Beetje vreemde wind vandaag!

ouddorp-rules

Augustus 29, 2006, 02:07:26
edit2Rapporteer  
Net thuis van een drie uur durende sessie(b`dam) met de octane 8mtr, soms vette airtime maar wat was die wind soms loeihard. Sommige momenten handen vol aan de 8mtr en andere moment lekkergepowerd varen.
Ligt dit aan mij of hebben meerdere medekiters hier last van gehad?

Lichteiland goeree 1 gaf gemiddeld 35knp door!
Molliebollie

Antwoord #1 Augustus 29, 2006, 02:11:32
edit2Rapporteer  
Ik kijk hier uit de ramen en het ene moment gaan de bomen hier horizontaal en het andere moment hangen alle blaatjes muisstil.
Johan01

Antwoord #2 Augustus 29, 2006, 02:12:38
edit2Rapporteer  
Vandaag had ik graag naar Oostvoorne willen gaan, maar gezien de voorspellingen op Windguru, idd wisselend van 14-22+ knopen toch maar thuis gebleven....... verstandige keuze blijkt wel weer (12m kleinste kite).
T]-[0/\/\@S

Antwoord #3 Augustus 29, 2006, 02:22:30
edit2Rapporteer  
Zeer verstandig.

Hier in het binneland in de polder was het al gekke werk
harryCab

Antwoord #4 Augustus 29, 2006, 02:25:50
edit2Rapporteer  
Was idd erg heftig vandaag, ook in Oostvoorne.

Ene moment lekker gepowered andere moment harde rukwinden en de strap weer aantrekken.

Niet echt relaxed gevaren (dus met 8), je kon wel giga hoog springen.

Nu ik actuele waterdata zie weet ik wel waarom, dik 14 mtr per sec met stoten van dik 16 mtr per sec.

Dus kracht zeven met stoten van bijna 8......

mijngatindelucht

Antwoord #5 Augustus 29, 2006, 02:41:47
edit2Rapporteer  

BEETJE vreemd?!

Op Schellinkhout.geprobeerd met een 8 en een 11. Beide vielen uit de lucht of powerden te dik in een vlaag. Echt niet te doen dus!

Helaas stonden hier 2 beginners op het natte gras heerlijk hun +/- 10m RRD kite in de powerzone op te laten en elke kant op te slingeren. Hun antwoord was dat het leuk was en er toch niks gebeurde...    ...tja heb er toch 1 bijna tegen een keet aan zien gaan en de ander stond plots in het water. Nogmaals gasten...waar waren jullie helemaal mee bezig! Naast dat ik het sneu voor jullie ouders zou vinden als jullie iets overkomt zal het ook de spot geen goed doen!
Dacht dat ik mijn portie wel had gehad nadat een aantal gasten gister op Oostvoorne tijdens het onweer gewoon lekker aan het doorvaren waren...

Mijn vraag: Waar houdt je verantwoordelijkheid op?

Gr Ivo
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 Augustus 29, 2006, 02:44:54
edit2Rapporteer  
Ja dit soort gasten weten dus niet waar ze mee bezig zijn.... ThumpDown
Johan01

Antwoord #7 Augustus 29, 2006, 02:50:46
edit2Rapporteer  
Hopelijk is de wind morgen wat meer constant.....
Seb123
Gast
Antwoord #8 Augustus 29, 2006, 02:57:15
edit2Rapporteer  
Gisteren ook op Oostvoorne geweest, geweldige omstandigheden Smiley maar idd rond 6-en nog 3 kites in het water met zware donder en bliksem.. Echt te gek voor woorden.
Ik geloof trouwens dat de toekomst van het autostrand toch al twijfelachtig is, geef ze een reden mensen...

BEETJE vreemd?!

Op Schellinkhout.geprobeerd met een 8 en een 11. Beide vielen uit de lucht of powerden te dik in een vlaag. Echt niet te doen dus!

Helaas stonden hier 2 beginners op het natte gras heerlijk hun +/- 10m RRD kite in de powerzone op te laten en elke kant op te slingeren. Hun antwoord was dat het leuk was en er toch niks gebeurde... ...tja heb er toch 1 bijna tegen een keet aan zien gaan en de ander stond plots in het water. Nogmaals gasten...waar waren jullie helemaal mee bezig! Naast dat ik het sneu voor jullie ouders zou vinden als jullie iets overkomt zal het ook de spot geen goed doen!
Dacht dat ik mijn portie wel had gehad nadat een aantal gasten gister op Oostvoorne tijdens het onweer gewoon lekker aan het doorvaren waren...

Mijn vraag: Waar houdt je verantwoordelijkheid op?

Gr Ivo
peter.

Antwoord #9 Augustus 29, 2006, 02:57:16
edit2Rapporteer  
jah op workum met een r6 10m gevaren was wel lekker maar soms ook zwaar overpowerd en soms viel hij uit de lucht heel raar
en met de buien er af gegaan had tintelingen in de bar
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 Augustus 29, 2006, 03:45:51
edit2Rapporteer  
was net op bergen aan zee en had 30 knopen gemeten en dan de vlagen nog.
waren wel een aantal bezig.
F-one-Hans

Antwoord #11 Augustus 29, 2006, 03:59:22
edit2Rapporteer  
Ik was vandaag eerst bij Herkingen.
Daar heb ik met mijn 13 gevaren maar dat was echt niet leuk, enorme stoten!!

Vervolgens ben ik naar de grevelingendam gereden en heb ik mijn Tribal 9 voor het eerst opgepompt.
Dit ging na even wennen echt fantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaastisch. Niks overpowerd gewoon de bar van je af duwen bij een windstoot en ik heb voor het eerst VET gesprongen.
Maar inderdaad minder vlagerig zou wel lekkerder zijn de volgende keer.
Bazmark

Antwoord #12 Augustus 29, 2006, 04:04:03
edit2Rapporteer  
Toen je weg was heerlijk verder gevaren met 7,5. Soms een harde vlaag maar echt top! Super lekker vlak voor de kous, zat nog iemand met een statief foto's te maken bekende???,
anyway.. dichter naar ouddorp toe lekker de golven in echt vet..VET VET!

Nu maar hopen dat je lekker kan slapen  ThumpsUp
slufterhufters.com

Antwoord #13 Augustus 29, 2006, 04:07:35
edit2Rapporteer  
Niks van gemerkt, heerlijk gevaren met strakke wind, zonnetje erbij.
Ondabeach

Antwoord #14 Augustus 29, 2006, 04:33:34
edit2Rapporteer  
Hier ook vanavond nog ff lekker gevaren.. Lekker warm pak trouwens Miwaus
DaRipper

Antwoord #15 Augustus 29, 2006, 04:37:50
edit2Rapporteer  
WELKOM bij het kiten met buiig weer!

Het lijkt soms wel of sommige lui niet nadenken. Dit zijn typerende omstandigheden bij dit weertype....
Buur

Antwoord #16 Augustus 29, 2006, 04:56:34
edit2Rapporteer  
De wind deze weken is toch wel raar. al 3 weken onweer en vlagerige wind....

Je eigenverantwoordelijkheid!!!!!!!!!
Stopt schijnbaar wanneer je of wel tegen een keet aan vliegt en een uitkering kan aanvragen, bij make-overTV komt om weer wat moois te maken van je gezicht als je daarmee op de mooie stenen rand vliegt bij schellinkhout, of wel als een hoopje uit het water wordt gevist met gekooktte hersennen na dat je als bliksem aflijder hebt gespeeld...
Over oostvoorne (zo.) kan ik mee praten, daar stond ik er bij en keek er naar(omdat ik niet het water inloop in zo'n situatiie omdat ik zelf liever leef. en die gasten niet door mij zijn geholpen de kite op te laten, en luisteren doen ze ook niet!!) heb er na dat de zon weer was gaan schijnen en ik ook nog een uurtje had gevaren  4  aangesprokken waarvan 1 onterecht, die had alleen een zelfde kite opstaan een mooie bruine BOXER... Maar kreeg een beetje louwe antwoorden, als ooo ja onweer boeie, dat was toch niet recht boven ons... en sprechen si englich (domme duitsers.), maar onweer wel 1 km ten zuide..(http://nl.wikipedia.org/wiki/Onweer)
Maarja na een leuke discussie over instructeurs in ander topic (http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18679.0)  MOET ik toch aan geven dat er ook een instructeur van een  zekere kiteschool in het onweer aan het kiten was. ff een halfuurtje wachten is echt te veel gevraagd!!!
Gisteren (zo) zijn er meerdere mensen aan het mooie natuurfenomeen overleden (te triest voor woorden), omdat ze op het verkeerde plekje waren. en dan zijn er een paar domme kiters die lekker het LOT aan het tarten zijn....

zo dat moest ik ff kwijt   

verder hoop ik dat ieder die heeft gevaren een fijne sessie heeft gehad!! ik moest werken!! helaas
StevenHill

Antwoord #17 Augustus 29, 2006, 05:10:24
edit2Rapporteer  
Moet zeggen op Autoplaya topavond gehad.
Hoog water, zat wind en zonnetje.
Wie had dat van te voren gedacht.
Heb nog een Miwaus hoog door de lucht zien gaan.
Ik hoop morgen weer op zo´n sessie! Joepie Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.