Spot op Rhodos voor beginners?

G.J

Mei 11, 2006, 00:19:28
edit2Rapporteer  
Hallo,

Over een aantal weken ga ik 2 weekjes naar Rhodos. Nou kom ik met de zoekfunctie een eind wat spots betreft, maar weet iemand waar beginners het beste heen kunnen?  Kan net een paar rakjes varen maar wil het nog wel ff rustig aan doen.

Iemand tips ?????
Arnoud..
Gast
Antwoord #1 Mei 11, 2006, 00:41:26
edit2Rapporteer  
Trianta-strand: Noordwest kust, kitespot mert resque. niet al te breed strand met stenen. net breed genoeg om je kite op te laten. Het is al vrij snel diep. Het is geen moeilijke spot.  Als je kunt hoogte lopen kun je hier prima kiten. Ik heb hier zelf ook gevaren na 1/2 jaartje ervaring met kiten (2 jr. geleden)

En in het zuiden van Rhodos schijnt het top te zijn. Prassonissi. Maar over deze spot heb ik verder geen ervaringen. Je kunt er wel met veel veschillende windrichtingen varen, ondiep.
Switchrik

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 11, 2006, 04:58:18
edit2Rapporteer  
Ben vorig jaar September ook op Rhodos geweest, ik heb eigenlijk alleen gevaren op het strand van kite school airtime http://www.airtime.f2s.com/html/Rhodos.html bij het dorpje Fanes. Voordeel is dat er een redelijk groot strand is met zand/grind bodem en een goed restaurant. verder ben ik op een windloze dag naar het zuiden gereden bij Prasonisi en dit zag er ook heel goed (mooi groot zandstrand) meestal staat hier meer wind dan in de rest van Rhodos. Ben erg enthousiast over Rhodos en daarom gaan we eind juli weer daarheen, maar dan naar Hotel Alex Beach iets boven Fanes. Veel plezier op Rhodos naast kiten is er nog veel meer te doen.
FrankP

Antwoord #3 Mei 11, 2006, 07:03:39
edit2Rapporteer  
http://www.rhodos-travel.com/prassonissi%20beach.htm
Beste plek, vlak water aan de ene kant, golven aan de andere kant.
FaBian
Gast
Antwoord #4 Mei 11, 2006, 12:14:07
edit2Rapporteer  
Ik vertek vandaag.....huren een auto.....zal het je nog wel laten weten.
Hier alvast iets :

http://www.happysport.nl/htmlbestanden/bestanden/rhodo.htm

http://www.procenter.org/rhodos.php
GjT

Antwoord #5 Mei 11, 2006, 20:06:17
edit2Rapporteer  
Ben vorig jaar met ongeveer dezelfde ervaring als jij nu hebt, naar Rhodos gegaan. Heb daar gekite bij hotel Alex Beach, bij het happy surf station. Is er lekker rustig en ze houden ook een oogje in het zeil.
Egenlijk heb ik het daar goed geleerd. Is prima te doen voor een beginner.

Ik had ook nog het geluk dat er die week een kiteevent werd georganiseerd, waardoor ik er in een hele week voor EUR140,- heel veel geleerd heb. Helaas valt dit event dit jaar net in de week voordat jij aankomt 18-5 t/m 22-5.  (huilen_kitesmiley)

Hotel Alex Beach is aleen wel heel erg Duits!!! ThumpDown

Zelf vlieg ik zaterdag naar Bonaire Joepie Joepie Joepie

GrGjT
Roel W

Antwoord #6 Mei 11, 2006, 21:37:59
edit2Rapporteer  
Wat je kan doen is je kitemateriaal stockeren in het procenter.Je moet enkel een fiets huren om van je hotel tot aan het center te geraken en je zooi niet telkens meesleuren.

Voordeel is ook dat ze je steeds helpen met je kite oplaten(makkelijk aan een grindstrand),je de groene mat kan gebruiken om je kite op optevouwen(idem grindstrand) en er een jetski bij de hand ligt voor een eventuele rescue.Nog paar pluspunten zijn douche in de buurt en het restaurantjes waar je super lekker kan eten!(ook voor een frisse pint/pils)

G.J

Antwoord #7 Mei 13, 2006, 17:16:00
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips.  Moet maar ff dat eiland rond scheuren als ik er ben. Het gaat mij er vooral om of er spots zijn waar ik kan staan (dus niet te diep).   Maar aan jullie tips heb ik al een heleboel. 

TNX
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.