdaad oke ... Staat alles op (waterstart, hoogte varen enz)
|
|
|
Kaya
Geen avatar
|
kitefilm.com ken ik,waterstart wordt prima uitgelegd alsook hoe je upwind moet gaan (in ander filmpje). Maar wat te doen met je kite nadat je op je board staat om niet snel te zinken (dat vind ik niet terug in die filmpjes)? Ik steun met m'n achterste been op het board maar vóór ik mijn plank kan aankanten is het gedaan met varen.
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik had hetzelfde probleem toen ik voor het eerst met iets te weinig wind probeerde op mijn boardje te komen. Vrijdag met ong. 13 knopen op strand horst ging het zonder problemen! Eerste keer kreeg ik nog wel een tip van een ervaren kiter. Eerst een beetje door de knien gaan en wanneer je boven je boardje bent pas gaan staan. Na mijn ervaring afgelopen vridag denk ik dat dit alleen een techniek is bij weinig wind, waar je in de toekomst niks aan hebt, dan vaar je immers niet met wind minder dan 10 knopen. Algemene opmerking: Top Site, die ons als beginners echt op de goede weg helpt. Kite Pro's( or semi) Thanks 1e X stond er echt te weinig wind voor die 12m2 van jullie.. Ik vind zelf dat het een stuk relaxter vaart wanneer je een beetje overpowerd bent.. Tenslotte heb je genoeg depower met een turbo diesel...
|
|
|
J-D
|
Maar wat te doen met je kite nadat je op je board staat om niet snel te zinken (dat vind ik niet terug in die filmpjes)? Ik steun met m'n achterste been op het board maar vóór ik mijn plank kan aankanten is het gedaan met varen.
Met meer wind proberen, grotere kite, of proberen de kite 'in beweging' te houden, waardoor je meer kracht in de kite houd.
|
|
|
wouterb
|
kitefilm.com ken ik,waterstart wordt prima uitgelegd alsook hoe je upwind moet gaan (in ander filmpje). Maar wat te doen met je kite nadat je op je board staat om niet snel te zinken (dat vind ik niet terug in die filmpjes)? Ik steun met m'n achterste been op het board maar vóór ik mijn plank kan aankanten is het gedaan met varen.
|
|
|
duik
|
Heb juist altijd moeite om van het board te komen
|
|
|
|