gasten!
Mijn neefje wil ook gaan kiten, hij is net 13 en weegt zo'n 45 kilo.
Hij heeft al een hoop met een 2-lijns speelgoed dingetje geoefend, en vorig jaar met mij aan de lijn aan zn trapeze wat gebodydragged aan mijn 7m waroo (leash aan de O-shit). Hij kan ook al een beetje windsurfen en zeilen en pakte het natuurlijk verdomd snel op.
Nu heeft hij vandaag op het autostrand nog een lesje van me gehad met een 9m. wind nog ff gecheckt, 12 tot 17 knopen aan het eind van de middag.
na 2x links/rechts draggen plankje erbij gepakt en na 10 minuten bleef ie staan, ook zonder sinussen en hij maakte zelfs een bocht omdat iemand op hem af kwam.
Zijn kitecontrole is dus gewoon goed.
Normaal zou je dan tegen iemand zeggen, koop spul en ga oefenen. Maar hij ziet er totaal geen gevaar in ofzo, en hij woont vlak bij zee.. Dus.
Zowiezo ga ik hem binnenkort nog een paar keer les geven, vooral safety testen
, landen, selfrescue enz enz. maar dan moet hij toch echt zelf op het autostrand gaan oefenen, en ik zie nou al dat dat errug snel gaat zo.
Wanneer kan ik hem alleen laten klooien zonder er naast te staan? en wanneer kan hij zelf bij de zee op? Heeft iemand daar ervaring mee met zijn kids ofzo?
En Owja.. wat voor veilige, overjarige(cheapie), maat, stevige kite moet hij hebben?
Pff typen..
Later!!