kiten zee moeilijk ?

extreme animal

Antwoord #25 December 01, 2006, 16:34:01
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit ergens anders gevaren dan op zee.
Je hebt altijd een risico je plankje kwijt te raken als je door een breker omver wordt gespoeld wat dan belangrijker is om je kite in de lucht te houden, want je kite herstarten in de branding kan best moeilijk zijn.
Het plankje spoelt wel ergens aan. Ik zou je wel aanraden een drijfvestje aan te trekken voor als je kite toch herstart moet worden.
Kortom gewoon gaan varen en probeer een beetje over de brekers te springen.
slufterhufters.com

Antwoord #26 December 01, 2006, 16:51:46
edit2Rapporteer  

(cry_kitesmiley)
Marja de Bij

Antwoord #27 December 01, 2006, 17:13:14
edit2Rapporteer  
kzeg maar zo: als je op zee kunt kiten kun je het overal!
Het duurt alleen wat langer om het te leren, maar inderdaad als je eerst leert om heel snel je board aan te trekken, dan kost het minder energie. Iets verder de zee inlopen en dan snel starten.
Sideshore wind is het beste, anders moet je echt hoogte kunnen lopen.

En kijk uit dat er geen strekdammen in de weg liggen!
Dat is vooral aan de kustlijn tussen Hoek van Holland en Kijkduin het geval...
Dus ff goed informeren van te voren.

Good luck!  ThumpsUp

Marja de Bij

Antwoord #28 December 01, 2006, 17:17:06
edit2Rapporteer  
Wordt even vergeten dat er wel erg veel reddingsakties op zee worden uitgevoerd, dus enige ervaring is een pre.

De meeste reddingsacties die op zee worden uitgevoerd zijn omdat er een stelletje idioten met aflandige wind gaan kiten. Of de punt van de Slufter voorbijvaren en het dan gek vinden dat ze niet meer terug kunnen komen en dan ineens in Hoek van Holland onder de Discovery catamaranboot naar Engeland door varen of zo (dit was lichtelijk overdreven maar lijkt me wel kicken!)
margrietje

Antwoord #29 December 01, 2006, 17:27:40
edit2Rapporteer  
en als branding heel niks is dan body drag je toch eerst door de branding! ik heb t op zee geleerd en eigenlijk nooit problemen met branding gehad...
Tom Kite

Antwoord #30 December 01, 2006, 17:39:16
edit2Rapporteer  
Ik zou het gewoon proberen op zee, zorg wel dat je een maatje in de buurt hebt om je te helpen mocht er iets misgaan.

Ik ben nog maar een beginner, maar ik heb in heel erg choppy water op zee leren kiten, dan duurt het wat langer maar dan kan je het ten minste gelijk goed  ThumpsUp
kentyman

Antwoord #31 December 01, 2006, 19:15:18
edit2Rapporteer  
een kite-maatje op het strand is geen overbodige luxe als je nog beginner bent. Ik zag laatst op Zandvoort een gast die (met aflandige wind!!!) in 1 rakje ongeveer 2 km downwind op het strand aankwam (gelukkig). Z'n maat was zelf ook 't water opgegaan dus hij kon z'n kite niet landen want er waren verder geen kiters (DUH: aflandige wind?). The walk of shame was blijkbaar ook niets voor hem want hij probeerde gewoon zelf z'n kite te landen (op de grond crashen en dan hopen dat ie blijft liggen). Hij "landde" z'n kite aan de rand v/h venster, de kite bleef liggen en schoof met de LE over het zand naar de powerzone. Er waren redelijk veel wandelaars op het strand en onze dappere aflandige-wind-kiter kreeg het voormekaar om 2 of 3 mensen in z'n lijnen te vangen (ik stond ongeveer 1 km verderop te kijken).
Alles liep goed af, maar het had ook heel fout kunnen gaan!
Molliebollie

Antwoord #32 December 01, 2006, 19:47:18
edit2Rapporteer  
een kite-maatje op het strand is geen overbodige luxe als je nog beginner bent. Ik zag laatst op Zandvoort een gast die (met aflandige wind!!!) in 1 rakje ongeveer 2 km downwind op het strand aankwam (gelukkig). Z'n maat was zelf ook 't water opgegaan dus hij kon z'n kite niet landen want er waren verder geen kiters (DUH: aflandige wind?). The walk of shame was blijkbaar ook niets voor hem want hij probeerde gewoon zelf z'n kite te landen (op de grond crashen en dan hopen dat ie blijft liggen). Hij "landde" z'n kite aan de rand v/h venster, de kite bleef liggen en schoof met de LE over het zand naar de powerzone. Er waren redelijk veel wandelaars op het strand en onze dappere aflandige-wind-kiter kreeg het voormekaar om 2 of 3 mensen in z'n lijnen te vangen (ik stond ongeveer 1 km verderop te kijken).

Wat deed jij daar dan ? (tong_kitesmiley) (tong_kitesmiley)
Bart13

Geen avatar

Antwoord #33 December 01, 2006, 19:59:58
edit2Rapporteer  
kiten
Mark-Fizzer

Antwoord #34 December 01, 2006, 20:00:54
edit2Rapporteer  
@ Robin en Hans, mag ik ook mee naar schellinkhout???? Please!!!!!!! ;-)))
Molliebollie

Antwoord #35 December 01, 2006, 20:04:21
edit2Rapporteer  
kiten

Met aflandige wind?
kentyman

Antwoord #36 December 01, 2006, 20:22:23
edit2Rapporteer  

uitwaaien :-)
ik woon vlakbij het strand en ik wou toch ff de wind checken heh, maar dus niet wezen kiten (wind was schuin aflandig)
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #37 December 01, 2006, 20:42:50
edit2Rapporteer  
eens moet de eerst keer zijn toch. Als je er maar voor zorgt dat je niet alleen bent..

succes!!
Jarno

Geen avatar

Antwoord #38 December 01, 2006, 21:00:46
edit2Rapporteer  
gewoon doen!

zorg wel dat je iets van de spot weet mbt tot stroming, stenen, paaltjes, hoog water/laag water etc etc, maar verder, die golven moet je niet bang voor zijn, alleen in acht nemen Smiley

Mike_salou

Antwoord #39 December 01, 2006, 21:38:41
edit2Rapporteer  
ijmuiden bij zw tmt nw wijk aan zee n tot z
wijk staan wel hogere golven maar als je daar voor bij bent is t prima
Mr. Indigo

Antwoord #40 December 01, 2006, 21:55:29
edit2Rapporteer  
Voordat je verzuipt als reactie op de mail van "mike salou".
Z(uid) bij Wijk aan Zee is schuinaflandig. dit dus niet doen. bij Zuid ga je beter naar Ijmuiden (mensen uit regio Adam/Nholland dan.).
nog tips van mij.
1. niet met aanlandig wind beginnen; dat is een valse start.
2. begin met NW of N in IJmuiden achter de pier. daar is het redelijk vlak en vanuit daar rustig grenzen verleggen. in het begin is het verschil erg groot met binnenwater en voelt alsof je weer beginner bent, maar dit moet je overwinnen en oefenen.
3. morgen wordt het zuid. je kan naar Ijmuiden. loop een heel stuk naar links (richting zandvoort; of om geen onduidelijkheid te krijgen; van de pier af!) en ga daar maar klooien. je zal dan niemand in de weg liggen en heel veel leren en s'avond lekker slapen van je inspanningen...
4. zondag ZW6. niet gaan, want gaan, want boven de 6BFT kan het behoorlijk vlagen en daar moet je niet mee beginnen in ieder geval.

succes. Paul
krullebol

Antwoord #41 December 01, 2006, 22:43:26
edit2Rapporteer  

Citaat

Nog 1 en molliebollie zit op 500:P okee lekker onbelangrijk...
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #42 December 02, 2006, 17:57:08
edit2Rapporteer  
@ Robin en Hans, mag ik ook mee naar schellinkhout???? Please!!!!!!! ;-)))
Sorry Mark, maar jouw aanwezigheid wordt niet op prijs gesteld. :-P
¦Tim¦

Antwoord #43 December 02, 2006, 18:02:35
edit2Rapporteer  
ik ben neit anders gewend altijd op de brouwersdam gekite ...

vlak water vind ik veel leuker want ja kan veeeel harder en vette shit uithalen...
Kondor 11

Antwoord #44 December 02, 2006, 18:15:37
edit2Rapporteer  
T is een eind rijden maar in zeeland ben je altijd welkom, spots te over voor elke windrichting en goeie beginnersspots met weinig stroming kleine getijde plasjes met vlak water waarover je naar buiten kan scheren en dan vette branding. Zeeland RULES Joepie Joepie Joepie Joepie Joepie Joepie Joepie Joepie
Jari
Gast
Antwoord #45 December 02, 2006, 18:44:21
edit2Rapporteer  
ha ha ha ha.

laat me niet lachen!  zeeland en kiten is niet best.

(brouwersdam wel maar reken ik bij ZH)
Kondor 11

Antwoord #46 December 02, 2006, 19:08:04
edit2Rapporteer  
Met me best is het ander zeer goed kiten in zeeland schater, vrouwen polder, neeltje jans, oostkapelle, bomburg en nog een paar secret spots, maar ja die zal jij wel niet weten. anders zou ik je er wel eens gezien hebben. loser met elke windrichting kan je kiten Joepie Joepie Joepie Joepie YeSS
En de spots liggen hooguit een halfuur rijden uit elkaar ThumpsUp
¦Tim¦

Antwoord #47 December 02, 2006, 21:11:50
edit2Rapporteer  
nou nou bdam en vrouwenpolder is toch wel eventjes rijden heur:D

maaar brouwersdam is eigenlijk best heel veilig ...

als je nou zou afdrijven na crash met kite ofzo dan heb je nog kans dat je op de zandbank komt ...

tis niet plezierzig maar het werkt wel:D
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #48 December 02, 2006, 21:25:07
edit2Rapporteer  
Ouddorp, flauwe werk, bij hoogwater een baai waar je vlak water hebt.

Brouwersdam, ook vlak water

Westenschouwen, minder veilig maar ook vlak water bij hoog water

Neeltje Jans, bij laag / half hoog water een baai met vlak water.

Zoutelande, vlak water

Domburg,

Vrouwepolder,
..
...

Ik geef Warôôd volledig gelijk!
tom_beul
Gast
Antwoord #49 December 02, 2006, 21:35:18
edit2Rapporteer  
Zee is over het algemeen niet zo moeilijk .. als je maar niet met 30 knopen en pal aanlandige wind in Scheveningen gaat kiten!

Dan moet je gewoon goed kunnen kiten en board in het water kunnen leggen, kite insturen, erop springen en gaan .. anders wordt het niks!

Gewoon proberen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.