Hup naar Tarifa, board en kite gesloopt door Transavia

Joost23

Geen avatar

Oktober 03, 2006, 17:49:18
edit2Rapporteer  
Hoi,
2 Weken geleden naar Tarifa geweest en eigen spullen meegenomen. Een board en 2 slingshot fuel 2005 netjes ingepakt. Ging allemaal goed, tot ik op het vliegveld van Malaga en er achter kwam dat er een scheur in m'n board zat en 2 flinke scheuren in allebei m'n kites. De boel was vastgelopen op de lopende band. Ik heb het kunnen laten maken in Tarifa en evengoed fantastich gekite. Ik baalde natuurlijk wel behoorlijk want de waarde van die spullen is flink gezakt en ik ga dit verhalen op de verzekering.

Mijn probleem is dat ik geen bonnen heb omdat ik deze 2e hands (wel in nieuwstaat) gekocht heb. Mocht je een bon voor mij hebben van een Kite Slingshot Fuel 11 of 15 die ik kan lenen/gebruiken laat het me dan even weten.

Ps:) Uiteraard word je beloond en krijg je laten we zeggen min. 50 euro beetje afhankelijk van wat ik terug krijg.
Frekie KLM
Gast
Antwoord #1 Oktober 03, 2006, 18:58:08
edit2Rapporteer  
Bij mijn weten kun je deze schade, omdat het dus door de transavia gebeurd is wat jij zegt, gewoon op de vliegmaatschapij verhalen hoor! Zou dat ook even proberen.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #2 Oktober 03, 2006, 19:08:30
edit2Rapporteer  
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je iemand ook aansprakelijk stellen voor schade die hij aanricht bij spullen van jou zonder dat je de bonnen hebt. Zolang de waarde maar op de een of andere manier te bepalen is.
Lijkt me handiger dan bonnen regelen. Dan speel je zelf in ieder geval volgens de regels en krijg je je geld ook...

Is er niet iemand die weet hoe dat in elkaar zit?
vincent_vega

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 03, 2006, 19:24:13
edit2Rapporteer  
Hey Joost bro alles goed?
 Je hebt twee mogelijkheden: so wie so niet op je eigen verzekering verhalen, lijkt me niet goed voor je premie..??!
Je bent met de transavia gevlogen en je hebt het waarschijnlijk als overbagage ingechecked?? Als dat zo is dan kan je degene bellen waar je de ticket hebt geboekt en die vragen voor hun claims afdeling. Je moet een claim indienen. Meestal geen bonnen nodig gewoon een bedrag noemen waar jij denk mee uit te komen, klinkt raar maar toch werkt het zo. Tip vraag gewoon de nieuw prijs van je spullen terug. Dit krijg je vaak gewoon uitbetaald. Transavia is super goed verzekerd hiertegen en zeker voor schade met bagage! Hier door kun je gewoon veel klanten verliezen als je moeilijk over dit soort dingen gaat doen. Ze kunnen ook checken wat je hebt ingechecked en zullen vanzelf zien dat je 2 boards en een kite bij je had. Maak even wat foto's zeg erbij dat de performance van je spullen super gedaalt zijn ( ook al is dit niet zo ) en je nieuwe spuillen aanschaffen omdat je graag met deze sport wil doorgaan etc etc. Dan moet het helemaal goed gaan komen. Als je nog iest moet weten hoor ik het wel
 c ya later alligator
Vincent Sales KLM
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Oktober 03, 2006, 19:49:21
edit2Rapporteer  
Ook belangrijk: heb je het wel opgegeven als kitemateriaal? Dat kan nl. ook problemen geven als je de vliegmaatschappij aansprakelijk wilt stellen.

Bij verloren en beschadigde schade is het helaas zo dat je het moet verhalen op je verzekering. Bij mij is ooit eens bagage dagen later aangekomen, heb dus maar gehuurd. Dat bedrag heb ik wel kunnen verhalen op de luchtvaartmaatschappij (KLM in dit geval)

Succes ermee!

PS: laat ons ff weten hoe het afloopt? Ben erg benieuwd. Ook mijn nachtmerrie nl.
weefzoekert
Gast
Antwoord #5 Oktober 03, 2006, 19:55:10
edit2Rapporteer  
Hoi Joost,
Wil jet het verhalen op een eigen verzekering zoals een reisverzekering of sportuitrusting verzekering of op de verzekeraar van de vliegmij ? Overigens werken  dergelijke verzekeringen niet met een bonus/males dus wees niet bang om te claimen, dit heeft geen enkele invloed op je premie !
Eigen verzekeringen kennen vaak een vaste afschrijving die in de polis vermeld moet zijn.
De overige verzekeringen (aansprakelijkheid) kennen alleen maar het bergrip dagwaarde, hetgeen betekent dat je  (wendy_kitesmiley)niet perse de aanschafwaarde hoeft te kunnen aantonen maar deze alleen aannemelijk moet maken.
Als je nog meer wilt weten mail of bel ff.

Gr Derk
Sake
Gast
Antwoord #6 Oktober 03, 2006, 21:35:32
edit2Rapporteer  
Heb het 3/4 jaar geleden ook met Transavia gehad naar Fuerte. Ik zag dat het board bij uitladen op de grond viel (zag ik door het raampje omdat iedereen nog  in het vliegtuig zat terwijl de bagage werd uitgeladen) Niet normaal hoe er met de bagage omgesprongen werd.  (angry_kitesmiley)
Board was ingedeukt/gescheurd op de neus.
Reactie Transavia: De boardbag is nog heel. En we vergoeden alleen als de verpakking beschadiging heeft. Niks niet vergoed gekregen van Transavia........
Was een demo board van Interfield en ik heb het gelukkig goed met Interfield kunnen regelen.
Zij betaalde de schade/reparatie bij Brunotti.

Je reisverzekering maakt de grootste kans, maar die zullen wel dan alleen de reparatie vergoeden en niet de geleden financiele schade van waardevermindering van je kites.
djb

Antwoord #7 Oktober 04, 2006, 03:28:42
edit2Rapporteer  
Bij mijn weten kun je deze schade, omdat het dus door de transavia gebeurd is wat jij zegt, gewoon op de vliegmaatschapij verhalen hoor! Zou dat ook even proberen.
dit had je meteen moeten melden bij trans nu moet je alles moeilijk doen met vluchtnummer datum plaats en dat na twee weken hopelijk lukt het nog....en anders zeker op verzekering gooien hopelelijk heb je goeie die nieuwwaarde uitbetaald wat de meeste niet doen.....

succes
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.