J-D
|
Interessant, zit er zelf ook stiekem wel een heel klein beetje aan te denken
|
|
|
vincent_vega
Geen avatar
|
yo bro alles goed? Goed plan dan te gaan ! Je hebt verschillende mogelijkheden.... Curacao...Kan je goed surfen op Sint Joris Baai ff google en je hebt gewoon veel te doen op Curacao. Weet niet hoelang je gaat?? Maar wat helemaal super is..het is dan Carnaval en dan kan je beter op Curacao zitten! Echt super gezellig! Wij zitten graag alitijd in chogogo in een bungalow www.chogogo.com . Kan je ook makkelijk je spullen kwijt lekker veel ruimte , chill balkon. Lounge stijl. check it out. www.curacao.pagina.nl2de is Bonaire ja daar is kite verder ontwikkeld en zit ook een schooltje daar. Maar het water en plek is super ! check www.kiteboardingbonaire.com / www.bonaire.pagina.nl voor accommedaties en check ook marktplaats voor particulieren verhuur op de eilanden. Verder is het erg stil op bonaire en niet heeeeel veel te doen. Wat dat betreft is curacao leuker ook qua uitgaan enzo. Je kan ook een dag naar bonaire vliegen of curacao met dividivi air voor 80 gulden is ongeveer 40 euro. Then you get the best of both man!! yo succes laat me weten waar je heen gaat ik geef je nog wat inside info over deze eilanden. ayo ! Vince_vega
|
|
|
|
|
Sharontje
|
Venezuela => Isla Coche Je vliegt naar Margarita en vanaf daar is het een kwartier met de boot. Vlak en aflandig water en constante goeie wind. Er liggen van 10.00 tot 17.30 reddingsboten, mocht je in de problemen komen. Voor nachtelijk avonturen ga je met het bootje naar Margarita. Er is een Posada in Coche en dat kost je ongeveer 10 dolar per nacht inclusief ontbijt. Er zijn natuurlijk nog meer accomodaties, maar die zijn stukken duurder. Als je geitreseerd bent kan ik nog achter nummers of mailadressen komen. Een vliegtuig tip, ga met Condor, dan mag je 60 kilo bagage meenemen en is meestal een stuk goedkoper .
|
|
|
kitemaster1
Gast
|
Coche, is te vol en saai. Zorg er in ieder geval voor dat je hoteletje op Isla Margarita zit(genoeg te vinden in El Yaque) alternatief boek een all inclusive via QXXL met accomodatie in Porlamar en ga elke dag met de taxi naar el Yaque evt Coche( Taxis kosten geen drol en ze rijden vaak nog in oude amerikaanse sloepen) Los Roques is prachtig maar erg kostbaar, niet zozeer vanwege de vliegreis maar de hotels(posadas kosten snel 100 dollar + per nacht. Maar het moet gezegd worden Los Roques is een van de mooiste plekken om te kiten.
|
|
|
Hieronymus
|
Moet heel eerlijk zeggen dat ik niet echt een all inclusive type ben, zit liever in een primitief houten hutje met een rieten dakkie... En dineren tussen of met de locals (grinnik_kitesmiley) Niet te massaal, ben net terug uit El Gouna (niet bepaald wat je noemt surfers lifestyle, wat ik juist op holbox volledig had! Overigens wel leuke spot, goeie wind, maar massaal en all inclusieve resorts! Enne vincent-vega, ook ervaring met st maarten of st lucia?? Overige ideeën nog steeds welkom!
|
|
|
mazzomrx
|
mmmmm...Los Roques....weet nie hoe je daar het beste kan komen.....maar dat ziet er goed uit.
Ga denk ik toch maar deze keer nog ff een keer naar Holbox..
|
|
|
Hieronymus
|
Weet wel hoe ik daar moet komen! Je schijnt een vlucht te hebben die rechtstreeks van isla margarita naar los roques vliegt, maar waar moet je zijn?????
|
|
|
xray
|
Los Roques ie best lastig want het toerisme is bewust redelijk beperkt. Ik heb wel eens wat gegoogled en op mijn andere comp wat goede linkjes. Wat je ook zou kunnen overwegen zijn de Bahamas, kijk maar eens op kitebeaches.com. Mooie rustige eilandjes enzo, qua bereikbaarhiued wat makkelijker en qua taal helemaal.
|
|
|
mazzomrx
|
heb ff gezocht : Air France naar Caracas en dan vanaf Caracas naar Los Roques :
Heen : Air France ; EUR 225 en dan naar Los Roques nog USD 140........
en dan nog naar huis....
Is wel errug aantrekkelijk....
|
|
|
Hieronymus
|
Dat klinkt zeker goed, ga zelf ook even rond neuzen! Thanks!
|
|
|
|
kitemaster1
Gast
|
Adicora, is net een vuilnisbelt daar moet je zeker niet zijn. Om naar Los Roques te vliegen kun je via Porlamar voor iets van 100 USD een enkeltje los Roques kopen. Als je naar Los Roques gaat is het een aanrader dit te regelen via Alejandro Battistini http://kitesurf.wtfe.com hij kan ook spotgoedkope accomadatie regelen in El Yaque en Coche. Vervoer vanaf het hoofd eliand Gran Roque (waar het onverharde mini vliegveld ligt) gaat per bootje, je moet flink lappen voor een boottrip, er zijn een paar eilandjes waar je super kan varen: Krasqui, Francisqui en nog een paar, er zijn niet echt voorzieningen, je bent in principe altijd alleen aan het kiten. Je zult ook moeten afspreken dat ze je weer later oppikken per boot. Let wel de mensen die per boot vervoeren weten dat ze een monopolie hebben op het vervoer en daar betaal je dus voor. Het mooist is om een zeilboot te charteren en een aantal eilanden aan te doen. Niet alle eilanden(> 100) zijn toegankelijk; het meeste is beschermd natuurgebied.
|
|
|
Hieronymus
|
Bedankt voor alle info, ga ermee aan de slag! Ook maar eens even kijken naar de bahama's, ziet er ook erg leuk uit! Bedankt!
|
|
|
Bassie
Geen avatar
|
barbados, silver sands, is al jaren een perfecte wave (windsurf) spot - weet niet of er nu ook veel gekite wordt, maar check het zou ik zeggen.
niet heel goedkoop, wel mooi.
|
|
|
vincent_vega
Geen avatar
|
80 gulden Waar kom jij vandaan joh? Waar ik vandaan kom...?? mooi man! waar kom jij vandaan ! Niet uit die buurt in iedergeval! haha poser
|
|
|
vincent_vega
Geen avatar
|
Moet heel eerlijk zeggen dat ik niet echt een all inclusive type ben, zit liever in een primitief houten hutje met een rieten dakkie... En dineren tussen of met de locals (grinnik_kitesmiley) Niet te massaal, ben net terug uit El Gouna (niet bepaald wat je noemt surfers lifestyle, wat ik juist op holbox volledig had! Overigens wel leuke spot, goeie wind, maar massaal en all inclusieve resorts! Enne vincent-vega, ook ervaring met st maarten of st lucia?? Overige ideeën nog steeds welkom! Hey man!Kon ta bai St maarten en St lucia helaas niet swa. Maar check als je cheap wil zitten op http://curacao-toerisme.startpagina.nl/ . Curacao is gewoon een super leuk eiland met goeie wind. Alleen moet je wel een auto huren als je daar bent check ook de site voor locale car rents. http://bonaire.startpagina.nl/ Bonaire is echt ook heel mooi . Niet veel te doen.Heel laidback , nog meer dan curacao. En voordeel is je kan een scooter huren of quads dat scheelt weer in prijs. Google ook vakantiehuis bonaire en je komt heel veel particulieren woning tegen in alle prijs categorien. Lees ook www.amigoe.nl om al een beetje bekend te raken met de eilanden. Je kan ook naar Aruba gaan trouwens. Ook super chill. En mooie spot om te kiten . Ze hebben daar een heel groot gedeelte om te surfen. En nu de Americanen niet zo pro aruba zijn...zullen ze veel aanbiedingen hebben qua accomodatie lokaal. www.aruba.pagina.nl of google(n) Gast als je het simpel wil houden ..ga niet naar las roques , ik ben daar geweest en het is super leuk en mooi en veel locals . Maar als je niet met flappen zwaait gebeurd er niets en ze hebben daar inderdaad allemaal een monopolie pos. Vergeet ook niet dat je waar dan ook een auto moet huren en dat je voor een ticket incl security en taxes altijid rond de 600/700 komt te zitten. Je bent als je het goed wil doen allemaal ..zn 1300 euro de man kwijt incl alles dan. voor 10 dagen. En dan heb ik het over alla carte reizen..
|
|
|
Hooked Cabarete
|
Ik ben een aantal jaar geleden in El Yaque geweest en heb veel wind gehad. Was ook in Febr. Het enige nadeel vond ik dat de side off shore vlagerige wind. En er was naast het kiten niet echt veel te doen. Als je al die kant op gaat zorg dat dat in EL Yaque terecht komt. Op Coche is echt niks te beleven en All Incl. in Porlamar wil je niet....
Vorig jaar in Cabarete bijna ook iedere dag wind gehad. Ik vind deze periode hier het lekkerst. Heb je wind en golven. Ook voldoende vlakwater spots, maar ik geef zelf de voorkeur aan een lekkere wavesessie.
|
|
|