Airush Vapor is de test winnaar van Kiteboarding Duitsland

cicade

Juni 28, 2007, 22:30:36
edit2Rapporteer  
TEST AIRUSH VAPOR 12.0 Magazine: kiteboarding(Duitsland Juni 2007)

Airushbrengt naast de drie andere Modellen Halo, FlowSLE en de DNA met de Vaporeen echte TOPPER. De sportieve Vaporovertuigt met zeer aangename vliegeigenschappen.
Hij is met alle belangrijke details uitgevoerd om succesvol te zijn. Een vijfde lijn, een onepump systeem, met de directheid van een C-kiteen de depowervan een bow.
Overall:
Als nieuweling onder de Hybrid-kitesstapt de Vapormet zijn uitgebalanceerde vaareigenschappen direct op de hoogste trede. De Vaporovertuigd met een zeer aangename handeling. Geen van de testers die normaal een C of Bowkitegebruiken hoefde lang aan de kitete wennen -het aangename en directe bargevoel overtuigt over de gehele linie.
De Vaporis geschikt voor alle doelgroepen, zelfs de licht gevorderde kiteris met de Vapord.m.v. zijn gelijkmatige drukverdeling aan te bevelen, ook zullen de Pro’sdoor zijn constante druk veel uitdaging vinden. De Vaporkan het allemaal: in de golven, freestyleof cruisen, oftewel vaarplezier in ieder gebied. De afwerking is erg netjes en doordacht.
Lichtweer eigenschappen: De Airushlaat in deze test de beste lichtweer eigenschappen zien. Zijn top performance laat hij al in het onderste bereik zien.
Veel wind eigenschappen: Ook bij veel wind overtuigt de Vapormet een grote depoweren goede controle.

Hoogte lopen: De Vaporloopt zonder moeite hoog aan de wind.

Stuurkracht: De stuurkrachten zijn gering, toch geeft de Vaporeen goede feedback over zijn positie.
Luchtweerstand tijdens het kiten: De luchtweerstand is zeer gering en maken het kitenzeer aangenaam.

Drukpunt: Het drukpunt is makkelijk te vinden. Bij het aantrekken van debar stijgt de weerstand, totdat het eigenlijke drukpunt is bereikt. Je hoeft er niet aan te wennen.

Waterstart: Het waterstartenis zeer gemakkelijk.

Depower: Bij het wegschuiven van de bar verliest de Vaporvrijwel alle druk

Draai-eigenschappen: De Vapordraait zeer aangenaam en als je wil heel kort wilt draaien kan dat ook.

Drukopbouw: De drukopbouw bij een kiteloopis tijdens de gehele loop hoog, maar goed te controleren.

Windbereik: Het windbereik is door zijn goede standaard druk en effectievedepowerzeer groot.

Lift en Hangtime: Ook de lift en hangtimeis goed, het is weliswaar niet de kitemet de meeste hangtime, toch heeft de Vapor ook in het onderste windbereik prima springvermogen.

Overall:

Als nieuweling onder de Hybrid-kitesstapt de Vapormet zijn uitgebalanceerde vaareigenschappen direct op de hoogste trede. De Vaporovertuigd met een zeer aangename handeling. Geen van de testers die normaal een C of Bowkitegebruiken hoefde lang aan de kitete wennen -het aangename en directe bargevoel overtuigt over de gehele linie.
De Vaporis geschikt voor alle doelgroepen, zelfs de licht gevorderde kiteris met de Vapord.m.v. zijn gelijkmatige drukverdeling aan te bevelen, ook zullen de Pro’sdoor zijn constante druk veel uitdaging vinden. De Vaporkan het allemaal: in de golven, freestyleof cruisen, oftewel vaarplezier in ieder gebied. De afwerking is erg netjes en doordacht.
Brenkie

Antwoord #1 Juni 28, 2007, 23:09:13
edit2Rapporteer  
Hmmz.. als die testresults maar niet zo beïnvloed worden als in de nederlandse kitesurfmagazine.
Ik lees hem eigenlijk nooit, het NL kitemag, maar dan koop je hem een keer...
De laatste die ik heb gelezen was gewoon een luxe folder van de Vapor. Om de pagina kwam je de kite tegen; als ad, om te winnen, in de scoop, in de test, enz..
Dat vind ik altijd een beetje jammer, en dan hoeft de kite van mij ook niet meer.
En het stikte overigens van de schrijf en taalfouten in de kitesurfmag. (ff off topic)
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Juni 28, 2007, 23:55:58
edit2Rapporteer  
Uhm.... dit klink meer als reclame eigenlijk.
Maarja kan ook aan mij liggen.
xray

Antwoord #3 Juni 28, 2007, 23:57:51
edit2Rapporteer  
Is ook reclame want een echte testwinnaar hebben ze nooit meer namelijk...Elke kite zijn eigen eigenschappen... Vapor is goed maar in dezelfde test de Riot ook en Instinct ook....
Joris

Antwoord #4 Juni 29, 2007, 00:08:34
edit2Rapporteer  
Wordt wel erg weinig gerelativeert...
Of alle kite ontwikkelingen kunnen stoppen na deze kite, of het is gewoon een verkapte advertentie.
arjanschip

Antwoord #5 Juni 29, 2007, 02:31:20
edit2Rapporteer  
bijv... De Vaporloopt zonder moeite hoog aan de wind.

OK goed joh... Leg uit waarom en waarom is hij beter als andere kites op dat punt??
alles is goed van deze kite???
Joop_XL

Antwoord #6 Juni 29, 2007, 02:31:45
edit2Rapporteer  
Er zijn nu 5 tijdschriften, waar ik van weet, waarin de Vapor goed naar voren komt, dus om nu te stellen dat het alleen maar reclame is ? er moet toch wel iets van waar zijn !

Duits, engelse en de nederlandse kitesurfmagzine, allemaal zeer positief.

Ik vaar zelf nu met een 14 en 10, en voor mij werkt hij zeer goed. Ik heb gisteren nog met de 14mtr gevaren, dit ging een 1/2 uurtje lekker tot er regen aankwam met zware wind stoten. En dan ervaar je dat een snelle hybride kite toch heel lekker vaart. Gewoon depoweren en rustig naar de kant gevaren. Na de regen was het gedaan met de wind.

Maar het beste is natuurlijk gewoon zelf testen !
Frank77

Antwoord #7 Juni 29, 2007, 02:46:24
edit2Rapporteer  
Het is een zeer positief verhaal... Wanneer en waar kan ik hem testen...!
Ik ben benieuwd,

ben nog op zoek naar een 9m2 hybride/bow...
Dus kom maar op
Joop_XL

Antwoord #8 Juni 29, 2007, 13:06:28
edit2Rapporteer  
Als je wilt testen en je kite in het zuid-westen van Nederland kun jij mij mailen info@kitesurfwinkel.nl Ik vertrek volgende week wel voor 3 weken naar spanje/rosas.

Je kunt ook op www.fox-sports.nl kijken welke shop bij jou in de buurt Airush verkoopt en daar even na vragen of je kunt testen.

adrenalin

Antwoord #9 Juni 29, 2007, 14:06:02
edit2Rapporteer  
Die bladen tests neem ik altijd met een flinke schep zout.

Ik zeg niet dat het zo is, maar het is niet onwaarschijnlijk dat er wat gesponsord is in ruil voor een positief resultaat.  InLove
Hessel

Antwoord #10 Juni 29, 2007, 16:19:02
edit2Rapporteer  
In Kiteworld zijn ze er ook enthousiast over, maar daar geven in tegenstelling tot de meeste anderen bladen geen cijfers, en zeggen ze ook niet of een kite goed of slecht is. Er zijn gewoon 3 gasten die vertellen wat zij van de kite vinden, voor wie die goed zou zijn, wat er beter aan zou kunnen en als een kite/board wat minder goed is zeggen ze ook gewoon op welke punten ie slecht is.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #11 Juli 02, 2007, 19:48:42
edit2Rapporteer  
Ik heb de test gelezen maar volgens mij komt de "Blade Vertigo" er als test winner uit als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding... Het is dus maar net hoe je zo'n test wilt lezen  loser
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Juli 03, 2007, 13:56:52
edit2Rapporteer  
Zoals Xray al zegt doet kiteboarding.de niet aan "winnaars"! De test zoals hij boven staat is een van een hele reeks kites die tegen elkaar getest zijn. Zo kun je heel eenvoudig zien op welke punten welke kite het beste presteert. Enorm handig als je een keuze wilt maken zonder dat je kunt testen.

Idd. komt de Vapor er zeer goed uit. Evenals de Blade en de Sport en Edge van Ozone. Ook de Riot (van Core, eigenlijk Carved maar die schamen zich voor een "Bow" in hun product gamma  loser)

kiteboarding.de vind ik het meest neutraal in hun test. Tevens testen ze zeer uitvoerig met 4-6 riders. Meestal nemen ze ook andere maten mee in de test, en zeggen ze daar dan wel wat over.

De Nederlandse bladen (of blad, want access test niet meer?) hebben niet de tijd/middelen (o.a. geld) om zo uitvoerig te testen.

Kiteworld is een prachtblad om te zien, maar mijn ervaring is dat testen altijd mooier zijn dan de werkelijkheid. Bij kiteboarding.de merk je duidelijk dat een enkele kite niet goed genoeg presteert.
Taco.

Antwoord #13 Juli 03, 2007, 14:34:48
edit2Rapporteer  
Duitsers testen inderdaad over het algemeen erg degelijk. Niet alleen met kites, het is vrij normaal voor de duitsers om het zeer serieus te nemen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Juli 03, 2007, 19:17:48
edit2Rapporteer  
Duitsers testen inderdaad over het algemeen erg degelijk. Niet alleen met kites, het is vrij normaal voor de duitsers om het zeer serieus te nemen.

schater schater schater loser

ThumpsUp Zo had ik het nog niet bekeken, maar je hebt helemaal gelijk. Bij testen komt hun beste eigenschap (het compleet ontberen van enige vorm van zelfspot en humor) eindelijk eens van pas! 
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.