kruisbanden

benjamin
Gast
Augustus 24, 2005, 15:27:18
edit2Rapporteer  
ik heb maandag mijn voorste kruisband gescheurd, met een potje voetbal.
Is er iemand die dit ook heeft gehad, en die weet hoelang het weer duurt voordat ik weer kan kiten.
ik weet dat het nog al verschilt per persoon, maar het is toch wel fijn om te horen waar je een beetje op moet rekenen. 
Yannick

Antwoord #1 Augustus 24, 2005, 15:45:11
edit2Rapporteer  
niet naar de huisarts geweest?
benjamin
Gast
Antwoord #2 Augustus 24, 2005, 15:54:35
edit2Rapporteer  
tuurlijkwel maar die arts in het ziekenhuis heeft nog nooit aan een vlieger gehangen.
l
naish23

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 24, 2005, 16:01:55
edit2Rapporteer  
Ga naar een goede fysio, ken mensen die na een paar weken/maanden alweer op het water staan maar anderen die er na jaren nog last van hebben. Ikzelf vaar met een brace om m''n knie en dat helpt redelijk goed tegen de schokken.
benjamin
Gast
Antwoord #4 Augustus 24, 2005, 16:17:49
edit2Rapporteer  
thanks
Eddy Hangtime

Antwoord #5 Augustus 24, 2005, 16:57:26
edit2Rapporteer  
Dit is dus een goede reden voor kiters om niet te gaan lopen voetballen   Huh. Ik hoop dat je snel hersteld, mijn broer had het geloof ik ook aan zijn kruisbanden en die heeft al vrij snel weer met een brace gevaren. Maar ik weet natuurlijk niet hoe erg ze bij jou gescheurd zijn...
Mark1970

Antwoord #6 Augustus 24, 2005, 17:25:25
edit2Rapporteer  
Ik heb een nieuwe gekregen, gemaakt van een stukje pattela pees.
Ik mocht toen 6 maanden niks doen.
Het is met deze blessures zowieso beter om 2 weken te laat met sporten te beginnen dan 2 dagen te vroeg.
Ik ben eigenwijs geweest en weer (te) snel begonnen met sporten.
Ben nu 5 operaties verder en om nou te zeggen dat het er beter van is geworden, niet echt.
Dus laat dit een wijze raad zijn voor je.

Sterkte!
peterb

Antwoord #7 Augustus 24, 2005, 18:52:16
edit2Rapporteer  
benjamin, ik zou zeggen dit seizoen gewoon uit je hoofd zetten en zorgen dat je weer helemaal geneest zodat je volgend jaar weer helemaal uit je dak kan gaan. Het beste is om wat andere sporten te gaan doen die je wel kunt, bv. zwemmen of beetje fitnessen zodat je wel in conditie blijft.
*suus...
Gast
Antwoord #8 Augustus 24, 2005, 19:08:19
edit2Rapporteer  
hey!! ff beterschap wensen.. dus bij deze.. enneh ik zou als ik jou was wel goed laten herstellen, misschien wordt het anders een zwakke plek.. dus mijn tip: wacht kiten tot het heeeeeeel goed hersteld is..
benjamin
Gast
Antwoord #9 Augustus 24, 2005, 19:30:07
edit2Rapporteer  
bedankt voor jullie reacties,ik heb dit jaar ook al uit mijn hoofd gezet wel lastig
ik hoop dat het bij mij niet zo ver hoeft te komen mark
BBGKITE

Antwoord #10 Augustus 24, 2005, 20:07:34
edit2Rapporteer  
Tsja ik ken het. FF gaan fietsen op racefietsje en dan over de kop gaan op een feitspad. Sleutelbeen uit mijn schouder gescheurd.(gaat dus nooit meer vast zitten) En ik kon een paar maanden niet meer kiten.

En ze zeggen dat kiten gevaarlijk is...
Marije
Gast
Antwoord #11 Augustus 24, 2005, 20:11:12
edit2Rapporteer  
Ga naar een goede sportfysiotherapeut (kan je vinden op www.fysiotherapie.nl), die kan je helpen met revalideren. Hij/zij doet ook een uitgebreid onderzoek, daarna kan een inschatting worden gemaakt over hoelang je bezig zal zijn met revalideren. Ligt eraan of je kruisband helemaal door is, hoe het met je spierkracht en stabiliteit is. Ik zou het wel eerst met trainen proberen op te lossen, je creeert daardoor meer stabiliteit, die stabiliteit wordt normaal gesproken deels door je voorste kruisband geleverd. Als dit niet blijkt te werken kan je altijd nog een operatie overwegen. Na een operatie moet je echter wel rekenen op minimaal een half jaar herstel, voordat je weer helemaal normaal kan fuctioneren! Door te zorgen dat je spierkracht voor de operatie zo optimaal mogelijk is versnel je het revalidatieproces erna, dus zowiezo eerst trainen is mijn advies!!
Succes ermee!!
Marije
(fysiotherapeute)
kootsie

Antwoord #12 Augustus 24, 2005, 20:49:29
edit2Rapporteer  
Wat ik ga zeggen wil je niet horen. Kies voor een hersteloperatie anders zal het altijd tobben blijven met die knie. Ik ken 10-tallen mensen met die blessure. Bij diegene die het met brace probeerden op te lossen ging het vroeg of laat altijd fout. Bij de operaties nooit. Het kost je een seizoen (half jaar als je snel herstelt). Dus als je je in Oktober laat opereren heb je kans dat je nog flink wat kitetijd overhoudt. Voetbal met een brace wordt helemaal niks. Je sloopt je hele knie.
flyingkite

Antwoord #13 Augustus 24, 2005, 21:20:11
edit2Rapporteer  
Hey... Tussen alle triestigheid door ffe wat moois. Een stel duitse gasten waarvan 1 half verlamd hebben een speciaal board gebouwd waar je je benen niet voor nodig hebt!

Toch vet als je ze helaas niet kan gebruiken!

www.moeglichkiten.com
~Arjan
Founding Father

Antwoord #14 Augustus 25, 2005, 07:28:31
edit2Rapporteer  
Succes ermee Benjamin, pak je rust en je bent snel weer het ventje!

benjamin
Gast
Antwoord #15 Augustus 25, 2005, 11:21:04
edit2Rapporteer  
ik hou me rustig en bedank voor jullie reactie, der zitten zeker goede tips tussen super
Mitchel_12000

Antwoord #16 Augustus 25, 2005, 15:37:26
edit2Rapporteer  
ook nog tips voor twee gekneusde vingers?? ik kan er niks meer mee na een crash op een verborgen zandbank.
Passie

Antwoord #17 Augustus 25, 2005, 15:44:45
edit2Rapporteer  
ik had laatst spiertjes gescheur bij m'n lies... als je even goed rust neemt en elke dag stuk wandelen.. sta je zo wee rop je plank.. ik zelf binnen een week.. ik voelde 'r niks meer van
FLOF

Antwoord #18 Augustus 26, 2005, 08:31:22
edit2Rapporteer  
Bummer Benjamin, maar zoals de rest al aangeeft: take your time.
Ik heb 5 weken geleden mijn mediale band opgerekt met een kitesessie en hoewel het in eerste instantie wel mee leek te vallen, blijft dat kreng maar zeuren. Gewoon gebruik is geen probleem, kiten gaat ook wel, maar eenn verkeerde draai en ik word weer bleek om mijn neus...
Succes  ThumpsUp
Garmt

Antwoord #19 Augustus 29, 2005, 17:04:37
edit2Rapporteer  
ook nog tips voor twee gekneusde vingers?? ik kan er niks meer mee na een crash op een verborgen zandbank.

Ja - net als bij de rest van de blessures.... In het begin vooral rust houden en zo rap mogelijk naar een huisarts/fysiotherapeut! (eerst huisarts, die stelt diagnose, en waarschijnlijk is de fysio dan de beste stap)

't Zal wel neerkomen op eerst een weekje rust en dan langzaam gaan oefenen met bewegen. Bij kneuzing van een vingergewricht is de nazorg ERG belangrijk. Ik ben geen dokter, maar heb vorig jaar ook een vinger gekneusd (middelvinger rechts) en ben pas na een maand naar de fysio geweest. Ik heb nu een permanente verdikking aan de knokkel en ben ook voor de rest van mijn leven beperkt in hoe deze vinger kan buigen....
b.v.o

Antwoord #20 Augustus 29, 2005, 19:15:45
edit2Rapporteer  
Die gekneusde vingertje moet je wel een beetje blijven bewegen.
Kan het bloed doorstromen, vaak ben je er dan met 2 weekjes van af.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.