Lekkere pads en straps

Arnie26736

Juli 02, 2007, 00:55:30
edit2Rapporteer  
Wat vinden jullie de lekkerste pads en straps  Huh Huh

en waar zou je die eventueel (online) kunnen bestellen ?
JCS

Antwoord #1 Juli 02, 2007, 01:07:25
edit2Rapporteer  
Ik hoor veel goeie dingen over de pads en straps van Liquid Force...
Lex

Antwoord #2 Juli 02, 2007, 01:19:44
edit2Rapporteer  
http://www.powerkiteshop.com/accessories/litewavebutterflypro2bindings.htm

Vind deze erg lekker, superzachte pads en nog een beetje betaalbaar. Heb verder niet veel vergelijkingsmateriaal, wel met de "standaard" harde pads, maar deze mag je wel proberen van mij als je naar oostvoorne komt  ThumpsUp
Alferink

Antwoord #3 Juli 02, 2007, 01:20:57
edit2Rapporteer  
Ik hoor veel goeie dingen over de pads en straps van Liquid Force...

hoor ik ook heel veel slechte over, afbrekende bevestigings dingetjes bijv.

ben zelf ook opzoek naar een paar chille pads,  zit te denken aan best hooverpads, lees ik ook wel hoop positiefs over.
Arnie26736

Antwoord #4 Juli 02, 2007, 01:52:35
edit2Rapporteer  
en die nieuwe mystic dinge ?
Geronimo79

Antwoord #5 Juli 02, 2007, 02:54:43
edit2Rapporteer  
Concept X pads en strabs... heb ze voor mijn boardje.. en ik vind ze echt heerlijk.. moet wel eerlijk zeggen dan ik nog geen andere pads aan m'n voetjes gehad heb. maar ze voelen erg goed.
Hessel

Antwoord #6 Juli 02, 2007, 02:57:20
edit2Rapporteer  
Die Best Hoover pads schijnen ook erg lkkr te zijn, heb gehoord dat ze even chill zitten als de LF pads maar dan breken ze niet (heb ik tenminste niks over gehaard) en ze zijn net ff wat harder waardoor je het board niet voelt bij harde kiteloops (die LF pads hebben dat namelijk wel, bij een harde kiteloop sta je dan gewoon op je board)
Henning

Antwoord #7 Juli 02, 2007, 04:01:52
edit2Rapporteer  
De grofste combo schijnt: Mystic Straps + Best Hoover Pads te zijn, binnen kort zal ik dat setupje eens gaan testen.
Hessel

Antwoord #8 Juli 02, 2007, 04:14:36
edit2Rapporteer  
En naast dat die combo wel eens de beste van het moment kan zijn: Mystic straps €19.95, Best hooverpads €39. €60 euro in totaal dus, wat 2 keer zo goedkoop is als de LF luxury pads en straps
Elevation

Antwoord #9 Juli 02, 2007, 14:15:59
edit2Rapporteer  
liquidforce luxury.. helaas wel 120 euro voor totale set waarvan ik straps en handle dus ook niet gebruik.. straps blijven die goedkope mystics wel oke, alhoewel ik me'n twijfels heb hoe deze eruit zien als je er een jaar mee vaart.. eniged nadeel van liquide force pads is dat de gaatjes in de pads ( sleuven eigenlijk ) helaas niet gelijk lopen met de voetbanden waardoor je helaas de straps maar met een schroef vast kan zetten..
Hessel

Antwoord #10 Juli 03, 2007, 00:21:06
edit2Rapporteer  
Maar dan heb je dus wel €120 betaald voor je pads. Ik zou gewoon voor die Best hooverpads + Mystic
 straps gaan, stukken goedkoper en zijn minstens zo goed als de LF Luxury set.

En die mystic straps zien er bij een vriend van me niet uit alsof ze het na 1 jaar begeven, zien er gewoon even degelijk uit als Naish, North of LF straps.
Elevation

Antwoord #11 Juli 03, 2007, 00:40:44
edit2Rapporteer  
heb ze voo rminder maar vind ze iedere cent waard.. zal eens kijken of ik straps en handle kan slijten...

heb overigens zelf ook die mystics hoor, 3 setjes, ben gewoon benieuwd hoe ze er over een jaar uitzien, als ze op zijn koop ik wel weer nieuwe, want ze zitten top..
Joosdo

Antwoord #12 Juli 03, 2007, 03:40:34
edit2Rapporteer  
De LF luxury is de max. Ik snap alleen niet dat niemand die straps wil gebruiken. Ik vind juist de combi top.
Zal wel aan mij liggen. Sinds ik die set op m'n board heb zitten is het board kwijt raken tijdens het varen verleden tijd. En COMFI... ThumpsUp

Mzzl Joost
Cozmo

Antwoord #13 Juli 03, 2007, 04:06:59
edit2Rapporteer  
Heb nog een setje nieuwe LF pads + straps te koop waarvan de bevestigingen verstevigd zijn. Staat ook bij te koop....
Elevation

Antwoord #14 Juli 03, 2007, 13:59:03
edit2Rapporteer  
verstevigen van de bevestiging is overbodig... als je tenminste ff de moeite neemt om op zoek te gaan naar kortere boutjes.. de boutjes die erbij zitten zijn gemaakt voor wakeboards en zijn daardoor te lang.. aan een mm of 12 tot 16 aan de ene kan van je strap en 10 aan de andere kant heb je zat en klemt de voetband ook je pad vast en zal daardoor echt niet kapot gaan..
mitch

Geen avatar

Antwoord #15 Juli 03, 2007, 16:21:02
edit2Rapporteer  
Niemand ervaring met de nieuwe Naish straps en pads? Die groene dingen waarover er zoveel reclame is geweest...
Hessel

Antwoord #16 Juli 03, 2007, 16:22:55
edit2Rapporteer  
Die Naish Grav-D1 (dacht dat ze zo heten) zijn ook erg chill, maar die passen geloof ik alleen maar op Naish boards, net zoals de hele chille Spleene straps+pads alleen op Spleene boards passen  ThumpDown
Arnie26736

Antwoord #17 Juli 03, 2007, 16:31:23
edit2Rapporteer  
Je kan toch alles aanpassen zodat het wel past ?? Wat voor ''systeempje'' is dat dan >?
Hessel

Antwoord #18 Juli 03, 2007, 16:34:23
edit2Rapporteer  
Daarbij gaan de schroeven voor de straps en pads door de pads heen. De inserts zitten dus dichter bij elkaar dan normaal, hierdoor passen deze alleen op de boards met de juiste afstand tussen de inserts. Ze hebben daarentegen wel extra inserts op de boards gezet zodat je op een Naish board wel andere straps+pads kan gebruiken.

Als je op http://www.naishkites.com/products/kiteboards/kiteboards_grav-d1.html kijkt en dan bij Grav-D1 Stance Position kun je het zien
Frenkie

Geen avatar

Antwoord #19 Juli 10, 2007, 12:51:23
edit2Rapporteer  
Wil ook graag nieuwe pads en straps voor een Nobile 666. Vraag me nog af:
Passen de LF pads en straps hierop?
Iemand ervaring met maat 46 en LF pads, ik heb er soms last van dat mijn voeten over de pad uitsteken, kite niet echt lekker.
@Hessel weet je een winkel waar die Best Hoover pads te koop zijn? Of zijn die alleen te bestellen via internet?
Elevation

Antwoord #20 Juli 10, 2007, 15:24:13
edit2Rapporteer  
maat 46 red je wel met lf pads.. overal, dus ook op nobile, zitten eventuele extra inserts waardoor je ook conventionele pads op je boardje kan zetten.. dus ook op nobile..

zag zaterdag al een 5e board van nobile met de LF set erop..
harryCab

Antwoord #21 Juli 10, 2007, 16:05:00
edit2Rapporteer  
Wil ook graag nieuwe pads en straps voor een Nobile 666. Vraag me nog af:
Passen de LF pads en straps hierop?
Iemand ervaring met maat 46 en LF pads, ik heb er soms last van dat mijn voeten over de pad uitsteken, kite niet echt lekker.
@Hessel weet je een winkel waar die Best Hoover pads te koop zijn? Of zijn die alleen te bestellen via internet?

Heb ze zelf ook op mijn Nobile 666 ('07) zitten. Superdingen....ze zuigen je echt vast.

Heb overigens nu minder last van mijn kniën dus da's ook helemaal top!

Ga wel een korter boutje proberen omdat ze niet helemaal vast zitten.

Superdingen!!

Ps. heb schoenmaat 42
Frenkie

Geen avatar

Antwoord #22 Juli 10, 2007, 16:40:16
edit2Rapporteer  
@harryNais waar heb je ze gekocht? En heb je er ook last van dat de bovenste flap steeds los schiet? Hoor dit vaak als klacht.
harryCab

Antwoord #23 Juli 10, 2007, 16:45:24
edit2Rapporteer  
@harryNais waar heb je ze gekocht? En heb je er ook last van dat de bovenste flap steeds los schiet? Hoor dit vaak als klacht.

Schiet heel soms los na een echte harde landing of katapult....

Is een keer of 3 losgeschoten in de 12 keer dat ik heb gevaren. Valt dus mee. Heb het idee dat je ze gewoon goed aan moet drukken als ze droog zijn. Laatste paar keer geen last meer.

In het begin ben je nog aan het verstellen e.d, dit doe je vaak te snel met je kite op 12 uur. Is ook niet optimaal.

Heb ze gekocht bij Xwatersport in Vlissingen. Drie setjes voor € 300,- Die gasten zijn top en maken wel een goede prijs voor je.
Elevation

Antwoord #24 Juli 10, 2007, 17:24:28
edit2Rapporteer  
zitten ook kortere boutjes bij, maar doorgaans zijn die net iets te kort.. harry, pak ff die ronde stalenplaatjes die erbij zitten en koop dan iets met kruiskop ( philips 3 ) 16 mm.. ik heb die aan de ene kant zitten, aan de andere de kortste van de zwarte boutjes die erbij zitten..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.