Welke kite: North Vegas 07 12m vs Naish Torch III 12m vs F-One Rival 12m

MakMan

November 05, 2006, 22:02:23
edit2Rapporteer  
Ik ben nodig toe aan een nieuwe 12m kite als vervanging voor mijn 12m Vegas uit 2004...
Kan een van jullie iets zeggen over deze drie kites als het gaat om low-end en high-end, stuurgedrag, vliegsnelheid, bijgeleverde bar enz.?

Ja, en testen ga ik absoluut doen, maar ik wil graag van jullie ook een mening horen, aangezien ik de kites nooit lang genoeg zelf in mijn handen krijg...
Tjok
Gast
Antwoord #1 November 05, 2006, 22:18:03
edit2Rapporteer  
De North Toro 06
Top kite! ThumpsUp
MakMan

Antwoord #2 November 05, 2006, 22:35:01
edit2Rapporteer  
De North Toro 06
Top kite! ThumpsUp

Bedankt voor je bijdrage.....?
slufterhufters.com

Antwoord #3 November 05, 2006, 23:37:48
edit2Rapporteer  
Heb wel alles in mijn handen gehad en kan je zeggen dat de Torch 3 er met kop en schouders boven uit steekt.

In alles superieur zo ook de mega goede bar van Naish.
Nitroflamer

Antwoord #4 November 05, 2006, 23:44:58
edit2Rapporteer  
ikzelf vaar ook de 12 torch III en moet toch wel zeggen : wat een TOP kite! echt super (grinnik_kitesmiley)
MakMan

Antwoord #5 November 05, 2006, 23:52:04
edit2Rapporteer  
Hebben jullie ook al de high-end van een deze kites kunnen testen?
MakMan

Antwoord #6 November 05, 2006, 23:58:48
edit2Rapporteer  
Heb wel alles in mijn handen gehad en kan je zeggen dat de Torch 3 er met kop en schouders boven uit steekt.

In alles superieur zo ook de mega goede bar van Naish.

Wat betreft de bar heb ik inderdaad al zo goed als beslist...Niash is duidelijk beter dan die andere twee. Ik heb die andere twee bars mogen aanschouwen in Noordwijk, en zeker die van North ('07 bar dus) vertoonde nu al (!) slijtage, en die nieuwe clam cleat zag er ook al niet meer te best uit...
Bart13

Geen avatar

Antwoord #7 November 06, 2006, 00:52:48
edit2Rapporteer  
wat is er mis met jou eigen kite als ik vragen mag?
ralph local@noordwijk

Antwoord #8 November 06, 2006, 01:22:54
edit2Rapporteer  
cleat is niks mis mee
gerrie (niet ingelogd)
Gast
Antwoord #9 November 06, 2006, 01:41:38
edit2Rapporteer  
In de kiteboarding.de staat een test waar ze allebei in getest worden. Ik moet nu gaan maar ik zal hem morgenavond wel even inscannen.
PeeWee

Antwoord #10 November 06, 2006, 01:43:54
edit2Rapporteer  
Mogelijk zag de north bar er versleten uit omdat er gewoon meer mee gebeuld is (grinnik_kitesmiley).

Moet toegeven die witte naish bar ziet er (zeker in het begin goed) uit.

Ik ben zelf niet ontevreden over de 2007 north bar. Ik vind vooral mooi dat je hem makkelijk kan tweaken naar je eigen wens (clamcleat verschuiven, etc.).
MakMan

Antwoord #11 November 06, 2006, 03:12:02
edit2Rapporteer  
@Bart: Ben gewoon toe aan een nieuwe, beter te depoweren kite toe...

Ik heb zelf twee jaar met een Shift bar gevaren, en die werkt nog altijd perfect, en ziet er nog prima uit. Twee vrienden van mij hebben al twee jaar een 5th element bar; resultaat: rubbertjes zijkant laten los, de depowerstrap werkt nauwelijk meer en zelfs het rubber op de bar zelf begeeft het alsmede dat het touw dat door de bar heen loopt al meerdere malen door slijtage vervangen moest worden...Dus voor mij is de conclusie dan snel getrokken.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #12 November 06, 2006, 05:51:50
edit2Rapporteer  
In de kiteboarding.de staat een test waar ze allebei in getest worden. Ik moet nu gaan maar ik zal hem morgenavond wel even inscannen.

Getest zijn de Vegas 06, Rival 12m2, Torch III 12m2, Gaastra MAX... Bleek dat de Rival qua low-end en de-power een stuk beter presteerde dan de rest. Volgens het test verslag was het nagenoeg elijk aan de de-power van de BOW-kite.

Qua hangtime en geschikt voor freestyle/wakestyle waren de kites gelijk aan elkaar. De Torch III was iets sneller en had daardoor, volgens de testers, een iets grotere fun factor. Doordat de Rival iets minder snel was zou wat minder geschikt zijn voor golfsurfen.

Volgens sommigen zal de tribel 2 sneller vliegen dan de Rival.
Als dat het geval is dan heeft F-one waarschijnlijk de winnaar in huis..

Succes
 ThumpsUp
MakMan

Antwoord #13 November 06, 2006, 06:13:01
edit2Rapporteer  

kun je die scans anders via de mail sturen?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #14 November 06, 2006, 06:27:36
edit2Rapporteer  
Volgens mij ligt het blad nog gewoon in de winkel  YeSS
robbyz

Antwoord #15 November 06, 2006, 06:37:50
edit2Rapporteer  
Gewoon testen en dan een keuze maken Grin
Gerrie

Antwoord #16 November 06, 2006, 21:33:41
edit2Rapporteer  

Makman, MINI-ME heeft gelijk. Er wordt de Vegas 06 getest en niet de Vegas 07. Wil je hem alsnog hebben?
Slis

Antwoord #17 November 06, 2006, 22:14:20
edit2Rapporteer  
ik wil die test ook wel zien Smiley
(HJ) MINI-ME

Antwoord #18 November 06, 2006, 22:27:14
edit2Rapporteer  

Makman, MINI-ME heeft gelijk. Er wordt de Vegas 06 getest en niet de Vegas 07. Wil je hem alsnog hebben?

De kites worden met de Vegas 06 vergeleken omdat volgens de testers de Vegas 06 "DE kite" van het afgelopen jaar was en om te kunnen zien en aan te tonen of de Vegas 06 verbeterd is door de komst met de Torch III, Max en de Rival.. Wel hebben ze de Veags 06 met de 07 bar gevaren (volgens mij geeft dat al heel wat aan  loser )
slufterhufters.com

Antwoord #19 November 06, 2006, 22:27:32
edit2Rapporteer  
 (tong_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Antwoord #20 November 06, 2006, 22:35:55
edit2Rapporteer  
Tests in kitebladen???

In de kitebladen staan grote advertenties van verschillende merken.

Dus als een kiteblad negatieve dingen gaat zeggen over een kite van een bepaald merk die advertenties plaats in het desbetreffende magazine dan worden toekomstige advertenties van dat merk misschien niet meer geplaats, wat financiele gevolgen heeft voor het kiteblad.

Dus zal een kitemagazine het op een diplomatieke manier brengen als er iets niet goed is aan een kite, of helemaal niet vermelden.

Vergelijk het maar met een omschrijving in een reisgids als er staat dat je hotel of appartement in een levendige omgeving staat, dan wordt meestal op een diplomatieke manier beschreven dat je boven een karaoke bar zit.

Nu is het wel zo dat de kites tegenwoordig goed zijn, maar er zijn merken die er een zooitje van maken, ja, zelfs grote merken.

Onzin.................... De meeste advertenties zijn van shops en die verkopen nagenoeg dezelfde merken, dus die kite gaat niet op  schater Ook staan er veel advertenties in voor vakantie bestemmingen.. Natuurlijk is zelf testen altijd het beste en leukste  Joepie maar ik denk dat de kite-boarding.de wel groot genoeg is qua omzet om objectief te kunnen testen.....
Gerrie

Antwoord #21 November 07, 2006, 01:01:53
edit2Rapporteer  
Vetklep, watr je zegt is deels wel waar. Kitesurfmagazine is altijd wel erg positief. In de Access kun je tussen de regels door wel duidelijk lezen wat er slecht aan is. De duitse magazines zijn beter. Waarschijnlijk inderdaad omdat ze een grotere omzet hebben en daardoor minder afhankelijk zijn van adverteerders.
MakMan

Antwoord #22 November 19, 2006, 17:29:22
edit2Rapporteer  
Nog nieuwe bevindingen ten aanzien van de drie genoemde kites?

Ik neig nu naar de Torch III toe....

Weet iemand waar ik de kleurencombo's van de Torch kan vinden?
Harm

Antwoord #23 November 19, 2006, 18:28:33
edit2Rapporteer  
Als je meer naar de torch 3 neigd. zou ik i.p.v de rival zeker de tribal 2 eens testen.!
Sake
Gast
Antwoord #24 November 19, 2006, 19:37:33
edit2Rapporteer  
Reviews van de V7, en dan nog maar de vraag of ze biased zijn of niet, druppelen nu pas binnen. En goed of niet zul je toch echt zelf moeten testen. Ik geloof niet in 1 kite die voor IEDEREEN de beste kite is. Je hebt voor jezelf al een kleine selectie tot 3 kites kunnen maken. Da's al heel wat. Nu nog ff testvaren.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.