sjembek
|
nou, hoe korter je bar, hoe trager je stuurt en vica versa. ik denk overigens niet dat je het verschil zou merken met 2".
gedetaileerde informatie over lijnlengte kan ik je niet geven, denk niet dat het iets uitmaakt.
Wél zou ik zelf graag wat specificaties over de 06 shiftbar willen lezen:
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Volgens mij maakt de lijn lengte zeker wat uit... Hoe langer de lijnen des te meer low-end kun je uit je kite halen maar de kite wordt wel iets trager en onstabieler. Dit is in grote "lijnen" het verhaal
|
|
|
slufterhufters.com
|
Als de bar in goede staat is en de prijs is goed dan kopen die bar.
Qua stuurgedrag zal het weinig uitmaken.
|
|
|
Bluecupra
|
Met kortere lijnen lever je toch ook wat low end in?
|
|
|
|
Nick P
|
Voor de mensen die nog opzoek zijn naar een naish shift bar 2006 (20" met 24m lijnen) ik heb er nog een te koop staan voor 150 euro. Ik vaar de 20" bar op kites van 8m2 t/m 14m2. Als je interesse in de bar hebt stuur me dan een mailtje (nickpolman (at) planet . nl).
En wat betreft het topic:
Ik vaar het liefste met 24m lijnen want daardoor reageert je kite iets sneller en heb je explosievere lift wat ik persoonlijk wel fijn vind. Ik vind het inleveren van Low end ook wel meevallen, want omdat je kite met 24m lijnen sneller is, maak je gebruik van deze snelheid ipv de iets meer trekkracht van de kite met 27m lijnen...
|
|
|
kentyman
|
Hoe langer je lijnen hoe groter het windvenster (de straal van het windvenster wordt groter, dus de afstand die de kite aflegt door de powerzone groter, die tijd langer, dus meer power). Sommige scholen gebruiken om les te geven soms 15m lange lijnen omdat de powerzone dan erg klein is en de crashes die de leerling maakt zijn dan dus veel minder erg.
Hoe korter je bar hoe minder snel de kite stuurt (kracht x arm).
Een verschil van 2" op de bar en 3m op de lijnen zul je nauwelijks merken, er is wel verschil maar daar zul je denk ik snel aan wennen. Enne, de shift bar is top!
|
|
|
Nick P
|
Een verschil van 2" op de bar en 3m op de lijnen zul je nauwelijks merken, er is wel verschil maar daar zul je denk ik snel aan wennen. Enne, de shift bar is top!
Ik vind het verschil in lijnlengte van 27m naar 24m lijnen juist wel goed voelbaar!
|
|
|
|
nico84
Geen avatar
|
Nogal wat verschillende meningen over de lengte van de bar en de lijnen. Denk dat ik het maar is moet proberen, voordat ik op kopen over gaat.
|
|
|
KiteDemon
|
Het is heel simpel. Hoe korter de lijnen, hoe directer de kite op stuurimpulsen reageert. Hoe breder de bar, hoe groter de stuur-uitslag (lees hoe korter de kite door de bocht gaat)
Het beste kan je uitgaan van wat de fabrikant opgeeft voor zijn product en eventueel voor jezelf aanpassen door bv de lijnen korter te varen voor een directer gevoel (lekkerder voor kiteloops) Of bv een bredere bar voor je grote maten om deze wat korter door de bocht te trekken met dezelfde stuurbeweging. Of een combi van lijnlengte en barbreedte. Maar in 99% van de gevallen zal de kite zoals deze door een fabrikant standaard wordt geleverd, voor de meesten gewoon voldoen.
|
|
|
nico84
Geen avatar
|
Weet iemand wat de standaard maten voor bar en lijnen zijn voor de torch 2005 10 en 14m2. En kan er op het 2005 model ook de naish shift bar van 2006. vaar zelf ook met het shift system.
|
|
|
xray
|
Volgens mij is 10 op 18" en 14 op 20". Op 2005 kite kan 2006 bar, sterker nog door de nieuwe wijdere opening aan de onderkant van de bar zal de kite makkelijker sturen...
|
|
|
Naish........what else???
|
Voor een 10 meter is een 22" bar veel te groot, de 22" is voor 16 meter en groter, een 14 meter valt nog net te varen met een 22". Voor een 10 is een 18" of 20" mogelijk, mijn voorkeur voor een 10 meter zou uitgaan voor een 18" bar met 24 meter lijnen of 20" met 27 meter lijnen!
|
|
|
jurrr
|
thuis heb ik een torch 6m2 liggen met een 18'' bar erop
|
|
|
|
arjanschip
|
Nog even een ander vraagje ik heb een shift bar van 2005. Voor degenen die er ook een hebben. Vinden jullie het niet irritant dat er in de chickenloop niet zon pieletje ( hoe heet zon ding) zit?
|
|
|
Lex
|
die kan je eraf knippen toch ?
|
|
|
jeroen90
|
nee hij vroeg of het irritand was dat die er niet aanzat. Nee nooit last van tijdens het varen blijft hij er eigenlijk altijd in. En geen probleem met inhaken dat dat ding ervoor zit. En tijdens het oplaten gewoon 1 hand aan je chickenloop en hij blijft zitten.
|
|
|
e_surf
|
Ik heb de Naish tickler (cq donkey dick) aan op mijn trapeze zitten. Bij inhaken van je chicken loop kun je de tickler door het oog van je trapeze haak drukken.
|
|
|
Lex
|
Als er iemand nog een zo'n Naish tickler wil, heb er hier nog een liggen...
|
|
|
Passie
|
ja en ik hier ook nog 2
|
|
|
arjanschip
|
hoeveel moet je er voor hebben?