ervaringen Cesar pro 07?

Rik

Geen avatar

Januari 06, 2007, 19:18:04
edit2Rapporteer  
Ik heb gister de Cesar pro kunnen testen alleen heb ik em helaas niet het goed kunnen testen omdat de voetbanden echt totaal kansloos slecht zijn, ik kon met schoentjes aan gewoon zo goed als niet in die voetbanden komen.

Nu overweeg ik om een Cesar pro te kopen maar ik ben nog niet overtuigd. Wat ik persoonlijk erg belangerijk in een board vind is pop en makkelijk hoogte lopen en naar mijn idee doet dit board beide prima.

Ik weeg zelf zo'n 72 kilo (maar ga waarschijnlijk de komende tijd nog wel wat zwaarder worden), mijn huidige board is een defender (142) en daar wil ik nu echt vanaf.

Is er iemand hier die op de Cesar vaart of gevaren heeft en mij er iets over kan vertellen (of ik bv wel zwaar genoeg ben voor het board?).

Alvast bedankt Rik..

(en ja ik heb de zoek functie gebruikt en gegoogled maar heb echt nauwelijks info over het board kunnen vinden)
Harm

Antwoord #1 Januari 06, 2007, 19:27:43
edit2Rapporteer  
Ik zou hem eerst nog even proberen te testen met voetbanden waar je wel in komt of iendien mogelijk zonder schoentjes.
Rik

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 06, 2007, 20:16:04
edit2Rapporteer  
Ik heb het board ook zonder schoentjes gevaren alleen dat was gewoon niet echt relaxed varen was erg koud (op het ijsselmeer). Maar waar ik vooral benieuwt naar ben is ervaringen van andere met dit board..
michiel v geel

Antwoord #3 Januari 06, 2007, 20:19:24
edit2Rapporteer  
heb hem een tijde geleden zonder schoenen gevaren (kon toen nog net) maar ik vond hem (kan niet op het woord komen maar tegenovergestelde van speels) dit komt waarschijnlijk doordat hij flinke vinnen heeft hij sprong wel lekker vond ik en de landig ging ook goed ralph heeft er een die zal waarschijnlijk ook nog wel reageren
ralph local@noordwijk

Antwoord #4 Januari 06, 2007, 20:55:12
edit2Rapporteer  
cesar pro:

ik vaar sinds 2 maanden op de cesat, en het is een ongeloofelijk lekker board voor vlak water, hij is heel erg stijf in het midden, en heeft een beetje tipflex, dit maakt de cesar tot een ultiem pop board.

de voetbanden zijn idd niet zoals ze zijn geweest, ik weet niet precies, maar ze zijn erg stijf. pads zijn het zelfde gebleven.

ik vind de cesar een super board, landingen gaan makkelijk en je kan heel erg vroeg varen. hij is jammergenoeg te breed voor mij.(kom van een jaime small(125x35,5)) en de cesar is 132x40.

ik ga dus weer terug naar een kleiner board, en zal mijn cesar dus verkopen.

Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #5 Januari 06, 2007, 21:00:07
edit2Rapporteer  
Met 72 kilo zou ik zeker een kleiner board kiezen, de youngblood L lijkt mij wel wat, is ook nog goedkoper. En een jaime M misschien? Als je het board nieuw gaat kopen, zou ik meerdere boards meevragen om te testen. Jij bent toch Rik van Schellinkhout met de Vegassen als ik het goed heb? persoonlijk vind ik de groter wordende aangeraden maten niet echt een goed idee.
Rik

Geen avatar

Antwoord #6 Januari 06, 2007, 21:13:56
edit2Rapporteer  
ja ik ben Rik van Schellinkhout. Ik overweeg indd ook de north youngblood alleen wat ik heb gehoord duurt het nog een tijdje voordat ze die bij vd Berg hebben.

@Ralph
Denk je dat het board met mijn 72 kilo ook nog wat te breed voor mij is?

Antwoord #7 Januari 06, 2007, 21:39:31
edit2Rapporteer  
Ik heb nu zelf die 2005 fanatic skyrider gekocht 129*37. En dat ding is echt fantastisch, echt beter dan die jaime L die ik had, toeside rijden gaat bijna automatisch en landingen zijn lekker zacht. Dan weet je dat ter vergelijking. Ik ga morgen naar schellinkhout, dan kan je die ook ff proberen als je er ook bent. Bij van den Berg hadden zo ook nog de '06 666 liggen zag ik vorig weekend, misschien is dat wat, of wil je per se '07?
Rik

Geen avatar

Antwoord #8 Januari 06, 2007, 21:51:46
edit2Rapporteer  
Nou ik wil iig een board bij vd berg kopen omdat ze dan ook gelijk mn oude board willen in ruilen, geloof alleen dat ze dat niet bij overjarige modellen doen (weet ik niet helemaal zeker).

Maar sowieso ga ik niet zo heel graag voor de 666 ik heb namelijk uit meerdere hoeken gehoord dat de 666 niet zo heel lekker is voor op het ijsselmeer (te veel golfjes).
tom_beul
Gast
Antwoord #9 Januari 06, 2007, 21:54:41
edit2Rapporteer  
Citaat
ik vaar sinds 2 maanden op de cesat, en het is een ongeloofelijk lekker board voor vlak water, hij is heel erg stijf in het midden, en heeft een beetje tipflex, dit maakt de cesar tot een ultiem pop board.
Jij bent zeker north rider  (kiss_kitesmiley)

Kom je morgen naar Sluftahh?

Antwoord #10 Januari 06, 2007, 22:03:49
edit2Rapporteer  
Misschien is de '06 fanatic bronsson 127 dan wat voor je bij van den Berg, is volgens mij de nieuwe skyrider. Hij lijkt in elk geval als 2 druppels water en is vrij voordelig met €399.-
Alleen zijn de voetbanden verschrikkelijk slecht en haast niet te monteren. Maar goed, ik denk dat het wachten op de youngblood of de jaime M het beste is als je dan toch North 07 wil hebben.
Rik

Geen avatar

Antwoord #11 Januari 06, 2007, 22:08:48
edit2Rapporteer  
Ja misschien dat ik zo nog ff bij vd berg langs ga es ff goed die fanatic bronson en jaime 07 bekijken, ik had gehoord dat de jaime opzich best op de cesar lijkt kwa vaar eigenschappen (alleen het uiterlijk vind ik best wel wack).

Ben morgen waarschijnlijk ook wel op schellinkhout, maar lig waarschijnlijk morgen ochtend nog goed in coma, dus ik zal er pas in de middag zijn..
Flag

Antwoord #12 Januari 06, 2007, 22:12:34
edit2Rapporteer  
Don Juan.. Ik heb alle north boards gevaren.. En vond de jaime het lekkerst .. Ik denk de Cesar voor jou gewicht net iets te groot is (ik weeg zelf 80kilo), zoals Ralph al aangaf heeft het board best wel een ruime breedte, wat met name voor de iets zwaardere rijdes beter is. Ik heb nu zelf de Jaime M, en ben hier super tevreden over. De pop is heerlijk, en ook kan je lekker golfrijden met het board doordat deze a-symetrisch is. Het young blood board is denk meer voor vlak water geschikt. Dit board had nogal weinig flex, en was erg stijf was mijn ervaring. Dus als je het mij vraagt zou ik voor de Jaime gaan. Alleen als je grote voeten hebt zal ik wel overwegen om er andere pets bij te nemen. Deze zijn wanneer je maat 44 of groter hebt nogal klein namelijk wanneer je schoentjes aan hebt.
ralph local@noordwijk

Antwoord #13 Januari 06, 2007, 22:45:48
edit2Rapporteer  
ik weeg ook ongeveer 72 kg. en dan is de cesar te groot
Rik

Geen avatar

Antwoord #14 Januari 06, 2007, 22:51:51
edit2Rapporteer  
oke bedankt allemaal voor de info, duidelijk zaak denk ik zo de Cesar is het toch niet voor mij. Wel jammer want ik vind het uiterlijk van het board echt te bruut..

Rik..
CHRIZZZZ

Antwoord #15 Januari 06, 2007, 22:56:21
edit2Rapporteer  
als je de bronson neemt (heb hem ook) koop dan gelijk een ander setje voetbanden. Na een weekend vol knalle zijn je voeten helemaal verrot. Dus die zou ik er gelijk af slopen, ik heb er zef north op gezet, die zijn wel top..

Verder is het een lekker boardje, goeie flex en lekkere pop. Hij vaart ook super in coppy water
turbojerre

Antwoord #16 Januari 07, 2007, 00:12:52
edit2Rapporteer  
Heb ook wat advies nodig ivm jaime 07, weeg zelf 62kg en kom van north defender (142x39).
Maar wil een kleiner board en maar 1, zeul niet graag rond met veel materiaal...
Zou ik nu de S (125 x 36,5) of M (128 x 38) nemen, vaar met bowkites 9 & 14 en wil freeriden en leren golfrijden maar is golfrijden beter met een kleinere of grotere jaime??...
hendrik@zwin

Antwoord #17 Januari 07, 2007, 20:38:49
edit2Rapporteer  
@ TURBOJERRE
als je wil freeriden en waveriden kan je beter north's crossride kopen
dit is een normale twintip maar kan je door een footpad te vershuiven ombouwen naar een mutant
dit is uitermate goed voor wave- en freeriden
dus je zou beter voor de crossride 129 of 135 gaan
greets hendrik
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.