Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Weet je nog meer wat ze er juist van plan zijn? Op het flauwe werk namelijk. -edit- Dankzij die opspuitingen is het flauwe werk eigenlijk ontstaan. En er is een grote stroming. Daardoor is het ook zo'n goede spot. En het flauwe werk is het zwakste punt. Op de hoek aan ouddorp / Brouwersdam komt er met laag water een zandbank bloot. Die gaan ze ook opspuiten en ze gaan er een begroeiing op plaatsen. En het kan zijn dat ze het stuk doortrekken tot aan het strand. Bij zuid-west walcheren zijn ze van plan om voor de kust een zandbank aan te leggen. Allemaal grote stenen op de bodem gooien. Een rand maken van bepaald materiaal (klei?) Zodat het water niet zo hoog kan komen. Hoe ik dit weet. Gehoord
|
|
|
hendrik@zwin
|
cadzand ? ik hoop dat ze het zwin niet dichtsmijten dan onze zo mooie kitespot moet zo blijven
|
|
|
Alferink
|
cadzand ? ik hoop dat ze het zwin niet dichtsmijten dan onze zo mooie kitespot moet zo blijven
Als ze t zo laten staat over een x aantal jaren half nl onder water.
|
|
|
globerider
Gast
|
Is toch ook mooi hoef ik niet meer zo ver terijden
|
|
|
ralph local@noordwijk
|
het strand van noordwijk zal op enkele plekken 100 meter breder worden. dit zal hopelijk een positief effect hebben op de kiteomstandigheden.
|
|
|
Idefixe
|
gewoon ff met je kite naar school/werk. Te laat? sorrie "wind kwam uit de verkeerde hoek"
|
|
|
lucash
|
Dat zal dan vast ook wel positief voor Katwijk zijn.
|
|
|
wasbeer
|
ik heb alleen gehoord dat vanaf cadzand tot breskens alle golfbrekerpaaltjes weg gaan en er 1 strekdam komt
|
|
|
patricks
|
Binnenkort de zee voor de deur dus???
|
|
|
Jeks one
|
niets bij de slufter ??? terwijl de slufter bijna verdwenen is ...... gaat de 2e maasvlakte dan toch weer door ?
|
|
|
WaZuP
|
als het project grotendeels bestaad uit verbreding van stranden is dit positief en negatief voor kiters,
We kunnen weer zo'n pokkeind gaan lopen met laag water zoals oostvoorne, goede ding is dat het dan wel veel veiliger word voor beginners
|
|
|
narcotic
Geen avatar
|
Als ze t zo laten staat over een x aantal jaren half nl onder water. so? dan hebben wij een grotere kiteplas
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
niets bij de slufter ??? terwijl de slufter bijna verdwenen is ...... gaat de 2e maasvlakte dan toch weer door ?
Maasvlakte 2 gaat zeker door. Ze zijn op zoek naar vertegenwoordigers ivm de kitesport. Ze zijn al van plan om er een zone te brengen voor extreme sporten. Buggy'en, kitesurfen,... dus. En dit gaat een grote zone worden!
|
|
|
Alferink
|
Maasvlakte 2 gaat zeker door. Ze zijn op zoek naar vertegenwoordigers ivm de kitesport. Ze zijn al van plan om er een zone te brengen voor extreme sporten. Buggy'en, kitesurfen,... dus. En dit gaat een grote zone worden! Ik hoor ook weer dingen dat onze groene vrienden ook weer een flink stuk willen daar... dus ik vraag me af tenkoste van wat dat gaat.
|
|
|
Kondor 11
|
laat ze de kaloot maar eens flink opspuiten met zand, is er met hoog water weer wat ruimte
|
|
|
#RemcO#
|
agjaa.. het zal wel nodig zijn
|
|
|
stefkiter
|
ik heb alleen gehoord dat vanaf cadzand tot breskens alle golfbrekerpaaltjes weg gaan en er 1 strekdam komt
wat bedoel je met een strekdam?
|
|
|
fransie
|
ik snap dat echt niet van die mileu mannentjes maasvlakte2 is nu nog zee!! pompen er een stuk land bij. en dan willen ze dat daar ook vogeltjes gaan broeden plantjes kunnen ze niet gewoon naar groningen gaan ofzo veel meer plek dan hier!!
|
|
|
hendrik@zwin
|
@ stef ik denk zoals in zwartepolder zou wel fat zijn , dan hebben we vlak water voor de strekdam
|
|
|
WIMPIII
|
Ik weet in ieder geval dat het stuk Kijkduin-Hoek van Holland een verbreding van de duinenrij krijgt. Voor het het strand heeft het waarschijnlijk niet heel veel gevolgen. Wel voor strandtenthouders en watersportverenigingen. Deze zullen moeten opschuiven richting strand. Strand wordt waarschijnlijk ook iets opgehoogd maar dat verhaal weet ik niet meer zeker.
|
|
|
stefkiter
|
wat is dat nu weer.. gaan ze daar een dam maken.. dus de toeristen moeten eerst over die dam om dan pas aan het water te geraken (bij laagwater) is enkel met hoogwater leuk voor ons.. dan hebben we vlakker water mja..
|
|
|