Enquete Controle/verzekering kiten in Nederland.

Spikey

Maart 28, 2006, 07:33:46
edit2Rapporteer  
Deze enquete is gemaakt om te peilen hoeveel voorstanders er binnen de kite gemeenschap zijn die voor actieve controle op de vaardigheid van kiter doormiddel van IKO / KNWV Diploma

Verzamelde gegevens worden uitsluitend gebruikt om inzicht te krijgen en worden alleen aan het NKV/IKO aangeboden en niet commercieel gebruikt/verkocht of doorgegeven.

Ik heb deze enquete opgezet om te kijken of NKV de resultaten kan gebruiken voor verbetering van de regulering van onze sport in Nederland. Tegenover het verbieden.

Stuur de link naar zoveel mogelijk kiters en ik zal de resultaten over een week of 2 posten

http://enquete.kitecamps.nl/index.php?sid=1

Spikey
KiteKoe®t

Antwoord #1 Maart 28, 2006, 07:38:53
edit2Rapporteer  
Thanks! Goede enquete!
wouterb

Antwoord #2 Maart 28, 2006, 14:18:33
edit2Rapporteer  
done
goeie actie!
moderators, tzt de uitslag even achterhalen??
Slis

Antwoord #3 Maart 28, 2006, 15:07:32
edit2Rapporteer  
ik heb hem ook ff op hanglos gezet
zodat zoveel mogelijk kiters het invullen...
kan je de uitslag ook naar mij sturen wanneer deze er is?
slis@hanglos.nl
Arjen

Antwoord #4 Maart 28, 2006, 15:43:45
edit2Rapporteer  
gedaan!
Buur

Antwoord #5 Maart 28, 2006, 16:32:50
edit2Rapporteer  
gedaan... leuke anquete!
Psychotic

Antwoord #6 Maart 28, 2006, 16:43:50
edit2Rapporteer  
thnx bro, erg goed initiatief! hopen dat het kitebewijs er snel is en er regulering komt in NL.
Bodhi

Antwoord #7 Maart 28, 2006, 16:49:27
edit2Rapporteer  
Sorry dat ik het zeg maar het is een draak van een enquete
gijsv2

Antwoord #8 Maart 28, 2006, 18:15:32
edit2Rapporteer  
Sorry dat ik het zeg maar het is een draak van een enquete

klopt, een kitebewijs wat iemand moet gaan controleren, lijkt me onuitvoerbaar

maar suc6 ermee
Psychotic

Antwoord #9 Maart 28, 2006, 18:20:28
edit2Rapporteer  
Zie het als het vaar of rijbewijs, het hoeft niet gecontroleerd te worden maar als het geberud en je hebt er geen dan ben je dus de sjaak.........
Bodhi

Antwoord #10 Maart 28, 2006, 18:35:58
edit2Rapporteer  
Zie het als het vaar of rijbewijs, het hoeft niet gecontroleerd te worden maar als het geberud en je hebt er geen dan ben je dus de sjaak.........

Wat is dat nou voor een gedachtengang? Ben je de kwijt weg??? 
Reijer

Antwoord #11 Maart 28, 2006, 18:48:23
edit2Rapporteer  

Wat is dat nou voor een gedachtengang? Ben je de kwijt weg??? 

@ Bodhi helen maal mee eens en wie wil je dat laten controleren ome agent die is grapeg  schater

Wel goed inetatief
flyingkite

Antwoord #12 Maart 28, 2006, 19:05:08
edit2Rapporteer  
ach die agent mag mn kite dan wel ff vast houden om te kijken of hij nog wel door de APK komt ffe loopje links loopje rechts, en dan whapa vol door de powerzone (grinnik_kitesmiley)
Nu is Kiten nog een hype over een paar jaar is dat wel voorbij en de problemen ook, en dan moet de groep die over is met zo,n stom bewijsje rond varen loser Ik vind het best maar dan wil ik ook overal mogen varen incl. vaargeul stuurboordswal e.d (grinnik_kitesmiley)

Ik denk dat je er helemaal niks mee oplost en het ook niet veiliger word vaarbewijs is er al jaren en 80%kan nog steeds niet varen. Het probleem zit hem in een heel klein groepje wat denkt dat je het kiten zo wel ff doet, endenk je nou echt dat die een kitebewijs zullen gaan halen als ze nu al geen les e.d nemen vergeet het maar.

De echte oplossing wees rieel is meer spots dan word het sociale vangnet groter en zullen er minder ongeluken gebeuren ThumpsUp

Spikey

Antwoord #13 Maart 28, 2006, 19:19:19
edit2Rapporteer  
Citaat

@ Bodhi helen maal mee eens en wie wil je dat laten controleren ome agent die is grapeg schater

Wel goed inetatief
Citaat

Oom Agent controleert toch ook of jij hebt leren autorijden of brommer rijden ?

@ Bodhi, Excuses het is me eerste enquete die ik ooit maak Grin

Reijer

Antwoord #14 Maart 28, 2006, 19:43:15
edit2Rapporteer  
dat klopt maar het lijkt me onmolijk om iedereen van het water af te gaan halen om vervolgens te gaan controleren bij autos en bromers is dat makeijker die houw je gewoon aan op de weg stopen ze niet gaan ze er acher aan bij kiters gaat dat een betje moelijk en personlijk mogen ze me komen halen uit het water wil we een zien hoe goed die gasten kunen zwemen Joepie
Psychotic

Antwoord #15 Maart 28, 2006, 20:35:59
edit2Rapporteer  
Dus jullie denken dat als een ieder de basisregels zoals voorang, kennis van metereologie, spot en situaties inschatten etc kent en dit getoetst is voordat hij "legitiem" kan varen niet bijdraagt aan de veiligheid? En wat te denken van de overheid, nu zijn we een zooitje ongeregels voor de ambtenarij. Want, 1 ding is zeker, zonder een algeheel kitediploma of andere vorm van regulering komen we er niet in de toekomst, dat is de afgelopen jaren al wel gebleken.....

EDIT:

misshcien wel een idee dit, IKO of vergelijkbaar certi verplicht op binnenwater, spots open, mensen die geen IKO hebben en er toch varen kunnen een boete krijgen op dezelfde manier als dat nu word gehandhaafd. Lijkt me een uitstekend uitgangspunt voor een NKV.... Buitengraats lijkt me zoiets btw niet heel noodzakelijk, vooral omdat hier de controles niet al lopen plus dat daar nog geen gelazer is over spots etc.
_Chantal_

Antwoord #16 Maart 28, 2006, 21:10:11
edit2Rapporteer  
Vind het een goed idee hoor, het is het proberen waard! ThumpsUp
Zijn we misschien iets minder een zooitje ongeregeld..de overheid is blij met het geld..en wij zijn blij met het feit dat we nog mogen kiten..goed toch? :Smiley
Fré

Antwoord #17 Maart 28, 2006, 21:16:04
edit2Rapporteer  
dat klopt maar het lijkt me onmolijk om iedereen van het water af te gaan halen om vervolgens te gaan controleren bij autos en bromers is dat makeijker die houw je gewoon aan op de weg stopen ze niet gaan ze er acher aan bij kiters gaat dat een betje moelijk en personlijk mogen ze me komen halen uit het water wil we een zien hoe goed die gasten kunen zwemen Joepie

Kan je überhaupt wel schrijven???? En leestekens? Ooit van gehoord?
Reijer

Antwoord #18 Maart 28, 2006, 22:58:58
edit2Rapporteer  

Kan je überhaupt wel schrijven???? En leestekens? Ooit van gehoord?

oke sorry voor de spel foute en leestekens ben een betje dislecties of hoe je dat dan ook spelt
Avanti

Antwoord #19 Maart 28, 2006, 23:24:46
edit2Rapporteer  
heb enquête ingevuld!
®obbe®t

Antwoord #20 Maart 28, 2006, 23:25:46
edit2Rapporteer  
je kan toch iets met verzekeringen doen, dat je pas verzekerd ben als je een bepaalde basisvaardigheid heb, dat laat je dan zien met een bepaalde pas

want blijf wel reël het is en blijft een hobby
flyingkite

Antwoord #21 Maart 28, 2006, 23:25:59
edit2Rapporteer  
Hoeveel mensen rijden er zonder rijbewijs, hoeveel maken brokken met rijbewijs? Hoeveel brommer rijders verongelukken jaarlijks. Zo,n papiertje zegt helemaal niks nakkes nada kost alleen maar geld en denken jullie nou echt dat de overheid zo,n papiertje e30,- maakt! echt niet dus moeten minstends 200 ambtenaren aan werken, voor er een concept is laat staan als de invoering en controle ook nog van het zelfde potje moet, reken maar rustig op e90 per jaar of meer en dat stop ik wel in mn kites.
Voor een snelle zeilboot of surfplank hoef je toch ook geen zeilbewijs te hebben al gebeuren hier ook ongelukken mee!!!

Je kan net zo goed meteen je ziel a/d duivel verkopen 

ARC-Rider

Antwoord #22 Maart 29, 2006, 14:35:10
edit2Rapporteer  
En hoe wil je het gaan controleren op een spot als bijvoorbeeld de brouwersdam. Moeten alle belgen, duitsers en alle overige buitenlanders daar dan ook een bewijs hebben?

En hoe zit het dan met beginners, die kunnen nooit gaan oefenen omdat ze geen bewijs hebben en dus het water niet op mogen?

Je kunt heel makkelijk roepen dat er regulering moet komen, en dat we ons allemaal moeten aansluiten bij bijv. NKV, maar je moet wel beseffen dat er heel veel meer bij komt kijken op juridisch vlak, bestuurlijk vlak, handhavend vlak en een soort sanctie beleid.

Mensen zijn toch ook nooit aan een voetbalbewijs begonnen, terwijl daar veel vaker blessures voorkomen.
-M@rc-

Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #23 Maart 29, 2006, 17:03:42
edit2Rapporteer  
Het kiten kun je net zoals andere vaartuigen zien als "verkeersbewegingen"op het water. Daar zijn regels voor. Als je er op die manier naar kijkt, kun je stellen dat het logisch is dat er een soort vaarbewijs komt.

Ik geloof wel degelijk dat er een hoop mensen zijn die maar wat aanklooien op het water zonder de regels te kennen. Met alle gevolgen die daaruit voortkomen.

Het belangrijkste in mijn ogen is, is dat we er samen voor zorgen dat we als sporters geaccepteerd  worden op het water door de overheid. Als we dat kunnen behalen door het vaarbewijs.. Prima!

beone
Gast
Antwoord #24 Maart 29, 2006, 17:31:25
edit2Rapporteer  
Hmmmm.... ik ben dus een beginnende kiter.

Als het idee doorgaat betekend dat dus dat ik eerst moet lessen en een paar honderd euries naar de school moet brengen wil ik op een boardje mogen varen? Lijkt niks met vrijheid te maken te hebben.

Er is een motor rijbewijs, een auto rijbewijs (zelf met aanhanger of groot) en dagelijks komen er mensen om in het verkeer. Elke dag zitten er mensen bezopen in de auto.

Eris een wetboek of 50 volgeschreven met wetten en o wat heeft de politie het druk met het laten naleven van de normen. Nogmeer regels en het raakt echt verstopt.

Ik ben dus een beetje tegen dit gedoe. Een beetje boel. Het heeft te maken met eigen verantwoording en als je die niet kunt, wilt of mag nemen lijkt het me beter dat je niet aan zo'n sport begint.

Ik ben een buggie rijder en ken het probleem wat waarschijnlijk aan de hand is. Onder de buggie rijders zijn er ook veel die geen regel kennen om over de flyboarders nog maar te zwijgen. Met als gevolg een hoop irritatie en exta gevaar.

Lost een certificaat dit op? Nee nee en nee kijk maar eens op de snelwegen, in je straat of waar dan ook. Transport waar dan ook is iets apparts. Nog een voorbeeld: Drank en verkeer is voornamelijk afgenomen omdat mensen opeens gingen denken : alcohol en verkeer is iid een slechte combi. Met roken net zo. Op dieper niveau in de mens vind daar een verandering plaats. Mensen worden bewust van hun verantwoordelijkheid. Ik ken geen enkele regel op gedrags niveau die ook echt lekker werkt. Ze kosten veel geld om nageleefd te worden.

En let op als een iko gecertificeerde sporter een ongeluk krijgt heeft de overheid echt iets om me te slaan. Het bewijs ligt dan op tafel dat zelfs met een certificaat de sport niet veilig te maken is.

Een hoop woorden van iemand die nog geen meter op zijn X-treme heeft gevaren. Het bovenstaande beteknd niet dat dat elke leek het water onveilig moet gaan maken, certificaten onzin zijn. Ik vind zo'n verplicht nummer en controle gewoon niks.

Dit was mijn bijdrage Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.