Octopus stress...

Joosdo

Berichten: 748
December 30, 2006, 04:20:23
edit2Rapporteer  
Mooie shockwave negen gekocht, inclusief oppomp demo etc.

Pomp ik hem thuis op voor de show in de kamer, je kent het wel, alles aan de kant en showen maar. Blijkt ie na een goed uur toch wel een beetje zachter te worden. ThumpDown

Meteen naar naish.tv repairmanual gekeken, bleek er 1 strut na een half uur wel flink zachter geworden te zijn.  en twee na een nacht flink zachtert. Die  eerste d'r uit gehaald, opgepompt door zeepwater, niks te vinden ThumpDown

Keurig weer geinstalleerd inclusief teflon tape etc.

Kitehigh zoekfunctie 50 pagina's uitgeplozen, gegoogeld etc.

Om nu alle strut 1 voor 1 te checken pffff....

Lekken de klepverbindingen?

LE edge eruit? 'k slaap nu al slecht...


Iemand nog goed tips? ListenToMe Help me please.

Eventueel bedrijven die het voor je doen?


PS:Wat een wereldkite trouwens zo'n negen. Vandaag gevaren op Mirns, omgebouwd naar 1:1, kwartiertje afstellen, maar dan ging die ook lekker.

Ik kon lekker varen als je met een 12 moest sinussen (wel goed op snelheid brengen en niet domweg die bar aantrekken!!) en de high-end zal ook wel snor zitten. ThumpsUp

dkite

Berichten: 109
Antwoord #1 December 30, 2006, 05:12:25
edit2Rapporteer  
Is het een demo kite? Heeft ie opgepompt in een winkel gehangen?

Kan zijn dat je ventiel uitgelubberd is...dan kan je het dopje oprekken en met een warm.koud bad weer passend maken.

Verder moet je bij het octopuss systeem de verbindingen naar de LE goed sluitend maken met teflon tape....die klepjes naar de LE gaan snel stuk. Daar heb je op zich weinig last van tenzij je LE langzaam leeg loopt.

ik hoop dat je er wat aan hebt...suc6

ps. Shockwave is echt een superkite. Ik heb er al een aantal maanden veel plezier mee...
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #2 December 30, 2006, 05:17:39
edit2Rapporteer  
ik heb het wel is gehad dat er srtuts half leeg waren waardoor de main ook leegliep

dat kwam toen der tijd door zand in het ventiel waardoor er lucht door ging

mischien bij jou ook zo'n soort situatie
-Cedric-

Berichten: 92
Antwoord #3 December 30, 2006, 05:27:21
edit2Rapporteer  
Nee ik denk dat hij bedoeld dat hij er een demo (video ofzo) over het oppompen bij heeft gekocht ofzo? klopt dat?
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #4 December 30, 2006, 05:58:45
edit2Rapporteer  
Nee, de jongen die hem ging verkopen heeft hem even voor me opgepompt ThumpsUp

Net weer getest, de struts die vanmorgen langzaam leegliepen, blijven na keihard oppompen en leading edge leeg laten lopen wel weer hard. Huh

Iemand nog suggesties voor bedrijven waar je hem kan na laten kijken?

Alvast bedankt,

Joost
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #5 December 30, 2006, 06:21:26
edit2Rapporteer  
Klinkt mss raar, maar ik lees dat je vandaag gevaren hebt, dus als je na n uurtje wat moet bijpompen en dat werkt...laten zo! Kans is nml. aanwezig dat door te prutsen met LE e.d, je de zaak verpoept en een aantal sessies niet kunt varen of hoge kosten moet gaan maken (ik spreek uit ervaring)...ik weet dat dit met een nieuwe kite een louzy advies is..maar think it over man....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 December 30, 2006, 06:27:30
edit2Rapporteer  
Wanneer liep (of loopt) je kite nou leeg? Als je alles opgepompt laat (dus LE + struts) en hij loopt dan leeg dan heb inderdaad ergens een lek.

Maar is het zo dat je struts leeglopen als je de LE leeg laat lopen (en je je struts opgepompt wil laten) dan is er  niks aan de hand aangezien er dan een ventiel net niet goed afsluit.
Dit gebeurd meestal als je de kite niet hard genoeg opgepompt hebt of de LE te langzaam leeg laat lopen. Dan hebben de ventielen te weinig tegendruk en kunnen ze gaan lekken.
(ik heb het dus over de octopus ventielen tussen de LE en de struts niet de normale oppomp ventielen.)
litewave

Berichten: 607
Antwoord #7 December 30, 2006, 08:08:28
edit2Rapporteer  
talkpoeder (als er kleine lekjes in zitten) dit verstopt het lek
mocht het het ventiel zijn weet ik het niet.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #8 December 30, 2006, 15:54:11
edit2Rapporteer  
Idd checken als de gehele kite opgepompt is. Dus de LE niet leeg laten lopen maar een nachtje opgepompt laten staan en dan kijken welke strud zacht is. Met een beetje mazzel is er helemaal niets aan de hand.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #9 December 30, 2006, 19:00:22
edit2Rapporteer  
Nachtje over opgepompt laten liggen, keurig gedaan gisteravond. Vanmorgen geheel plat, op 1 na alle struts nog hard, maar de LE is plat ThumpDown

Denk dat het toch de LE is, want alle struts blijven bij diverse tests wel een keer meer als 4 uur hard.


Ken wel janken (angry_kitesmiley)

Iemand nog suggesties voor reparatiebedrijven? Want die LE, dat zie ik echt niet zitten.

mzzl Joost
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 December 30, 2006, 19:50:44
edit2Rapporteer  
Als die ene strud voorheen wel hard bleef dan is het echt de LE.
In feite hetzelfde als een LE zonder Octopus, alleen je zal ff de ventielen los moeten koppelen.
Die rubber velletjes en elastiekjes zijn om de koppelstukken van de LE dicht te maken zodat je deze kan oppompen om het gaatje te vinden. Voordeel van de koppelingen is wel dat je LE niet meer kan verdraaien, want die blijft altijd op zijn plaats zitten.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #11 December 30, 2006, 20:05:44
edit2Rapporteer  
Ga er even mee in bad...  Dat loshalen is wel crisis werk, want die zogenaamde washers, moet je onder de "male" ventiel schuiven, en dat alles ook in die lekkere kleine strutjes, maar goed, veel geduld en netjes werken, dan komt het vast wel weer goed.

'k zal m'n bevindingen wel delen als het gelukt is.  Dank voor alle tips.

Mzzl Joost
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #12 December 30, 2006, 20:23:25
edit2Rapporteer  
Het makkelijkste is om de hele koppeling door de rits van de struds naar buiten te drukken, zodat je er makkelijk bij kan om te koppelen en te ontkoppelen. Het is ff een handigheidje.
Zelf gelukkig nog nooit een lek octopussysteem gehad, maar wil altijd wel weten hoe alles werkt....just in case.
De LE kan je beter gezellig met zijn tweeën doen om deze ook goed op zijn plaats te krijgen en te koppelen.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #13 December 30, 2006, 20:33:06
edit2Rapporteer  
Optie 1:
Gaatje in tube in de leading edge opzoeken.
Naad in leading edge opentornen.
Gaatje in tube plakken.
Zeilmaker de naad in leading edge weer laten naaien.

Andere optie 2:
Octopus systeem loshalen.
Tube eruit en gaatje plakken.
Tube weer in leading edge stoppen.
Octopus systeem weer vastkoppelen.

Optie 1 kost je een 10tje.
Optie 2 kost je ergernis.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 December 30, 2006, 20:44:01
edit2Rapporteer  
Om het gaatje te lokaliseren zal de tube van de LE er echt wel uit moeten, zeker als het zo'n irritant klein gaatje is waarbij de tube uren nodig heeft om leeg te lopen. Voordeel van het kleine gaatje is dat je deze met een plakkertje zo is gefixt.
Ik zou voor optie 2 gaan, dan kan je morgen gelijk weer het water op.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #15 December 30, 2006, 22:22:57
edit2Rapporteer  
Lekker in bad geweest met dat ding (groot joh negen vierkante meter opgeblazen apparaat in je badkamer.

Maar liefst 3 kleine gaatjes, geen koppelingen of ventiellekkage. Alle gaatjes zitten aan de kant van de blauwe toming. zou het een optie zijn om de helft van de LE eruit te halen (scheelt 4 struts loshalen en aansluiten) of zou dat alleen maar meer risico op nieuwe gaatjes geven ivm de rits?


Ben superblij met alle meedenkwerk en tips (daar is het ook een forum voor toch?)

mzzl Joost
dkite

Berichten: 109
Antwoord #16 December 31, 2006, 00:48:00
edit2Rapporteer  
Hey Joost,
Als de 3 kleine gaatjes redelijk dicht bij elkaar zitten dan zou ik de binnenkant van Je LE even checken door te voelen. Kan zijn dat er een scherp puntje inzit (kan ook een scherp plastic puntje zijn). Dat scheelt een hoop ellende na het plakken.

Ik heb mijn LE van mijn cabrinha ook wel eens geplakt door hem gedeeltelijk eruit te halen, maar dan kan je hem beter niet te hard opblazen/testen als hij half uit de rits hangt (dus dat maakt het wel lastig om de gaatjes goed te vinden).

suc6
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #17 December 31, 2006, 01:22:09
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn Raven2 14 ook geplakt terwijl de tubes nog gewoon erin zaten. Via de rist naar buiten halen, met plakband aan tafel plakken, gaatjes plakken en weer terug met de boel. Idd beter zo weinig mogelijk loshalen want het is lastig om alles weer luchtdicht verbonden te krijgen... Geef mij maar een extern onepump systeem als het daarom gaat...
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #18 December 31, 2006, 02:47:35
edit2Rapporteer  
succes met de operatie Doublej !!!
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #19 Januari 02, 2007, 00:17:18
edit2Rapporteer  
Vandaag samen met de vrouw de stoute schoenen aangetrokken en na zorgvuldig lezen van de octopus repair manual de halve le losgekoppeld van de struts.

Toen doekjes in de LE rits opening gelegd, zodat de bladder niet kapot gaat van de rits.

Rustig opgepompt, en na een half uur zoeken maar liefts 4 schater kleine gaatjes gevonden. Keurig met repairpatches dichtgemaakt, alles droog en schoon gemaakt en toen weer terug. En daar begint het...

Alles ging top, de LE netjes terug in de tube, strut 1 en 2 netjes aangesloten. Beetje pielen weliswaar maar zeker niet ondoenlijk (regel wel iemand met kleine handen want die vertikale ritsen zijn niet ruim.) En toen de laatste strut weer aangesloten, bleek er na het oppompen de bladder een keer gedraaid te zitten bij de laatste strut. ThumpDown

Na wat wurmen en nul resultaat toch maar besloten de bladder er voorzichtig aan het uiterste puntje van de LE tube eruit te trekken, de draai eruit gehaald en toen voorzichtig recht weer terug. Laatste strutje aangesloten, en nu ligt ie opgepompt om te kijken of het nu gefixed is.


Please duim even mee....

We zijn in totaal 2,5 uur aan het klussen geweest....


Dus inderdaad, don't mess your LE, maar repareren is niet totaal onmogelijk.


mzzl Joost
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #20 Januari 02, 2007, 05:21:06
edit2Rapporteer  
En na 4 uur nog steeds 6 psi.....

Voor al uw octopusreparaties, bel Joost 06.....

Dacht het niet. Nu nog pijn aan m'n vingertoppen van al dat gepruts.

Maar goed, het resultaat telt. Deze jongen is weer blij ThumpsUp


mzzl Joost
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #21 Januari 02, 2007, 05:28:54
edit2Rapporteer  
BETER!!!!
zou niets voor mij zijn!!!kheb vet grote handen en als iets niet snel lukt breekt me het zweet uit!!!
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #22 Januari 02, 2007, 23:09:54
edit2Rapporteer  
Ik ook keer een lek gehad in mijn octopus systeem! Bij mij werd altijd de hele kite zacht omdat die terugslagklepjes niet werkten. Dus eerst geprobeerd alle sturts afzonderlijk keihard opgepomt bleven wel hard. Ik de LE eruit gehaald blijkt er geen gat in te zitten. Toen laten plakken zaten 11 superkleine gaatjes in een strut. Koste me 90 euro.:-(.
Maar wat je volgens mij beter kan doen is de kite heel hard oppompen en er dan mee in het water gaan liggen. Dus zonder de LE enzo eruit te halen. Als het goed is komen er dan ook wel belletjes en kan je kijken waar het lek ongeveer zit!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.