What een daggie (Jammer Herman e.a. die er niet bij waren)!!
Vanochtend lekker gsjellig afgesproken met de boys (John, Johan en Sander en later Theo, Peter en Tim). Leek erop dat het minder dan nieuwjaarsgfeessie zou worden, maar dat was al snel omgedraaid. Sander en Johan met de 7, John de 8 en ondergetekende met de 9. Vet depoweren en gjaan met die banaan...
Lekker ruig zeetje voor een 3e keer. Golfjes mochten wel hoger en ergens leek het een beetje op Swoody. Wat een klotsbak vandaag
Wind was ook a la Swoody erg vlagerig, maar goed te handelen. Tjs en de mietjes bleven oefenen in het ondiepe en ik wilde naar achteren om te kijken wat golfjes van 3m88 doen wanneer ze beginnen te breken...
Heerlijk, alleen soms ben je onervaren en is je timing niet helemaal so so, Kortom na pakweg 3 rakkies en pakweg 30 keer golfies gepareerd te hebben daalde ik in een golfdalletje op het schuim, zonk licht en hapte met het neussie 'vast'. Stom mijn kite was ook net op ongeveer 9:30 en daar kwam zo'n jetserkletser aan. Gewassen worden, fkes later t kaaitje ook gewassen en dan pakweg 10 keer daarop weer gewassen worden totdat je uiteindelijk de kite hoog krijgt en bijna volledig gelanceerd wordt. Hoe bedoel je alles onder controle...
Gelukkig mn boardje nog steeds bij me en denk, nu weer verder, maar de lijnen waren behoorlijk in elkaar verdraaid en dat stuurde met deze omstandigheden niet echt comfortabel meer. Dan maar bodydraggend trug... is ook leuk om te bodysurfen met een kite en board als anker
Kom ik bij aloha zie ik Johan: Die had iets meer schockings beleefd: golfrijden, happen en dan vallen om uiteindelijk te merken dat ie volledig in een spinneweb van zijn eigen lijnen zat gewikkeld. SCARY!!
Ook Johan had t ff gehad toen ie dus weer terug was. Eindelijk alles weer klaar voor een restart, komen de andere boys op t strandje en zjeggen: nou die wind is toch zjeekers 5 knopen in de laatste 10 minuten toegenomen..
Snel nog 1tje geholpen met neerlaten, denk te helpen met zand op t kaaitje, kome ik erachter dat ik tijdens het zandgraven gewoon mijn vingers zat open te halen aan de scheermesjes. Begrijp nu ook waarom deze schelpen scheermesjes heten.
Ook de anderen kwamen toen gestaag binnen druppelen.
Lekker nog zitten chillen met de boys, komen Peter, Theo en ff later Tim ook op Wijk kijken..
Zo nog ff hun geholpen met de kaajtjes op te laten en toe te kijken hoe ze gingen loopen en springen en toen was het aftaaien
en omkleden om er achter te komen dat
Sjonge sjong sjonge what a f0cking teringday (Sander weet er alles van....)dit was. Die Aztec had zich laten merken en groette met een aantal 'struiken' van zijn stookolie zwevend in het Wijker sop...
. Tijdens het varen zelf niet echt opgevallen. Maar waar kunnen we dit declareren: Bij de Filipijnse ambassade??
Kortom net mijn pak, trapeze, schoentjes, impactvest en zelfs mijn kitebag lekker staan schrobben met wasbenzine. Ging gelukkig allemaal goed en is weer schoon voor... morgen (CU Johan)
What a day!!