Ik denk dat je dat fout hebt. Mijn enige bewijs (nooit mee gevaren) is dat ik begin vorig jaar als eerste kites ook naar Helixes heb gekeken en heb geboden, maar er kwam toevallig een andere deal voorbij. Cabrinha Converts, ook niets mis mee. Maar Helix kan ook prima volgens mij.
Ik kom eigenlijk nooit in Oostvoorne of Rockanje, ik kan er misschien wel eens langs karren (als jij er ook ben). Welke shop kunnen jullie mij in provincie Noord-Holland aanraden, waar de verkopers verstand van zaken hebben? Als ik het zo lees is kater niet meer de winkel waar ik moet zijn (in het geval je geadviseerd moet worden).
Ik heb jarenlang sportspullen verkocht (ski's, ATB's, racefietsen). Je kan echt het beste op internet je info voor je kites halen. Er is geen winkel aan te raden omdat het toch valt of staat met de verkoper zelf en zijn eigen voorkeuren. Dat hoeft niet erg te zijn, maar ik kan je een winkel adviseren waarbij naar mijn idee
de ene verkoper een lul is en de andere een goede vent. Moet je net die goede vent treffen en de andere lult je gewoon ergens in. Ook hebben shops in beginsel altijd een merk voorkeur omdat ze domweg niet alle merken kunnen voeren.
In grote lijnen zal iedereen je (denk ik) ongeveer hetzelfde vertellen: het liefst een jonge kite met makkelijk herstart en die stabiel vliegt. Persoonlijk zou ik 5-lijns afraden, het is een extra complicatie die je als beginner niet nodig hebt en eerder "gedoe" oplevert. Een A-merk kite hoeft zeker niet, maar is couranter en zal je zelf ook makkelijker verkopen als je er vanaf wil. Ook makkelijker qua onderdelen en hulp op het forum en strand omdat er meer mensen mee vliegen.