Endless Summer

Christiaan
Gast
Maart 22, 2005, 14:01:12
edit2Rapporteer  
Gasten, ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met een open-wereldticket (weet niet eens of ze bestaan). Ik bedoel zo'n ticket waarmee je in een bepaalde periode overal mee naartoe kan vliegen waar je maar wilt. Een soort tienertoer idee.

Wil namelijk de opties bekijken om m'n eigen Endless Summer te gaan beleven. Dus een flinke reis rond de wereld waarbij ik van surfspot naar surfspot reis. Beetje werken misschien, de meest ongelofelijke plekjes bezoeken en vooral véééél surfen. Had stiekum al een beetje een route in m'n hoofd...Tarifa, Egypte, Zuid Afrika, Indonesië, Australië, Amerika, Mexico, Brazilië en natuurlijk de afsluiting op Jaws ofzo. Kortom, een flinke (maar leuke) onderneming die alleen verrektes prijzig zal zijn mits je niet zo'n wereldticket hebt. Moet naar mijn mening toch te doen zijn...maar heeft iemand hier ervaring mee?!?!?!

Ben benieuwd
KiteKoe®t

Antwoord #1 Maart 22, 2005, 14:14:10
edit2Rapporteer  
Zou zoiets wel bestaan? Je zit natuurlijk met zoveel verschillende vliegtuigmaatschappijen.. Bij wie betaal je dan zo'n ticket? Kan me niet echt voorstellen dat zoiets bestaat eigenlijk.

Als het wel zou bestaan zou het wel gaaf zijn !
Sebastiaan

Antwoord #2 Maart 22, 2005, 14:23:41
edit2Rapporteer  
Informeer eens bij www.airfair.nl of www.worldticketcenter.nl
K'heb hier zelf weleens wat over opgevraagd. Je gaat in elk geval links- of rechtsom. Er zijn verschillende soorten tickets. Voor een vast bedrag maak je dan een x aantal stops, tegen een meerprijs kan je uitstapjes maken naar omliggende landen (of dat boek je ter plekke). Bv. van ZA via HongKong naar Perth/Sydney en dan tegen meerprijs boek je em ff naar Fiji, om maar wat te noemen.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Maart 22, 2005, 14:27:06
edit2Rapporteer  
Of koop een private jet ???
Brenkie

Antwoord #4 Maart 22, 2005, 16:19:47
edit2Rapporteer  
De boot is goedkoper, daar kan je dan meteen bijbeunen.  .^
En in je vrije uurtjes spring je overboord met een wakekoord.  @#$
Mooi oefenen voor de echte spot's.

Ff zere neus, ik ken iemand die zo'n ticket had. Was een 3 landen ticket. Ik weet niet meer met welke maatschappij. Hij mocht 3 bestemmingen inplannen, uit een lijst. En dan had je volgens mij ook nog een lijst met plaatsen welke weer wat bijbetaling vereisten, en dat werd steeds wat duurder.

Suc6 ermee, klinkt beter dan mijn vooruitzicht.

Weer een jaar achter die vierkante kijkdoos....  Undecided
Hmmz, maar gauw eens verder gaan kijken dan mijn schermpje breed is..
jelle192

Antwoord #5 Maart 22, 2005, 16:54:48
edit2Rapporteer  
Zo'n ticket bestaat zeker. Informeer eens bij Kilroy tickets. Ik ben pas 1,5 jaar weggeweest en had niet zo'n ticket. Heb me blauw betaald aan vliegtickets. Het voordeel is ook dat je veel landen niet met een enkeltje inkomt en met een wereldticket dus wel. Ik had dit achteraf beter kunnen doen. Weliswaar achteraf, het voordeel met losse tickets is nl wel weer dat je toch iets vrijer bent. Een wereldticket heeft vaak wel een aantal bepaalde vaste punten van waar je moet vliegen en een bepaalde richting (bijv west-naar oost). Ik had dus wel meer vrijheid...en kon zo bijvoorbeeld ook gedeeltes aan boord van zeilschepen afleggen. Tevens kon en heb ik dus beide richtingen opgereisd (bijvoorbeeld Nieuw Zeeland, Tahiti, tuamotu's, toen weer bora bora etc. en toen weer terug naar Australie.) Dit zal met een dergelijk ticket niet mogelijk zijn. Nogmaals, Kilroy is een goede, zij weten veel.

Veel, succes, zeker doen, altijd top!!!

Rippey

Antwoord #6 Maart 22, 2005, 17:39:25
edit2Rapporteer  
Ook veel info op www.joho.nl

Even mailen, of leuker nog even langs gaan.

Christiaan
Gast
Antwoord #7 Maart 22, 2005, 17:49:21
edit2Rapporteer  
KLASSE!!! Top info...heel erg bedankt allemaal!

Gr
Steph

Antwoord #8 Maart 22, 2005, 19:01:23
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens of je in Engeland zo'n ticket kan vinden.
Het blijkt daar behoorlijk veel goedkoper / flexibeler te zijn.
huib

Antwoord #9 Maart 22, 2005, 23:46:39
edit2Rapporteer  
Kijk eens voor rond de wereld tickets op:

http://www.traveldealsdownunder.nl/traveldeals/pages/vliegtarieven/
roundtheworld.html#Big%20Planet
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.