Advies voor aanschaf kite-set (Beginner)

Annekee

Geen avatar

Maart 07, 2007, 22:05:58
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Ik wil een kite voor mijn vriend kopen (1,82m, 88kg, 37jr) die net een driedaagse cursus kite-surfen in Thailand heeft gevolgd.
Nu heb ik geen idee hoe of wat (m2, aantal lijnen, formaat en soort board, goede merken,etc.) wie heeft goede tips voor mij? Is tweedehands ok? Wat zijn goede (e-) winkels? etc. etc. We wonen in Monnickendam (kan je daar ook kiten? ik zie nooit iemand)) en hij zal dus voornamelijk op de gouwzee gaan kitesurfen. Ik las dat je zoiezo beter niet in je eentje kan gaan kitesurfen, zijn er andere goede kitesurf spots hier in de buurt? (durgerdam, volendam, marken??)

alvast superbedankt!

gr. Annekee
big_ben_lair

Antwoord #1 Maart 07, 2007, 22:13:01
edit2Rapporteer  
5 lijns, 12 en 16 meter (naish/cabrina/north) en 140 bij 40 bordje dan zit je altijd goed!
® € M © 0

Antwoord #2 Maart 07, 2007, 23:21:41
edit2Rapporteer  
slingshot
Kitefobie

Antwoord #3 Maart 07, 2007, 23:32:14
edit2Rapporteer  

Ik ben bang dat je een hele boel verschillende adviezen gaat krijgen. Ik zou persoonlijk voor een 5 lijns setje gaan. Formaat hangt af wat je wil doen... Door in de herfst en winter met harde wind... Alleen als het lekker weer is en middelmatige wind..
Zou als beginner voor een nieuwe overjarige kite gaan. Zelf laatst een 10m CO2 2006 gekocht.. Helemaal super en niet te duur. Op internet spotgoedkoop.
2e hands via internet.. Vind ik zelf lastig omdat je niet weer of alles wel zo goed als men zegt.

suc6 met je keuze en laat je niet gek maken... ThumpsUp
robin..

Antwoord #4 Maart 07, 2007, 23:36:54
edit2Rapporteer  
en als je een kite ziet die je wel wat lijkt laat het even weten hier dan kunnen wij denk wel zeggen of het wat is
AvA

Antwoord #5 Maart 07, 2007, 23:48:00
edit2Rapporteer  
volgens mij woon je redelijk in de buurt van vd Berg in Hoorn, daar kan je vast goed geadviseerd worden...
*Maximus*

Antwoord #6 Maart 07, 2007, 23:53:29
edit2Rapporteer  
als beginnaar kan je ook een goedkopen nieuwe of tweedehands kite kopen van best bijv want die zijn niet al te duur.
dan na een half of of heel jaar gekite te hebben meer en betere dingen kopen omdat je er dan veel meer verstand van hebt en weet wat je het liefst doen.
suc6 ermee
fransie

Antwoord #7 Maart 08, 2007, 00:10:55
edit2Rapporteer  
annekee ik zou het niet doen
koop geen spullen voor je vriend!
als die er mee veder gaat zie je hem nooit meer.
wahahhaha

en als je het toch doet.

dit zou ik doen:
neem het merk naish of north kunnen op zich wel tegen een stootje
5e lijns
uit 2005 a2006
ben je niet te veel geld kwijt en zou beginnen met het maatje 10 en 14
of 8 12 en 16.

als board neem dan gelijk een goeie!
geen beginners board of wat dan ook 4 keer varen en hij is hem zat.
als board een nobile 555 of 666 uit 2006 en al voor een leuke prijs!

succes!!
pakze
Gast
Antwoord #8 Maart 08, 2007, 00:34:20
edit2Rapporteer  
Annekee,

De sport heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen en er zijn tegenwoordig 2 "soorten" kites op te merken.
Ten eerste de bekende en bestaande "C" kites en ten tweede de opkomende "bow/hybride" kites.

Binnen beide soorten zijn er nog verschillen maar lijkt me op het moment niet belangrijk.
Het grote voordeel van de nieuwere "bow/hybride" designs is dat de vlieger voor de beginner heel erg toegankelijk is en zeer goede veiliheids systemen heeft die je in werking kunt zetten zonder een extra handeling te verrichten. Het bereik van deze vliegers is vaak ook groter dan van de"C" kites. Zullen vaak duurder zijn omdat ze er pas een jaar of 2 zijn.

De "C" kites van nu hebben een 5e lijn, die als veiligheids lijn dienst doet. Om deze in werking te zetten moet je wel een extra handeling verrichten, maar dan werkt het systeem ook prima. het herstarten uit het water kost iets meer moeite. Er worden er wel voldoende aangeboden voor een goeie prijs.

Succes met je keuze en zoals "hammus" zegt laat het weten dan kunnen we reageren

Groet
MEGALOOPBEUN

Antwoord #9 Maart 08, 2007, 02:23:59
edit2Rapporteer  
kijk weer een nieuwe kiter erbij gezellig kom zelf uit amsterdam maar kite overal ook op de gouwzee/ hemmeland /kinselmeer /schellinkhout  ThumpsUp
als je wat wil weten moet je gewoon naar vdberg kom er altijd met veel plezier goede service en leuke mensen en niet zo ver ut je buurt  ThumpsUp (hangloose_kitesmiley) ListenToMe
vdberg zit vlakbij een van de leukste spots van nederland ( schellinkhout ) en als je wil kijken en vragen wil stellen kan je daar altijdnaar toe vooral in de weekeinden dan is het druk kan je veel ervaring opdoen nou we zien je wel een keer op de spot   groetjes  hans  ThumpsUp
Jarno

Geen avatar

Antwoord #10 Maart 08, 2007, 03:53:51
edit2Rapporteer  
Hoi!

Een wijs besluit is misschien om een klein vliegertje voor hem te kopen, kost je 40 euro ofzo en dan neem je hem gewoon mee naar het strand als het waait...

dan ga je gezellig vliegeren met hem en zeg je: hej best suf he? op het water is het toch veel vetter?!

Gegarandeerd dat hij ja zegt en dan kun jij zeggen:

Nah, kom, dan gaan we nu naar de winkel en krijg je van mij spullen!

Ik zou niets voor hem zelf kopen want ik denk dat hij best wel wat keuze erin wil hebben en misschien ook wel wat informatie wil in de winkel over de verschillende kites...

en op deze manier houdt je het als leuke verassing ;-)

veel plezier
Mark1970

Antwoord #11 Maart 08, 2007, 05:08:30
edit2Rapporteer  
Hallo Annekee,

ik heb een prima kite voor je vriend in de aanbieding, een F-One Tribal 15m2.
Deze kite is enorm goed te de-poweren, erg handig vooral voor wanneer je net begint en door zijn maat niet snel wat het sturen betreft en goed te varen in niet te harde wind, maar door zijn SLE design ( wat zoveel wilt zeggen dat de kite 'platter' is dan de normale C-vorm kite) ook zeer lang door te varen wanneer de wind harder is.
Ik ben tevens IKO gecertificeerd instructeur dus mocht je vriend nog een extra les nodig hebben dan krijgt ie die erbij.
Kijk met de zoek functie maar naar de reviews van de kite, dan weet je genoeg!
Mijn nummer 0654967115
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.