Welke van de 2 of 3

Formula1

Mei 19, 2007, 01:16:34
edit2Rapporteer  
Hallo, ik heb een beetje een probleem. Ik wil graag een kite gaan kopen  loser Maar ik zit te twijfelen tussen een Rebel of een Vegas, zou een 2005 Vegas nog kunnen? Ik heb begrepen dat een Rhino een moeilijke beginnerskite is. Ik weeg 74 kilo. Ik weet ook niet welke maat, waarschijnlijk gewoon een 12. Maar de wind ik laatste tijd zo hard   loser

Dus samengevat. Kan een Rhino voor een beginner? Welke anders, een Rebel of een Vegas? Welke maat kite?

Alvast bedankt
Dangerfield

Antwoord #1 Mei 19, 2007, 01:49:51
edit2Rapporteer  
ik denk dat je eerst even moet uitzoeken wat de verschillen zijn tussen de verschillende jaren.
Vegas5 en Rebel zijn 2 totaal verschillende kites, hetzelfde geldt voor de Rhino door de jaren heen.
Formula1

Antwoord #2 Mei 19, 2007, 02:11:57
edit2Rapporteer  
Ik zoek een beginnerskite. Vegas schijnt te kunnen, van een Rebel weet ik niet super veel. De Rhino schijnt er direct te zijn en straft al je fouten af. Niet echt wat voor een beginner. Maar iemand die wat weet over beide kites?
remco81

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Mei 19, 2007, 04:04:24
edit2Rapporteer  
effe of topic ben ook net begonnen heb een cabrihna co2 en een naish sle 9 heb  vanavond voor het eerst met de naish gevlogen ik raad je als beginner een sle of bow kite aan is makkelijk te herstarten en goede depower en de prijs van north vind ik van de nieuwe modellen ook aan de prijzige kant
MakMan

Antwoord #4 Mei 19, 2007, 04:12:37
edit2Rapporteer  
Ik zou voor een C-kite gaan met veel depower: Vegas6 dus...echt een topkite!
Kan je (in zijn langzaamste kite) makkelijk mee leren, en zolang mee doorgroeien!

Je hebt die in de meeste winkels liggen met 30% korting, en de bar voor 200 eurootjes.
Met jouw gewicht zou ik voor een 10m gaan; de kite is zeer vlot en je kunt er derhalve al snel mee weg.
De top zal voor jou dik in de 20 knopen liggen...
xray

Antwoord #5 Mei 19, 2007, 04:50:21
edit2Rapporteer  
De Rebel is de kite die in jouw situatie het beste bij je past.Veel depower,stabiel en een groot bereik. Foutjes zullen in tegenstelling tot de Vegas veel minder snel worden afgestraft!
12m en je zult super veel kunnen varen!
Formula1

Antwoord #6 Mei 20, 2007, 21:16:45
edit2Rapporteer  
Allebei zeggen jullie een andere maat en een andere kite. Ik denk dat ik voor een Vegas ga, maar kan ik gewoon de 10 nemen of is 12 beter? Waarmee kan je het langst doorvaren?
EW-OUD

Antwoord #7 Mei 22, 2007, 04:15:35
edit2Rapporteer  
licht ook aaan je budjet
de rebel is zeker een aanrader echt supers

het zelfde voor de vegas wat goedkoper maar ook echt een top kite.
vraag anders bij een  kite shop of je ze alletwee eens kan uit testen zodat je zeker weet welke kite bij jou past!
xray

Antwoord #8 Mei 22, 2007, 04:54:06
edit2Rapporteer  
Testen is weten maar voor een relatieve beginner is de Rebel ten slotte gewoon gemaakt. Wie gelijk heeft laat ik in het midden...
Bodhi

Antwoord #9 Mei 22, 2007, 08:22:01
edit2Rapporteer  
Allebei zeggen jullie een andere maat en een andere kite. Ik denk dat ik voor een Vegas ga, maar kan ik gewoon de 10 nemen of is 12 beter? Waarmee kan je het langst doorvaren?

Je hebt nul ervaring, denk dan ook dat het nog niet aan de orde is met welke kite je het langst kan doorvaren. Eerder kan je jezelf afvragen met welke kite je het snelst kan beginnen met varen...
Heftigere windcondities vragen meer ervaring dan zachtere condities. Probeer nou niet meteen het mannetje uit te hangen en stoer het water op te gaan met 6 Bft...

Mocht ik het allemaal verkeerd begrijpen en bedoel je dat je na je beginnersperiode verder wilt groeien naar gevorderd... Koop dan lekker nieuwe kites, de meuk die je nu koopt is dan alweer zo verouderd. Tegen die tijd wil je zelf waarschijnlijk ook al andere meuk... Ik zou m'n pijlen hier dus niet op richten als ik jou was.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Mei 22, 2007, 14:47:52
edit2Rapporteer  
Zoals hier al gezegd verschillen de door jou genoemde kites (Vegas en Rhino) behoorlijk door de jaren heen.

Rhino kun je zowiezo al uit je hoofd zetten, dat is een echte powerkite voor gevorderden.
Vegas04/05 voor budget goede beginnerskites (wel met 5th line bar voor het makkelijke herstarten). Ik heb ze beide gehad.

Vegas06 en 07 zijn niet meer te vergelijken met de 04/05 versies. Hele andere kite. Zeker is de 06 Vegas goed om te leren, en heeft een groter inzetbereik (hybride kite). 2ehands of nieuw voor nette prijzen te koop.

Rebel is dan een veel duurdere kite. Want die is pas op de markt gekomen dit jaar, maar heeft wel het grootste inzetbereik: met bijvoorbeeld een 12m2 versie is de kans het grootst dat je kunt oefenen. Je kunt hiermee van 4 tot en met 6 Bfrt goed uit de voeten.

Met de Vegas04/05 12m2 bijvoorbeeld kun je alleen maar met 5 Bfrt oefenen. Is het dan 4 Bfrt, dan kun je niet fijn varen (komt niet terug waarvan je vertrokken bent door te weinig wind). Met 6 Bfrt waait het gewoon te hard om te kunnen varen.

Ligt dus echt aan je budget zoals EW-OUDo al hierboven zei! Wat heb je er voor over? Heb je geld voor een 2007 kite dan sluit ik mij volledig aan bij X-ray.

(met de Rhino04/05/06 zie ik de laatste tijd ook veel beginners bezig, daar deze voor lage prijzen aangeboden worden. Ook hiervan is het inzetbereik vergeleken met een Rebel klein. Tevens een te krachtige kite om te leren, wat niet wil zeggen dat hiet ook niet kan. Ik zou hem alleen nooit aanraden)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.