Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
jesus sow weinig en de brouwersdam wordne gesloten ...... egt alleen om die rede zal iedereen al lid moet worden, weet je hoe chill het kiten bij de brouwersdam is............ 1. Leer Nederlands, dit is niet om aan te zien! 2. Waar heb jij gehoord dat Brouwersdam dicht gaat?
|
|
|
Morres
|
Jelle.kiter ik heb je meerder kren gewaarschuuwd over je taalgebruik, ook over PM, als je zo blijft doen, verwijder ik simpelweg je berichten. Ik heb je al PM's gestuurd en nu heb je het er zelf naar gemaakt dat ik je openbaar erop aan spreek. Deal with it. Morres ontopic Ik ben lid (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
maxx1900
Geen avatar
|
Ik heb me 2 weken geleden aangemeld via internet maar nooit iets verder van gehoord!! klopt dat?
|
|
|
KiteRider_!
|
ben net lid geworden, Je bent ook gelijk verzekerd voor aansprakelijkheid!! best belangrijk. Wie heeft verder zijn materialen verzekerd? voor diefstal schade etc..
Mzl
Cor
|
|
|
Garmt
|
Maxx, het kan eventjes duren voor je registratie binnen is. Ik moest er ook een maandje ofzo op wachten.
Cor, verzekeren van kitespullen kan via een hoop manieren. Zoek even op 'verzekeren' of 'verzekering' en je krijgt een hoop hits.
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
ik dnek dat ik met de shop ook maar lid word xD goede voorbeeld geven
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
ik vind dat gewoon verplicht moet worden (lid worden bij nkv) ik ben lid, al een jaar volgens mij
|
|
|
kitaholic
|
Verplicht lid worden gaat misschien wat ver, maar verplicht WA verzekerd zou wel moeten (moet wettelijk waarschijnlijk ook wel). En dat gaat het makkelijkst met lidmaatschap van NKV....., dus doen iedereen!
Duizend leden is echt weinig, misschien dat bij het lessen het belang er van aangegeven moet worden?
|
|
|
daanbanaan
|
@ wimt, he dat is eens geen zelfbouw onzin wat je uitkraand . en ben het voor deze keer met je eens !!!! als mensen echt om hun sport geven zou je zeker lid moeten worden. ben overigens ook al zo lang ik kite, lid...
|
|
|
mijngatindelucht
|
Ha,
1000 leden...inmiddels 1050 is niet weinig. Het kunnen er inderdaad meer zijn en belangrijk zijn dan de groeicijfers. En gelukkig die zijn heel positief! Dit is duidelijk terug te lezen in de toename van positieve posts op de fora.
Het lidmaatschapsgeld wordt besteed aan de WA verzekering en het watersportverbond (KNWV). Alleen daarom is het al logisch om lid te worden. En dan hebben we al het werk van de RV'ers en commissieleden nog, die dat op totaal vrijwillige basis doen!
Waar je dus voor betaald: Verzekering: Dat we die verzekering kunnen aanbieden is geweldig. Het koste moeite om een goede partij te vinden, maar funsportpolis is goed bereikbaar voor iedereen en levert maatwerk. Een verzekering is belangrijk, maar is onmogelijk verplicht te stellen als er niet iets als een 'kitepas' bestaat. Dat is echter organisatorisch niet mogelijk en ik weet ook niet of het gewenst is.
KNWV: Het watersportverbond is belangrijk voor de vereniging. Door aansluiting bij het Watersportverbond bestaat de sport officieel en heeft het een erkenning van NOC*NSF en VWS. We worden gesteund door een bond met 110.000 leden. Ook bestaat er door het Watersportverbond een (door het ministerie van VWS erkende) instructeuropleiding, kitescholen netwerk en kitesurfpas. Daarbij wordt nu bijvoorbeeld een systeem opgezet zodat lessers bij KNWV kitescholen automatisch lid worden van de NKV. Tot slot kunnen alleen sporten die een erkende bond achter zich hebben staan, kunnen officiële wedstrijden organiseren!
Tijdens de ALV worden alle cijfers gepresenteerd. Het is mooi als daar veel leden bij zijn, zodat we daar ook open kunnen discussieren over de taken, doelen en mogelijkheden van de vereniging. Want naast de slagkracht is met name de slagrichting succes bepalend! De datum is 29 september, locatie Scheveningen.
Tot slot over de inschrijvingen. We hebben gekozen voor een een nieuw ledenadministratie systeem. Dit is waarschijnlijk in september operatief. Je kunt dan zelf je gegevens invoeren en wijzigen. Dat werkt zowel voor jullie als voor de NKV (zal mijn lijst met info@ mailtjes halveren!) een stuk eenvoudiger.
Tot zo ver en dan weer verder! Groet Ivo
|
|
|
|
Wimt
|
jesus sow weinig en de brouwersdam wordne gesloten ...... egt alleen om die rede zal iedereen al lid moet worden, weet je hoe chill het kiten bij de brouwersdam is............ 1. Leer Nederlands, dit is niet om aan te zien! 2. Waar heb jij gehoord dat Brouwersdam dicht gaat? Jelle.kiter ik heb je meerder kren gewaarschuuwd over je taalgebruik, ook over PM, als je zo blijft doen, verwijder ik simpelweg je berichten. Ik heb je al PM's gestuurd en nu heb je het er zelf naar gemaakt dat ik je openbaar erop aan spreek. Deal with it. Morres ontopic Ik ben lid (grinnik_kitesmiley) Je hebt net zoveel taalfouten als ik; 2. Deal with it. Brouwersdam gaat nog niet dicht, maar dat is een kwestie van tijd. Slechts 1000 leden voor heel Nederland, dat heeft geen impact. Alleen WIJ willen kiten, de rest van de maatschappij heeft niets positiefs aan ons.
|
|
|
Morres
|
wimt, bemoei je er niet mee, het ging niet over jou. Deze user heeft er berichten tussen gehad die niet te lezen waren, er worden geen wonderen verwacht op gebied van taal, maar enigzins leesbaar mogen we wel verwachten.
|
|
|
Silversurfer1
|
1000? misschien zijn er wel niet eens zoveel meer kiteboarders? kijk eens hoeveel kiteboarders er zijn op je spot (geen duitsers meetellen ;-) hoeveel spots zijn er? 60? daar kiteboarden er 30? dan zit je op 1800. dan is 1000 best goed :-) of denken jullie dat er meer kiteboarders zijn? volgens mij zijn er geen 10000 kiteboarders.
|
|
|
roelvdgun
|
ik ben al 2 maandjes lid! vind ook dat er zoveel mogelijk lid moeten zijn, t is een goeie organisatie die zich in zet voor ons, daar moeten we ook wat terug voor doen:)
|
|
|
CHRIZZZZ
|
@ silversurfer1
zeker nooit op autostrand geweest (grinnik_kitesmiley)
denk top drukte dik boven de 75 kites
|
|
|
RobB_W
Geen avatar
|
In dat stuk van NRC next wordt gesproken over ruim 10000 kiteboarders...
Als dat 't geval is, is er 1 op de 10 lid, da's wel wat aan de magere kant.
|
|
|
Jambo
|
1000? misschien zijn er wel niet eens zoveel meer kiteboarders? kijk eens hoeveel kiteboarders er zijn op je spot (geen duitsers meetellen ;-) hoeveel spots zijn er? 60? daar kiteboarden er 30? dan zit je op 1800. dan is 1000 best goed :-) of denken jullie dat er meer kiteboarders zijn? volgens mij zijn er geen 10000 kiteboarders.
Totaal aantal leden: 4941 Alleen hier op kitehigh al 4941 leden. Dus slechts 1 op de 5 Kitehighers is NKV lid. Kom op mensen er zijn genoeg kiters die regelmatig nieuwe kitespullen kopen voor hun hobby. Wat is dan 3 tientjes per jaar voor een belangenvereniging EN een w.a verzekering.
|
|
|
yvesvg
Geen avatar
|
Kan ik als belg ook lid worden? vermits ik meestal op jullie stranden rondhang, wil ik deze dus ook steunen...
|
|
|
Gertjan
|
Kijk eens op hyves.nl en zie hoeveel kiters er daar zitten en die ik nog nooit op hanglos en kitehigh heb gezien. Er zijn volgens mij een heleboel mooiweer/blauw water kiters in Nederland die hun setje alleen op vakantie gebruiken en dus nooit op een forum hangen.
stel dat kitehigh 5000 leden heeft en dat er ook nog 2000 leden op hanglos zijn die niet op kitehigh zijn aangemeld dan praat je al over 7000 kiters. Dan nog een hoop vakantiekiters en kiters die het te druk met werk hebben en dus nooit op een forum zitten.
Dan lijkt 10.000 kiters mij nog geen gekke schatting in Nederland. En we hebben het dan nog niet over de bezetting van de spots met al die duitsers. Workum en Mirns is soms de helft van de auto`s uitgerust met witte kentekens en op het water allemaal cabrinha bow kites.
|
|
|
Merc
Gast
|
Ha,
1000 leden...inmiddels 1050 is niet weinig. Het kunnen er inderdaad meer zijn en belangrijk zijn dan de groeicijfers. En gelukkig die zijn heel positief! Dit is duidelijk terug te lezen in de toename van positieve posts op de fora.
Ik blijf het veel te weinig vinden voor het aantal kites in NL. Daarnaast zou het een goeie zet zijn als de scholen erop zouden wijzen dat het bestaat en waarom het nuttig zou zijn om lid te worden. Ik ben lid. Maar pas na een jaar dat ik aan het kiten was. Daarnaast wel lache dat je bij tanksstations en diverse winkels er ook nog een voordeel mee doet. Handig hoor dat pasje! Als je het goed doet heb je je geld er ook weer zo terug verdient. gr. een lid! Kan ik als belg ook lid worden? vermits ik meestal op jullie stranden rondhang, wil ik deze dus ook steunen...
Waarom niet? @ silversurfer1
Top drukte op Enkhuizen met oost is zo'n 150. Heb samen met iemand eens geteld!
|
|
|
Gertjan
|
@ silversurfer1
Wat dacht je van Mirns met oosterwind kracht 5 en 25+ graden. dan tel je ook wel 130 kiters op het water.
|
|
|
Emma
|
Ik moet toegeven dat ik nog geen lid was, kwam er telkens maar niet van. Nu dus maar snel even gedaan.
|
|
|
Silversurfer1
|
wow wat varen jullie op drukke spots! ben blij dat ik daar niet vaar (grinnik_kitesmiley) maar zijn daarvan niet veel duitsers? en soms lijkt als alsof er 100 kiteboarders zijn maar als je echt gaat tellen zit je op 50. maar dan nog hoeveel spots heb je? autostrand is misschien druk, maar er zijn ook spots waar het veel minder druk is. en aantal hanglos members moet je denk ik met een korrel zout nemen. ik heb geloof ik ook 5 accounts gehad en velen hebben een account maar kiteboarden niet meer en dergelijke. je hebt al snel een 'vuil' bestand.
|
|
|