Rhino 07 met bar uit 2006

Jer

Juni 14, 2008, 21:18:37
edit2Rapporteer  
eey

is het mogenlijk om met een rhino 2007 een 2006 bar te gebruiken?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juni 14, 2008, 21:27:21
edit2Rapporteer  
Ja, mits je wel de 2007 clamcleat upgrade maar op je 2006 hebt, zodat je strap niet los schiet. Als het hard waait wil je die R7 nl. echt niet op full power hebben.

Overigens heeft de 2007 wel dikkere lijnen en een sliding stopper. Beide heb je niet echt nodig om de kite veilig te vliegen.

Tevens moet de kite wel goed afgesteld worden aan de bar (de lengte van de stuurlijnen m.b.v. de knoopjes). De kite is hier behoorlijk kritisch in.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 15, 2008, 18:18:55
edit2Rapporteer  

Tevens moet de kite wel goed afgesteld worden aan de bar (de lengte van de stuurlijnen m.b.v. de knoopjes). De kite is hier behoorlijk kritisch in.

De kite is hier niet alleen kritisch in, maar volgens mij wijken de barren ook af. Vraag ff op het strand of je je bar naast die van iemand anders mag leggen, om de exacte lijn lengtes te vergelijken. Het kan zijn dat je je 5e lijn ook +/- 10 cm moet verlengen.
Jordi_1990

Antwoord #3 Juni 16, 2008, 03:25:28
edit2Rapporteer  
ik heb 2007 rhino met o6 bar, zorg dat alle! lijnen gelijke lang zijn als je de bar tegen de chickenlooptrekt met de strap/clamcleat open!

stappenplan:

1. Stok in de grond steken met chickenloop eromheen.
2. bar tegen de chickenloop (en een stok ervoor zodat deze niet weer omhoog kan kruipen tegen de strap/clamcleat).
3. strap/clamcleat open zetten (op zn langst dus).
4. loop naar het einde van de lijnen, nu moeten alle 5! lijnen even lang zijn.
5. zijn de stuurlijnen korter/langer? stel deze dan even lang in met je leader lines aan je bar, is je 5th langer/korter? stel deze dan af (ziiten ook afstelknoopjes op) en zo alle 5 tot ze even lang zijn.

verder moet je even alle pigtails even controleren (de lengte bedoel ik, vooral de 5th is bij north wel eens te kort naar het schijnt)

een filmpje maakt het helemaal simpel: http://www.northkites.com/public/content/e139/e161/e271/e2193/content/index_ger.html?image_actual=1

de 2006 cleat is echt RUK, die schiet iedere keer op full power en dat wil je inderdaad niet (ik heb nog steeds de 2006 maar heb het depowerkoord wat langer gezet dus kan wel veel depoweren maar eigenlijk moet er toch maar snel een 2007 clamcleat op)

succes ermee!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.