weet iemand wat over de Naish cult? zag op een duitse site een 6 m voor 699 staan. iemand die deze kite vaart/ in bezit heeft?
Ik heb sinds vorige week een Naish Cult 7.5m. Daarnaast heb ik de 9m 2x getest.
Ik heb de 7.5m gekocht ipv de 9m voor onder mijn Torch 12m, omdat de low-end goed is.
Ik heb 5 maanden geleden 1x maal met de Helix 9m gevaren, maar dat is wat te lang geleden om ze goed te kunnen vergelijken.
De Cult heeft een goede draaisnelheid, reageert direct, goede feedback op de bar om te voelen waar hij staat en staat uitgehaakt super stabiel in de lucht, ook vol gepowerd. Herstarten gaat snel en springen gaat erg makkelijk met goede float.
Eigenlijk is het gewoon een heel goede bow kite, die vrij dicht in de buurt komt van een C-shape, qua eigenschappen.
Het enige waar ik nog aan moeten wennen is het power houden in de bochten en tijdens het loopen. Je moet de kite dan niet te radicaal sturen, anders is er te weinig trekkracht. Maar de keren dat dit goed ging had de kite een goede pull. Volgens mij een kwestie van wennen. Daarnaast gaat springen erg gemakkelijk, maar ik heb af toe moeite om de juiste timing met landen te vinden.
Ik heb er pas 3x mee gevaren. Dus dit is gewoon een eerste impressie. Al met al ben ik enorm blij met deze kite. En de bar is echt briljant, een cleanere bar zul je nergens vinden.