6dagen hechtingen.. half uurtje varen of niet?

Passie

April 07, 2006, 20:24:10
edit2Rapporteer  
Hallo.
Ik denk vraag 't maar..
zal ik 't doen.. ff gaan varen.. heb vorige week zondag de wind tege gehad
5 hechtinge in m'n grote teen.. 't is al helemaal dicht.. tenminste.. geen open stukken en bloed meer enzo.. zou ik 't gaan proberen?.. mag het nat worden uberhaupt?..Die dokter in dirksland zei alleen.. na 7 dagen eruit halen...
La Flauwurhman

Antwoord #1 April 07, 2006, 20:28:19
edit2Rapporteer  
Voor zulke vragen kan je toch de Doc bellen?
Maar ik zou het gewoon doen. Ruk die touwtjes eruit en gáán met je kadaver!
huib

Antwoord #2 April 07, 2006, 20:41:48
edit2Rapporteer  
Als de hechtingen er na 7 dagen uit mogen zal het na 6 dagen wel dichtgegroeid zijn. Dus in het water is geen probleem.

Of je ze eruit haalt of niet moet je zelf maar inschatten.

Reken er wel op dat het nog niet zo stevig zal zijn. Ik had wat hechtingen in mijn pols die er na 8 dagen uitgingen, en mooi dat het na 1 dag weer open stond en er wat hechtpleisters over moesten. Dus als je de spanning van de huid kan afhalen met sporttape of zo.

Wel gewoon gaan kiten!
Emiel

Antwoord #3 April 07, 2006, 21:03:40
edit2Rapporteer  
ik heb met hechtingen in me hand de dag erna alweer gekite. probeer het wel droog te houden was het advies van de dokter toen. dus doe effe boterhamzakje om je voet en daarna je schoentjes aan, denk dat dat wel moet helpen
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 April 07, 2006, 21:09:43
edit2Rapporteer  
niet doen, je kan beter een weekje wachten. ( en wat is een weekje op het hele seizoen..)
Je huid wordt te week van het water en zal weer open gaan. Ook met hechtingen even wachten. Er staat behoorlijk wat druk op je voeten en dus op je wond bij het kiten. Als je een onsteking krijgt of als de wond weer openspringt ben je verder van huis en moet je zeker langer wachten voordat je weer kunt kiten... (en dan is het ineens wel lekker weer...)

bel anders even met je huisarts.
martijn85

Geen avatar

Antwoord #5 April 07, 2006, 21:13:22
edit2Rapporteer  
Moet geen probleem zijn, die draadjes kunnen er wel tegen en ze zitten niet op een plek waar veel druk op staat.
Waarom ga je nog nie snel ff naar je doc, om te vragen of ze er nu nie al uit mogen, als het goed genezen is moet dat wel kunnen, ik neem aan dat hij ze er voor je uit haalt en dat je het nie zelf hoeft te doen???

En zout is goed voor de wonden;)!

Vaarse! Ltrs

zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6 April 07, 2006, 23:17:50
edit2Rapporteer  
Zeker nog niet doen,, Beter nog een weekje wachten,Want als de wond weer open springt ,Ben je weer terug bij af ,kan je nog langer niet varen ,En als er smerig water in komt kan het nog gaan ontsteken ook.Maar bij twijfel even je huisarts bellen .. ThumpDown
Passie

Antwoord #7 April 07, 2006, 23:20:18
edit2Rapporteer  
Ik wil wle m'n huisarts bellen... alleen die is vrijdag en zaterdag niet open. alleen voor spoedgevallen:S.. waar zou ik dan naar kunnen bellen?
Passie

Antwoord #8 April 07, 2006, 23:21:28
edit2Rapporteer  
wond is trouwens al goed dicht..
je ziet 't littekentje al..
en hij is al sinds dinsdag helemaal dicht.. en zoals emiel zegt..
boterham zakje zal te klein zijn;p. doe gewoon een vuilniszakje..
Ik zal 't even aankijken.. Ik zal ook zo wel ff een foto ervan posten;p
Passie

Antwoord #9 April 07, 2006, 23:34:09
edit2Rapporteer  
net gebeld.. naar huis artsen post bergen op zoom
ze zeiden.. dat 't beter was van niet... Want als 't gaat weken dat de wond weer open kon gaan. en misschien weer kon gaan ontsteken..maar.. dat de kans ér ook was dat dat niet gebeurde... En als je er voor zorgt dat er amper water bij komt het nie terg is.. NOu zit ik te denken. OM dat ding gewoon helemaal om te binne met boterham zakjes... ducktape... vuilniszakken... ducktape en alles.. schoentje aan.. pak over de zak.. en kiten voor 't vaderland..
maar ik weet niet of 't zo'n goed idee is ?
Avanti

Antwoord #10 April 07, 2006, 23:34:12
edit2Rapporteer  
He Passie, niet zo eigenwijs doen, gewoom je tijd uitzitten, anders zit je straks met een flike ontsteking, en dan kan je niet meer mee schapen n**ken  Joepie

de Haas
Passie

Antwoord #11 April 07, 2006, 23:36:54
edit2Rapporteer  
dat kan ook met ontsteking haasje;)... maar ik denk dat ik inderdaad morge maar foto's ga maken
DXP

Antwoord #12 April 07, 2006, 23:39:00
edit2Rapporteer  
kan idd beter ff je tijd uitzitten. Heb ooit 8 hechtingen in mijn voet gehad. Ben na 2 dagen weer gaan varen (weliswaar met schoentjes) maar de huid werd zo zacht dat alle hechtingen scheurden. Heb er overigens verder weinig last van gehad.  (grinnik_kitesmiley)
Avanti

Antwoord #13 April 07, 2006, 23:43:05
edit2Rapporteer  
Passie, als je het water in gaat scheur heel je huid kapot en kan je niet meer achter de schapen aanrennen  YeSS
en met een open wond in het zoute water, denk na......... grote witte haaien !!!!
en van die grote zeeleeuwen die vreten heel je voet op  schater

gewoon een weekend wachten, anders neem je camera maar mee, en een dikke sok  :Smiley
Passie

Antwoord #14 April 07, 2006, 23:46:34
edit2Rapporteer  
marcel.. Ik kan gewoon achter die schapen aan renne op me hiel..
zolang ik nog geen ontsteking aan me D0P heb.. lukt alles daar wel hoor in texel:)
nee ikw cht wel.. heeft iemand misschien een camera.. een goeie dan neem ik fo'to's
tom_beul
Gast
Antwoord #15 April 07, 2006, 23:52:38
edit2Rapporteer  
Zal ik het eens aan mijn pappie vragen  loser
Passie

Antwoord #16 April 07, 2006, 23:59:39
edit2Rapporteer  
doe tom doeee
tom_beul
Gast
Antwoord #17 April 08, 2006, 00:00:46
edit2Rapporteer  
Ik zal het vragen zo dra die thuis is!
moderator-5
Global Moderator

Geen avatar

Antwoord #18 April 08, 2006, 00:20:58
edit2Rapporteer  
Zo het is nu wel mooi, je hebt de dokter aan de lijn gehad en van wat collega forumgebruikers advies gehad, je mag verder filosoferen over je gapende vleeswond in de lounge!!
tom_beul
Gast
Antwoord #19 April 08, 2006, 01:54:19
edit2Rapporteer  
Me pa zegt dat het makkelijk kan. Kijk wel even hoe het er dan uit ziet
Emiel

Antwoord #20 April 08, 2006, 03:27:46
edit2Rapporteer  
gewoon gaan!!!
LEAF

Antwoord #21 April 08, 2006, 04:00:20
edit2Rapporteer  
ach hechtingen zo vaak gehad aftape met Duck tape en varen met die handel!   (hangloose_kitesmiley)
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #22 April 08, 2006, 05:15:13
edit2Rapporteer  
k'heb ooit in zee gezwommen met ruim 20 hechtingen in mijn hand dus hier een ervaringsadvies.. Zolang de hechtingen erin zitten weekt de wond "hooguit" open en verrot je van de pijn vanwegen het zoute water. Het genezingsproces duurt vervolgens "slechts" een paar dagen langer en als er niet te veel vuil in komt gaat het "hooguit" ontsteken, dat geeft weer "gave" rafels aan je litteken waardoor je later weer "stoere" verhalen aan de chiks kan vertellen dat je een echte diehard was. Ofterwel doe niet zo stom en volg het advies van de dokter op in plaats van de kiteverslaafden op deze site.

Tering ik wordt oud .... vroeger zou ik zeggen niet lullen maar gaan met die handel

Wat het genezingsproces van een "open wond" overigens wel bevorderd is met je wond in een bak met lauw water met groene biotex erin. Wordt de handel ontsmet en het littekenweefsel soepel van.
tom_beul
Gast
Antwoord #23 April 08, 2006, 14:10:26
edit2Rapporteer  
Teeuwen

Je begint inderdaad oud te worden als ik je profiel zo lees ben je al 135, een hele leeftijd!
Marten

Antwoord #24 April 08, 2006, 15:49:49
edit2Rapporteer  
pascal jong blijf aan de kant.
ga maar lekker foto'tjes maken van mij  (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.