NAISH Torch 2005 incl. 5 th. 2e hands, verstandige aankoop?

Spike_L

Augustus 15, 2006, 17:54:46
edit2Rapporteer  
Hi!

Ik sta op het punt mijn eerste eigen kite te kopen. Ik heb nu 2 lessen gehad en wil nu verder met het kiten! Dat doe je het beste door het gewoon te doen!! Aangezien de bow kites mij iets te duur zijn, is mijn oog gevallen op een 2e hands kite, de 12 m Naish Torch 2005. Deze kan ik kopen via een kite en surf shop. Deze kite is gebrukt voor de verhuur en voor les. Mijn vraag is of deze kites robuust genoeg zijn om deze als 2e hands te kopen en waar ik eventueel extra op moet letten bij een Naish??

Grtz,

Leon
tom_beul
Gast
Antwoord #1 Augustus 15, 2006, 17:59:07
edit2Rapporteer  
Zou zowiezo de staat van de kite goed chekken, want een les kite heeft toch aardig wat klappen gekregen denk ik zo.
MrRippey

Antwoord #2 Augustus 15, 2006, 18:04:33
edit2Rapporteer  
Goed letten idd op kleine gaatjes en scheurtjes, en op slijtage van de lijnen en depowerkoort. Maar belangrijkste is wat ga je betalen? Een leskite mag niet echt veel meer kosten dan een kite van een 2e handssite, aangezien die veel minder is gebruikt.

De torch is wel een goede beginnerskite waar je lang plezier mee kan hebben.
Leon aero2
Gast
Antwoord #3 Augustus 15, 2006, 18:10:22
edit2Rapporteer  
Hi Leon,

De Torch uit 2005 is een hele goede keus om mee te leren, en ook voor als je daarlijk lekker kunt varen.
Echter is het zo dat gebruikte leskites aardig op hun donder hebben gehad, dit hoeft echter voor de rest geen probleem te zijn.
Check even of het doek van de kite nog goed is, geen rare afwijkingen scheurtjes etc. En of de leading-edge er nog redelijk uitziet.

En of de bar nog in redelijke staat is: check de lijnen of er niet al te veel slijtage is.

success.

Leon
Spike_L

Antwoord #4 Augustus 15, 2006, 18:33:47
edit2Rapporteer  
Thnx voor de snelle reacties!!

hij moet 549 kosten, compleet. Ik ga vanmiddag kijken en ik zal dan zeker de lijnen goed controleren en kijken of het doek nog ok is! Even vragen hoe het met de garantie zit, maar lijkt mij dat een surf en kiteshop geen rotzooi wil verkopen.

Grtz,

Leon
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #5 Augustus 15, 2006, 18:36:53
edit2Rapporteer  
Gast, dat is echt VEEEL te duur voor een LESkite, zou ik zowieso niet kopen. Worden echt geragd door al dat crashen. Koop gewoon 1 die weinig gebruikt is particulier.
niels

Antwoord #6 Augustus 15, 2006, 18:39:33
edit2Rapporteer  
kijk anders eens op surfspullen.nl wat de prijzen ongeveer zijn voor een 2e hands Torch
dan heb je een idee wat het ongeveer moet kosten.
deze prijzen zijn natuurlijk afhankelijk van de staat van het materiaal
het is altijd handig als er iemand mee gaat die er verstand van heeft en voor jou kan kijken

veel plezier met het aankopen van je kite ( en het end van je sosiale leven )

zie je mischien nog op het water (waar ga je varen)

gr niels
WIMPIII

Antwoord #7 Augustus 15, 2006, 18:45:07
edit2Rapporteer  
Hoi Spike,
Heb je m.b.t. bowkites er rekening mee gehouden dat je eigenlijk 2 voor de prijs van 1 hebt?Als je de juiste maat bow hebt(of foil) dan heb je dezelfde windrange als met 2 c-shape kites.
Ik weet niet welke maat Torch het is maar vind het veel geld voor een leskite. Probeer wat van de prijs af te krijgen zou ik zeggen.Vergeet niet de foils te checken want die hebben hele goede beginnerskwaliteiten.
succes ermee.
Eltjo

Antwoord #8 Augustus 15, 2006, 18:47:27
edit2Rapporteer  
Aansluitend op de vraag van Leon... is dit een goede aanbieding?
Kite actie: Cabrinha Element 12 compleet met Brunotti Master
Cabrinha Element 12 compleet met Recon 2 systeem.
Met Brunotti Master 2005 boardje in diverse lengtes.
van 1498 voor 899
Spike_L

Antwoord #9 Augustus 15, 2006, 19:05:29
edit2Rapporteer  
Hmm..als je hem van een particulier koopt, heb je ook geen garantie dat er niet flink mee gecrashed is... Dat blijft altijd de vraag bij de 2e hands spullen! Maar ben met je eens dat bij een leskite de kans vele malen hoger is dat dat idd gebeurd is! Daarom vroeg ik me ook af, hoe een Crash bestendig zo'n Naish is.
Maar als ik julie reacties zo proef, dan moet er zeker wat van die prijs af!!
Nino

Antwoord #10 Augustus 15, 2006, 19:06:31
edit2Rapporteer  
Tip voor als je 2e hands kite gaat kijken, pomp'em ff op en laat hem ff een half uurtje liggen. Kun je ten eerste de naden etc. veel beter checken en dan weet je of'ie niet leeg loopt.
Trouwens, als je bereid bent om ca 500 eur. uit te geven aan een kite zou ik veel eerder een nieuwe van 2005 kopen, bijvoorbeeld één van de Duitse shops.

greetz.
tom_beul
Gast
Antwoord #11 Augustus 15, 2006, 19:07:00
edit2Rapporteer  
Elke kite kan kapot gaan, maar de prijs moet zeker lager, een les kite is goed afgebeuld, ik denk ook dat je beter voor een andere kan gaan!
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Augustus 15, 2006, 19:08:33
edit2Rapporteer  
Ik zoe persoonlijk NOOIT een leskite kopen!!!!! Je kan gewoon niet zien wat de staat van de kite is en ik ben bang als de kite doormidden ligt de shop zegt "ja.....dat komt door verkeerd gebruik, valt niet onder de garantie". Koop gewoon een tweedehands van een particulier en als er iets mee aan de hand is kan je altijd nog naar de importeur.

succes

Arjen
StevenHill

Antwoord #13 Augustus 15, 2006, 19:17:21
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een zeer goede Torch 12m2 te koop.
Kleur blauw.
Compleet met bar & lijnen.
Je kunt me ook bellen.
0614040213

Mr. Indigo

Antwoord #14 Augustus 15, 2006, 19:18:50
edit2Rapporteer  
Inderdaad; nooit les kite kopen. er zijn talloze kites van particulieren tweedehands. dan weet je ook niet wat ermee gebeurt is, maar met een leskite weet je in ieder geval zeker dat ie totaal is afgeragd.
voor 550 euro zoek je dus iets anders.

succes
daanbanaan

Antwoord #15 Augustus 15, 2006, 19:42:55
edit2Rapporteer  
nooit 2e hands zooi kopen, en al HELEMAAL geen les kite heb ik in het begin ook gedaan
veel problemen mee gehad. 100 a150 euries dr bij en je heb een
gloednieuwe 2005 kite waarvan je zeker bent dat er niks mee gebeurd is.

suc6
daanbanaan

Antwoord #16 Augustus 15, 2006, 19:44:44
edit2Rapporteer  
ps.  @ spyke,, geen enkele kite is echt bestand tegen harde klappen....
Spike_L

Antwoord #17 Augustus 15, 2006, 19:46:15
edit2Rapporteer  
Conclusie....nooit een leskite kopen....
Ook niet als de prijs omlaag gaat en/of er nieuwe lijnen op komen?
Ik heb er nu wel een heel erg hard hoofd in gekregen om deze kite aan te schaffen... Dan kijk ik liever verder voor een particulier.
Wel jammer, leek me wel een mooie kite om mee te beginnen! Mijn voorkeur blijft toch een bow, maar die zijn er niet of nauwelijks 2e hands, goedkoopste bow compleet nieuw is toch al snel 900 euro!! (Best Waroo)
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Augustus 15, 2006, 19:48:31
edit2Rapporteer  
Conclusie....nooit een leskite kopen....
Ook niet als de prijs omlaag gaat en/of er nieuwe lijnen op komen?
Ik heb er nu wel een heel erg hard hoofd in gekregen om deze kite aan te schaffen... Dan kijk ik liever verder voor een particulier.
Wel jammer, leek me wel een mooie kite om mee te beginnen! Mijn voorkeur blijft toch een bow, maar die zijn er niet of nauwelijks 2e hands, goedkoopste bow compleet nieuw is toch al snel 900 euro!! (Best Waroo)

2de hands bows zijn echt wel te betalen!!! mijn Naish Shockwave 9 kompleet staat voor 750,00 euro tekoop alleen is die waarschijnlijk verkocht.

jeroen90
Gast
Antwoord #19 Augustus 15, 2006, 19:53:29
edit2Rapporteer  
bij eurofun hebben ze nu een actie voor de naish shockwave
wouterb

Antwoord #20 Augustus 15, 2006, 19:54:36
edit2Rapporteer  
waroo12 725 (niet de mijne)
vin2481

Geen avatar

Antwoord #21 Augustus 15, 2006, 20:08:55
edit2Rapporteer  
De leskite's zijn inderdaad veel en goed gebruikt, maar deze kites kunnen nog jaren mee. Als je in de winkel zo'n kite koopt pompen ze hem effe voor je op en kijken ze samen met jou naar eventuele schade en slijtage. Voordeel van in de winkel kopen; als er wat mee is heb je iets om op terug te vallen en bij particuliere verkoop niet.
Daarnaast valt er met een beetje onderhandelen zeker nog wel wat van de prijs af te krijgen.  ThumpsUp
¦Tim¦

Antwoord #22 Augustus 15, 2006, 20:11:49
edit2Rapporteer  
als ik op de brouwersdam zie hoe het er met leskites aan toe gaat(logisch) dan zou ik indd nooit een leskite kopen

zou zeggen koop een bow/sle kite die hebben veel meer bereik...

ik heb nog een 16 m2 sle kite te koop pm maar als je interesse hebt:D
Spike_L

Antwoord #23 Augustus 15, 2006, 20:52:18
edit2Rapporteer  
Als ik terug denk aan mijn lessen...tja... Was meer crashen als vliegen! Maar ik zelf zal hem vast ook wel laten crashen.
Bij eurofun hebben ze de schockwave in de aanbieding ja... 999 euro. Is niet echt een beginners budget? 750 voor een 2e hands bow vind ik redelijk, dat zou ik er zeker ook wel voor over hebben! Dan moet het wel een 12 bow zijn, 9 is te klein voor mij! (85 kg)
Ik hou al een tijdje de advertenties in de gaten, maar echte bow's zie ik echt niet!! Geef toe: Hang-los advertenties heb ik niet in de gaten gehouden... ;-)
MAar goed, ik las dat de NAish Torch ook een goede beginnerskite was, en het LEEK mij wel goede aanbieding vandaar dat deze aanbieding mij opviel. Maar toch, het feit dat het een leskite is, schrikt mij ook wel een beetje af! Ik ga straks even (goed!!!) kijken of het iets is!!
ErikB

Antwoord #24 Augustus 15, 2006, 21:01:35
edit2Rapporteer  
North Rhino 06 2006 12.0 599 Demokite, in nieuwstaat, compleet.
North Rhino 06 2006 16.0 499 Demokite, in nieuwstaat, kite only
North Jaime Pro 2006 130 39.0 399 In nieuwstaat.

Hier bij Euro en ik kan je verzekeren dat deze echt nieuw zijn. ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.