Sluiting autostrand geen slimme zet!

Kiter25
Gast
Januari 22, 2005, 03:36:28
edit2Rapporteer  
Ja, deze theorie wil ik toch even kwijt:

Het autostrand was bij uitstek de plek waar beginners met de sport konden kennismaken.
Nu zijn de beginnende kitesurfers aangewezen op andere plekken, maar zulke veilige omstandheden als op Oostvoorne vind je nergens in die regio.
Het kitesurfen zal echter onverminderd doorgroeien. Mensen zullen het toch blijven doen. En dat zal dan gebeuren op plaatsen waar er meer risico's zijn, zoals opstakels op het strand e.d.
De meeste beginners zijn zelfs nauwelijks bewust van de gevaren van de sport.

Ik voorzie dus ongelukken doordat er op gevaarlijke plekken zal worden gaan gesurft; ik vind het een bijzonder domme zet van de Gemeente. Er is vorig jaar al iemand overleden doordat hij een obstakel raakte.

Hoeveel fatale ongelukken moeten erbij komen voordat mensen dit gaan inzien?

Oh ja en zeg alsjeblieft niet: "Nou, het is nog open" want niemand gaat 3 kilometer (want je moet ook nog terug) meter lopen met zijn uitrusting.
Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #1 Januari 22, 2005, 10:47:21
edit2Rapporteer  
Hi Kiter 25,

Dat is zo ..........helaas!

Gr.
Harry Wink
Ps: maar als beginners op de verkerde plek tegen komt probeer om te helpen want dat is nu wel de beste oplossing .

Hoop op een goede kitejaar zonder ongelukken en geluul onderelkaar!

Naish........what else???

Antwoord #2 Januari 22, 2005, 10:57:10
edit2Rapporteer  
Als kiteboarder moet je o.a. beschikken over een goede conditie, stukje lopen om veilig te kunnen oeffen moet dan geen probleem zijn? Wel lekker rustig daar!!!
KiteDemon

Antwoord #3 Januari 22, 2005, 11:11:46
edit2Rapporteer  
Lopen valt reuze mee...en een wandelingetje van 10 min. is het bij hoogwater wel waard.
Droopster
Gast
Antwoord #4 Januari 22, 2005, 12:27:29
edit2Rapporteer  
En terwijl je lekker aan het rippen ben kunnen ze relaxed je andere kites en boards uit je auto jatten. Of moeten we nu telkens met al onze dure equipment die kilometer lopen, Zodat ze op het strand ook lekker kunnen shoppen. Kan ik bij gemeente niet ff een verzekeringetje afsluiten?
Beul
Gast
Antwoord #5 Januari 22, 2005, 12:30:43
edit2Rapporteer  
He kiter25,

het is geen beslissing van de gemeente Westvoorne, maar van de groene maffia.

Verder heeft het geen zin om dit verhaal steeds weer op te halen want je bereikt er toch niets mee, beslissing wordt echt niet teruggedraaid, want dat zal voor iedere bestuurder die ermee bezig is geweest gezichtsverlies zijn.

Kijk verder of loop 10 min. Ander goed alternatief is de Brouwersdam, ook een super groot strand, een speciale zone om te kiten en genoeg ruimte om te oefenen. Bijkomend voordeel is dat er maar twee scholen actief zijn en mogen zijn en dus niet eerst door 20 instructeurs heen voordat je een beetje ruimte hebt.

Cheerz
Remko

Antwoord #6 Januari 22, 2005, 12:38:35
edit2Rapporteer  
Ik begrijp dat gehuil over "sluiting" van het autostrand absoluut niet. Het strand is gewoon open en je mag er nog gewoon kiten. Het enige wat veranderd is, is dat je een stukje moet lopen. Ik ken hele volksstammen die bijna dagelijks een eindje wandelen om op de meest ideale kitespot te komen. De meesten hiervan hebben maatregelen genomen om het vervoer van hun kitespullen te vergemakkelijken (tassen met wieltjes karretjes etc.). Als je te lui bent om als beginner een eindje te lopen om op een goede leerspot te komen kan je beter meteen stoppen met kiten, want dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen.

Begrijp me goed ik vindt het onzin om voor een paar vogels of geitenwollensokken het autostrand autovrij te maken, maar het is niet gesloten voor kitesurfen!
Socaa
Gast
Antwoord #7 Januari 22, 2005, 12:52:18
edit2Rapporteer  
het is nòg niet gesloten voor kitesurfers.. geloof mij maar.. op autostrand.nl is ook te lezen dat de auto niet de boosdoener was maar de recreatie in het geheel.. dus die geitenwollensokken zullen blijven strijden totdat alle vormen van recreatie verboden zijn. Undecided
Remko

Antwoord #8 Januari 22, 2005, 13:00:01
edit2Rapporteer  
Juist daarom is het zaak te benadrukken dat het strand  niet gesloten is. Wanneer mensen zich laten afschrikken door een wandelingetje en de recreatie op het strand terug loopt, is dit koren op de molen van de geitenwollensokken.
Socaa
Gast
Antwoord #9 Januari 22, 2005, 13:05:33
edit2Rapporteer  
yep klopt.. we moeten vooral veel gebruik blijven maken van het strand..
maar daarom mag je nog wel huilen dat t gesloten is voor autos Wink
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Januari 22, 2005, 13:11:29
edit2Rapporteer  
jammer van het lopen, maar het blijft een superspot
Remko

Antwoord #11 Januari 22, 2005, 13:11:56
edit2Rapporteer  
Ok klein traantje wegpinken is toegestaan Sad Wink
Ondabeach

Antwoord #12 Januari 22, 2005, 14:56:30
edit2Rapporteer  
Tja jammer helemaal mee eens. En dat stuk lopen is ook best een eind. Maar in hoek van Holland is het ook een aardig stuk lopen. Het probleem wordt denk wel de auto inbraken die ik van de zomer ga verwachten. Als je dit ziet moet je dit ook gelijk zo verschrikkelijk afstraffen.
naish23

Geen avatar

Antwoord #13 Januari 22, 2005, 15:30:30
edit2Rapporteer  
Ik begrijp dat gehuil over "sluiting" van het autostrand absoluut niet. Het strand is gewoon open en je mag er nog gewoon kiten. Het enige wat veranderd is, is dat je een stukje moet lopen. Ik ken hele volksstammen die bijna dagelijks een eindje wandelen om op de meest ideale kitespot te komen. De meesten hiervan hebben maatregelen genomen om het vervoer van hun kitespullen te vergemakkelijken (tassen met wieltjes karretjes etc.). Als je te lui bent om als beginner een eindje te lopen om op een goede leerspot te komen kan je beter meteen stoppen met kiten, want dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen.

Begrijp me goed ik vindt het onzin om voor een paar vogels of geitenwollensokken het autostrand autovrij te maken, maar het is niet gesloten voor kitesurfen!

Het gaat bij de meesten ook niet om die wandeltocht, maar dat je spullen gejat worden! Of je neemt maar 1 kite mee, met het risico dat ie te groot of te klein is, of je neemt er twee of drie mee, met het risico dat ze gejat worden!
ItsMe.Erik

Antwoord #14 Januari 22, 2005, 21:22:14
edit2Rapporteer  
Het lopen is het probleem niet, denk ik. Maar zoals sommige al aangeven liggen de spullen in de auto of op het strand voor het oprapen.

Ik zat zelf te denken aan een soort bolderkar met deksel en slot en tegen het stelen van de kar zelf een slot op de wielen.   ???

Zou het wat zijn?
maxie

Geen avatar

Antwoord #15 Januari 22, 2005, 22:30:59
edit2Rapporteer  
Ik heb al een goeie kar, vandaag nog gebruikt, met een klep erop en ik geloof dat als je daar met een aantal kiters bij elkaar in de buurt zit dat je elkaars sullen een beetje in de gaten houdt, is bijna altijd wel iemand niet aan t kiten... die kunnen we toch vertrouwen hoop ik?!

%proost% en nu lekker op stap en morgenvroeg weer 't water op...  ???
kiter25
Gast
Antwoord #16 Januari 23, 2005, 04:30:18
edit2Rapporteer  
Is het (dus) zo dat de mensen die jatten meestal geen kiters zijn?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.