Inscheurende Naish voetbanden Sol en Thorn bij de schroeven !?

mvr

September 28, 2006, 23:54:35
edit2Rapporteer  

Ik heb bij zowel de Thorn 05 als de Sol 06 voetbanden dat wanneer je ze met veel pijn en moeite eindelijk in de minder brede stand (dus strakkere) vastkrijgt, de schroeven/ringen er zo strak in zitten en tegen dat textiel aandrukken dat de ringen onder de schroeven in no time dat textiel kapot beginnen te maken.

Ik heb zelf vrij brede voeten en maat 45, begrijp echt niet dat die banden niet gemiddeld wat strakker worden gemaakt.

Hebben jullie ook problemen ermee ? Heeft iemand iets handigs bedacht om de ringetjes misschien te vervangen of iig het kapotsnijden te voorkomen ??

Avanti

Antwoord #1 September 29, 2006, 01:28:47
edit2Rapporteer  
gewoon een beetje van het schuim weg snijden zodat er meer riumte ontstaat.
zagy

Antwoord #2 September 29, 2006, 02:16:28
edit2Rapporteer  
het moet ook lukken zonder dat wegsnijden. Maar hoe bedoel je minder brede stand? Je gebruikt toch wel de normale gaten? Niet dat je aan de linkerkant van de pad de rechter insert gebruikt en aan de rechterkant van de pad de linker inster gebruikt.
mvr

Antwoord #3 September 29, 2006, 04:28:27
edit2Rapporteer  

Nee, de Sol voetbanden hebben verschillende bevestigingspunten om de voetband te bevestigen op de bijbehorende gaten in het board.

Als je aan beide kanten van de voetbanden 1 van de binnenste gaatjes gebruikt, zit ie een stuk strakker dan wanneer je 1 van de buitenste rij gaatjes gebruikt.

Ik , en ik neem aan vele met mij, wil de binnenste om um wat strakker te krijgen. Dit zit echter totaal niet lekker met het schuim van de pad die inderdaad in de weg zit... waardoor de boel na een paar flinke vaarsessie al gauw kapot gaat.

Zijn er veel mensen die een stuk schuim wegsnijden ??

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #4 September 29, 2006, 15:16:21
edit2Rapporteer  
Ik ken je probleem. Bij mij is aan beide zijden de voetband op de kleinste stand dus al uitgescheurd !! Ik heb bij de surfshop plaatjes gehaald met karteltjes zodat de druk meer over de rest van het materiaal verspreid wordt en niet alleen op een ringetje rust. Ik heb maat 42 en moet de voetbanden nu noodgedwongen een gaatje breder zetten dan eigenlijk wenselijk. Daarom heb ik de buitenste schroef moeten gebruiken omdat anders de voetband idd niet klein genoeg kan worden ingesteld. Idd klote van Naish dat die niet standaard die plaatjes al meelevert. Nu moeten we eerst door schade en schande wijs worden en zijn de voetbanden al deels verknald !!! ThumpDown
zagy

Antwoord #5 September 29, 2006, 16:50:17
edit2Rapporteer  
ik had daar 0 last van. Had ze ook op de strakke stand
Gerrie

Antwoord #6 September 29, 2006, 17:35:52
edit2Rapporteer  
Ik vind het inderdaad ook bizar hoe breed de voetbanden zijn van mijn Sol 2006. Ik heb maat 42/43 en ze moeten al op de kleinste stand. Wat trouwens een enorm geklooi is. Maar hoe moet dat bij iemand met kleine voeten?
semen

Antwoord #7 September 30, 2006, 21:01:16
edit2Rapporteer  
Naish soll en dus ook Thorn 2006 zijn standaard uitgerust met absolute ruk voetbanden. Zijn niet smal genoeg in te stellen en de pads slijten supersnel. Mede daardoor scheuren de voetbanden omdat je in de breedte teveel ruimte hebt. Oplossing: Ga even langs bij je shop.
Ik heb van Siem na samenspraak met Kubus nieuwe North 2006 banden en pads gekregen. Prima in te stellen en geen slijtage. Een vriend van mij heeft ook voor zijn soll sterk gereduceerd nieuwe pads en banden gekregen ( andere shop ). Superservice want die bredere plaatjes gaan je ook niet helpen ( had ik ook )

succes
Gjj
Gast
Antwoord #8 September 30, 2006, 23:30:38
edit2Rapporteer  
ik heb precies hetzelfde.. maat 44 hele smalle voet en kan hem ook niet echt lekker strak zetten erg jammer. dus nu vaar ik meestal maar met schoentjes aan..
Woutertje

Antwoord #9 Oktober 01, 2006, 01:37:21
edit2Rapporteer  
Ik heb ook maatje 43 en krijg hem ook niet strak genoeg.
Maar zou het niet uitmaken als je de hele voetband een gaatje lager, dus meer naar de heelside van het board bevestigd? zodat je dus eerder met je voet onder de band zit...

Op die pad zitte namelijk 3 gaatjes aan elke kant...
mvr

Antwoord #10 Oktober 01, 2006, 02:45:27
edit2Rapporteer  
Ik heb vanmiddag maar wat schuim weggesneden uit de pad om de binding iets meer ruimte te geven. Volgens mij gaat het nu wel beter. Zeker als ik nog even van die plaatjes regel.

We gaan het meemaken, andere pads en voetbanden kan altijd nog!

Dank en groeten.
Morgen gaat het weer eens waaien, veel plezier allemaal!
Tom

Antwoord #11 Oktober 01, 2006, 04:04:53
edit2Rapporteer  
Ik heb ook geen breede voeten en kan hem wel strak zetten!! Zelfs mega strak als ik wil, ik weet niet waarom het niet lukt bij jullie maar beetje meer effort kom op!!!
Op die schoeven, kan gebeuren ik heb van Watersport Scheveningen rechhoekige plaatjes gehad met puntjes, 10x beter scheurt niet meer!
mvr

Antwoord #12 Oktober 02, 2006, 03:25:46
edit2Rapporteer  

Nu we het er toch over hebben;

Ik vind de pads, netzoals bij Nobile, veel te glad! Vervelend bij het springen vooral ...
Iemand hier een remedie tegen? Sexwax ?
zagy

Antwoord #13 Oktober 02, 2006, 15:42:42
edit2Rapporteer  
andere kopen. ik heb nu da kine pads en b3 voetbanden. heel relaxed.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.