plannen voor eerste board

fuck gravity

Augustus 08, 2008, 02:07:07
edit2Rapporteer  
dag lieve mensjes ik ben van plan om binnekort zelf een boardje te gaan knutselen. Vacuum machine is al zo goed als af is trouwens wel mooi dingetje geworden (foto,s volgen nog) . Mijn bedoeling is om een board te maken met een kern van karuba.

nu is mijn vraag waarom werkt bijna iedereen met pbt,s als afwerking? Heeft dit een technisch voordeel in tegenstelling tot blank aflamineren zodat je de houten kern blijft zien? Vind ik persoonlijk mooier. En is het mogenlijk om de houte kern te airbrushen in verbanden met hechting van het glas zo ja welke lak zou je het best kunnen gebruiken?

IK weet ook niet zo goed wat voor layup ik zal gaan gebruiken ik wil een board wat behoorlijk sterk moet zijn, wil hem namenlijk ook achter de kabel gaan gebruiken en het het liefst een beetje slider proof! Wie kan me bij deze keuzen helpen.

En wat zijn de verschillende eigenschappen van al die soorten glas dan bedoel ik een beetje het verschil tussen kepern, ud, roving enz enz

Alvast bedankt voor alle tips hoop dat ik snel aan de bouw kan gaan

Greets stephan
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2008, 09:41:40
edit2Rapporteer  
Yo Steph,

PBT rock's!!!! Je eigen graphic zonder airbrushen! Grin Voor mij in iedergeval een uitkomst omdat ik absoluut geen "Airbrush artist" ben.

Natuurlijk kan je direct op de core lamineren, mits goed afgelakt met een UV-filter (DD-lak). Neem maar eens contact op met Prokiter....die heeft ervaring met airbrushen op de core.

Voor wat betreft het verschil tussen de verschillende weefsels, check: http://www.polyservice.nl/produkten/versterkingsmateriaal.htm

Voor een sliderproof boardje moet je veel aandacht geven aan de slijtvastheid van de bodem. Ik weet dat HPL (Formica) behoorlijk slijtvast is....misschien een optie.

Succes! ThumpsUp
fuck gravity

Antwoord #2 Augustus 08, 2008, 12:28:38
edit2Rapporteer  
Met pbt kan je idd hele vette dingen maken vind alleen zo jammer dat je mooie houte kern verloren gaat, daarom wil ik eigenlijk ook geen formica gebruiken.

Waar ik ook naar benieuwd was is , hoe houden jullie je de bodum van je houten kern was vrij als je de rails in de mal giet plak je dan de randen van de bodum af ofzo ? want ik neem aan dat je board voor het lamineren volledig was/vet vrij moet zijn?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 Augustus 08, 2008, 12:31:15
edit2Rapporteer  
Releasewax goed uitwrijven totdat het glanst, daarna de rail gieten.
Vervolgens de rail goed ontvetten met MP-reiniger van Polyservice ThumpsUp.
samvw

Antwoord #4 Augustus 09, 2008, 14:41:40
edit2Rapporteer  
nog een fan van hout!
volgende plank ben ik van plan met sjablonen graffiti erop te spuiten (maar niet teveel), tenzij dit uitloopt,
of op bepaalde delen met rijstpapier
of zoals de vriendin het heeft gedaan : haar pootjes in de gekleurde epoxy gestoken, en tijdens het lamineren erop gezet, maar te zwijgen van de uitslag...
en de onderkant niet inwaxen = 2 dagen als een gek schuren

been there  Cool

fuck gravity

Antwoord #5 Augustus 11, 2008, 01:18:02
edit2Rapporteer  
hoe zit dat met rijst papier geeft dat niet extra kans op delamineren? of drenkt het helemaal door met epoxy? en zie je daarna nog dat je rijst papier gebruikt heb ?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.