|
|
D.D
|
Je hebt toch van die sport brillen? En dan kan je ook vast wel achterop een touwtje vastmake zoadt hij zeg maar om j hoofd zit.
Maarja ik zou wel uitkijke dat je m niet snel verliest (tong_kitesmiley)
|
|
|
#RemcO#
|
er zijn idd van die sportbrillen met een egte stiek, achter je hoofd speciaal voor 't sporten!!. misschien kan hij er een skiebril ofzo over heen doen? als zn bril dan valt blijf tie hange in de Skiebril, k hoop voor je dat je een goede oplossing vind!!
|
|
|
Bodhi
|
Gewoon kiten met daglenzen en een paar reserve meenemen. Een bril of zijn of haar onderdelen wil je niet in je ogen krijgen bij een crash of iets dergelijks...
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik heb altijd(voor de zon)'n soort gogles op! gewoon lekker klein en niet water dicht maar dat gaat prima! door dat i niet water dicht is loopt het water er ook weer zo uit (als er al iets inkomt) ik denk dat deze in zijn geval ook prima zouden werken! dan verliest hij zijn lenzen waarschijnlijk niet!
|
|
|
mart5
Geen avatar
|
het grootste probleem is de spray van z'n board op bril eerst met een brunotti horizon nu met een north 2006 is dat al beter
|
|
|
jeroen90
|
hmm ik heb -2,5 ongeveer maar ik heb met kiten eigenlijk gewoon nooit lenzen in of bril op. gaat prima ik heb ook korte lijnen kan ik me kite beter zien. nee maar ik heb geen last ervan dat ik zonder lenzen kite. Ik zie alles en iedereen gewoon..
|
|
|
mart5
Geen avatar
|
ok bedankt voor de tips we gaan het gewoon verder uitproberen
|
|
|
Alferink
|
hmm ik heb -2,5 ongeveer maar ik heb met kiten eigenlijk gewoon nooit lenzen in of bril op. gaat prima ik heb ook korte lijnen kan ik me kite beter zien. nee maar ik heb geen last ervan dat ik zonder lenzen kite. Ik zie alles en iedereen gewoon..Dat denk je alleen maar... : Zo'n zonnebril met elastiek om je kop, en dan 1 dagslenzen in. Dat zou toch moeten kunnen werken.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Als dat niet helpt gewoon ff wachten tot dat hij volwassen is en dan naar Tukije gaan om je ogen te laten behandelen en kun je gelijk een kite vakantie boeken
|
|
|
Morres
|
ja, zonder lenzen zie je geen steek met -2 of meer..... Ik heb van die lenzen van de trekpleister, kosten 6¬per stuk, kan je hele jaar mee, want je gebruikt ze toch amper, wel ff vloeistof verschonen elke keer... Voordeel is dat deze wat groter zijn, dus je oogleden vallen er over, dus ze gaan niet uit Ik heb er zelfs mee onderwater gezwommen met ogen open!!
|
|
|
Haring High Richardt
|
Je hebt toch van die sport brillen? En dan kan je ook vast wel achterop een touwtje vastmake zoadt hij zeg maar om j hoofd zit.
al verschillende malen kwijtgeraakt Ik vaar ook met bril en heb bovenstaande al meerdere keren meegemaakt. Echt een oplossing weet ik niet. Ik kom regelmatg bij Hans Anders ter vervanging van glazen en pootjes Shit happens Ik kan niet tegen lenzen helaas Gr Richardt
|
|
|
DENNS
|
ja gewoon een sport-bril zo'n een als edgar davids
|
|
|
FunkyoneNL
|
ik koop lenzen bij de kruidvat en niuwe set mee sportbrillen zijn ook te koop en anders duikbril over zijn ogen met lenzen laat hem zijn ogen beetje dicht knijpen.... ik ben nog nooit lenzen tijdens kiten kwijtgeraakt.
|
|
|
PeeWee
|
Zelf vaar ik met lenzen. Raak ik ook wel eens kwijt, dus niet optimaal. Ik heb echter (voor wedstrijdzwemmen) ook nog een zwembrilletje op sterkte maar dat is (voor mij) niet comfortabel genoeg om een paar uur te kiten. Maar het is dus wel een optie. Succes
|
|
|
chico
|
Zeker 20 jaar gewindsurft op zee met harde lensen en nog nooit een lens kwijt. Daarna 3 jaar kiten met afwisselend harde en zachte een dags lenzen en nog nooit een lens kwijt. Het grote voordeel van zachte lenzen is bij fijn zand. Als dit tussen je lens en je oog komt dan hurt it like hell, en je ziet nix meer. Afhankelijk van de wind en het zandtype gebruik ik harde of zachte lenzen. Ik heb een dubbele cylinder en -4,5 en voor scherp zicht hen je dan harde lenzen nodig. Bril vind ik niks. Zeker in zout water. Suc6 met je keuze
|
|
|
hifly
|
Maat van me heeft een Adidas bril met brilgazen en in spiegelkleur ... werk volgens hem perfect ...
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
ja gewoon een sport-bril zo'n een als edgar davids Is wel een goed idee. Die bril heeft nl geslepen glazen op zijn sterkte. Ik weet niet waar je die kunt krijgen. Je kunt ook even naar een goeie opticien gaan. Die weten vast wel een (dure) oplossing, maar dan heb je wel een aanknopingspunt. Er zullen vast meer kiters/surfers/zeilers etc met deze situatie zitten..Succes
|
|
|
Feutus
|
Ik heb altijd mijn normale bril met een speciaal touwtje eraan die je bij de opticien kunt kopen. Dit touwtje heeft rubberen dingetjes aan het eind die je een stukje over de pootjes van de bril kan schuiven en dan achter je hoofd met een schuifje kan strak doen. Klinkt allemaal misschien een beetje vaag, ik zal dit weekend er wel even een foto van maken. Maar dat touwtje is ideaal voor mij heb het al jaren bij het windsurfen gebruikt en nu ook bij het kitesurfen nog nooit mn bril verloren.
|
|
|
Radical Ronnie
Logs: 0 | 1555 uur
|
Al eens gedacht aan nachtlenzen? Die doe je 's-nachts (onder het slapen) in en die vormen je ogen dusdanig dat je de volgende dag zonder lenzen of bril toch scherp zicht hebt... Ideaal voor de (water-) sporter!!! Gr., Ron
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
Sportbril van adidas. Kan je geslepen glazen inklikken.
|
|
|
e_surf
|
ja, zonder lenzen zie je geen steek met -2 of meer..... Ik heb van die lenzen van de trekpleister, kosten 6¬per stuk, kan je hele jaar mee, want je gebruikt ze toch amper, wel ff vloeistof verschonen elke keer... Voordeel is dat deze wat groter zijn, dus je oogleden vallen er over, dus ze gaan niet uit Ik heb er zelfs mee onderwater gezwommen met ogen open!! Ik heb -3.50 en -3,00 en ik vaar ook altijd met Trekpleister lenzen. Met 2 setjes kun je zeker een heel seizoen varen. Ik ben nog nooit eentje kwijtgeraakt. Ze komen wel eens een beetje dubbel in je oog te zitten, maar dit gaat over het algemeen wel weer goed zitten.
|
|
|
KiteDemon
|
Een brilletje is echt lastig om te kiten. Bij een mislukte kiteloop ben je die echt kwijt, ook al niet je deze aan je hoofd. Daglenzen zijn gewoon de oplossing, en je sluit in een reflex altijd je ogen als je crasht. Zelf had ik -2,75 en -4,00 en heb ook nog een tijdje zonder lenzen gevaren. Is ook nog goed te doen, alleen herken je je maatjes niet meer op 10 meter afstand...... Inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik mijn ogen heb gelazerd, en ben van alle gezeik af.
|
|
|