|
Eddy Lansink

|
Hoe sluit je je vacuumzak af? met dubbelzeidig tape?
|
|
|
Elevation

|
tapijtband.. is inderdaad dubbelzijdig..
leon, dis toch ook weer 120 denk ik ?? moet ook maat eens een iets grotere maltafel, heb nu net wat weinig ruimte voor tape etc. MIsschien toch gewoon ff plaatje mdf.. plak er met dubbelzijdig tape maar wat kydex op.. daar plakt toch nix op..
|
|
|
oz

|
Yo Leon, top boardje man...ben wel nieuwsgierig of dit je eerste balsa proto is... Post je ook ff de final results  Ltr, OZ.
|
|
|
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
|
Hey Oz! Ook weer in het "Rijk der Levenden" ?? Ik had al begrepen dat je een errug "gezellie" wintersport had. (grinnik_kitesmiley) Nee, dit is een foamboardje in combi met LSIM. Ff het laatste resje wegwerken voordat ik overga op full PBT en Isocap. Na dit boardje nog een foampie met PBT. Daarna gaan ik met balsa beginnen, wat een speciaaltje gaat worden met heeeeel veeeel liefde  Byhteway... ja ik gebruik op het vacuum-membraan dubbelzijdige tapijttape. Hier een pic van de onderkant van het menbraan. Eerst wat Polyetheen folie met daarop een stukkie tapijt voor de vacuumflow.....
|
|
|
oz

|
Leon,
hoe makkelijk gaat die tapijt tape weer van het trespa af? Voor zover ik me herinner plakt dat als de ziekte en gaat het er dus moeilijk af. Gebruik je misschien thinner om datzwikkie er weer vanaf te peuteren? Het viel me verder op dat er op het forum relatief weinig wordt geexperienteerd wordt met verschillende rocker lijnen, hebben jouw boards allemaal dezelfde rocker of ben je ook aan het fine tunen?
Ltr, OZ. btw, nog steeds interesse in de demon outline?
|
|
|
LeonB

|
Oz, Zekers ben ik geintresseerd in de maten van de Fone Demon!! (hangloose_kitesmiley) Ja, het is ff pielen maar het tapijttape gaat er wel vanaf. De truuk zit m in het afrollen. Je kan dan van het tape een rolletje maken. Werkt goed bij mij...  Over het algemeen heb ik wel een constante rockerline. "Never change a winning rockersetup" (hehehe..) Maar ik geeft toe, een beetje experimenteren kan geen kwaad.
|
|
|
Psychotic

|
Zozo, weer lekker bezig leon! je tafeltje ziet er erg professioneel uit, respect!
|
|
|
|
LeonB

|
Ik heb na een onrustig nachtje (het blijft toch weer spannend) het boardje met succes gelost (hangloose_kitesmiley). Nu nog het LSIM dek, sidewalls afwerken, vin/insertgaten doorboren en KLAAR IS LEON (grinnik_kitesmiley)
Hier het resultaat....
|
|
|
oz

|
Netjes man!!,
ik heb nog nooit met dat lsim geprutst, ben benieuwd hoe het wordt!!
Mzzl, OZ
|
|
|
Joosdo

|
Mister leon, heb je daar nu peel-ply bovenop zitten, of is dat gewoon tapijt? Bij mijn eerste vacuumboard viel me tegen hoeveel epoxy er nog uit het laminaat werd getrokken, ik heb per kant ongeveer 350 gr epoxy gebruikt, en naar mijn idee is er toch wat teveel blijven zitten. Ps: Je hebt de gave om het er zo profie en simpel uit te laten zien, maar oh wat een valkuilen overal  mzzl Joost
|
|
|
Psychotic

|
Ziet er weer top uit leon! enkel heb ik dezelfde vraag als Joost, wat heb jij tussen je board en vacuumsetup gebruikt?
|
|
|
LeonB

|
Hey JT, DoubleJ,
Dit boardje is als een druipend "broodje" in een keer gelamineerd. Als laatste laag gebruik ik idd 1 laag Peelply (voorheen 2 lagen) in combinatie met een stuk tapijt die met de rug op het board komt. Dit werkt perfect! Het laminaat zit er strak op. Geen luchtbellen. Het voordeel hiervan is dat je samen met het tapijt meer houvast hebt om het Peelply eraf te sjorren.
Bytheway... valkuilen blijven. Elk boardje heeft wel weer een klein "foutje" waar alleen jij je aan ergerd. Zoals bij dit boardje zit er aan te beide "Tips", aan de LSIM kant, een afdruk van 2 stukjes dubbelzijdig tape. (angry_kitesmiley) F*ck, F*ck, F*ck, F*ck!!!! (angry_kitesmiley) Dit dunne tape gebruikte ik om het board te fixeren in de mal. Voorheen plakte ik het board van boven af aan de mal. Dus weer een "lesson learned" Zorg ervoor dat het LSIM zo vlak mogelijk op de mal wordt geperst!! Geen PE-folie, tape op de bodem. Gewoon vlak!! Anders zie je dit terug in het LSIM (en waarschijnlijk ook PBT of Isocap). Bij m'n volgende boardje probeer ik het LSIM, PBT of Isocap af te plakken met een stukje plakplastic, die ik er dan later weer vanaf haal.
Ik ben net klaar met de afwerking van de sidewalls... hier nog wat pics:
|
|
|
|
Joosdo

|
Over foutjes gesproken, mijn nieuwe negative is ook niet foutloos  Ik had over heel de lengte tapijt onder en boven gedaan, en het board lag ook op de afzuignippel, slecht 1 voor heel de mal. Nu is de ene tips 2 mm lager (want tapijt verder plat gezogen) dan de andere tip. k... Daarnaast zeer dom gedaan met de pu-rails. De bijna doorfrees methode werkt super, maar dan moet je het resterende schuim onder de sidewall voor het lamineren wel weghalen ( vandikte bank/schuren oid) Ondergetekende dacht dat je dat wel na het lamineren kon doen of dat je niks van zou zien, helaas, onderkant sidewal/onderdek zie je een piepklein randje schuim zitten. Dit ga ik met gekleurde epoxyplamuur nog dicht maken, en alleen als je heel dichtbij kijkt zie je het, maar toch (angry_kitesmiley) En nogmaals ten overvloede aan alle andere bouwers, als je gaat lamineren, zorg dat het absoluut vlak, deukvrij, vetvrij, stofvrij, kruimelvrij is, want alles zie je, zeker bij ongenadig strijklicht.
|
|
|
Jurrien

|
ziet er gaaf uit leon..... lijkt me ook gaaf om te doen!
succes ermee kzie vast nog wel meer foto's van je kunstwerk:P
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
strak weer leon!!!
alleen een beetje uitgeschoten met je frees op het dek? gehehehehe
|
|
|
LeonB

|
Het oog van de "Prof" ziet ook alles!! (hangloose_kitesmiley) Nee, niet uitgeschoten. De core was plaatselijk geknakt toen ik m van de 3D-shapetafel af probeerde te halen. Hij zat muurvast met dubbelzijdig tape....vandaar. Maar na een chirurgische operatie met een PU-giet "spalkje" is alles okiedokie 
|
|
|
|
LeonB

|
LSIM dekkie erop geplakt, vin- en insertgaten uitgeboord en gepolijst....
Nu alleen de voetbandjes, pads en vinnen nog monteren.... (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Psychotic

|
Strak plankje Leon! Alleen vind ik de kleuren niet zo mooi.... En lijkt die concave door de spiegeling zo huge of is die gewoon zo huge? 
|
|
|
LeonB

|
Ik ben wel aardig tevreden zo.
Concaaf is 5 mm. En de kleurcombinatie is blauw LSIM met Orange sidewalls. Alleen de sidewalls zijn een beetje roze geworden door het mengen met de PU giethars (ahum!!)
|
|
|
Joosdo

|
Mooi plankie Leon, dat L-sim is echt mooi spul of niet? Glimt dat spul al aardig van zichzelf of moet je als een dolle polijsten. Ben trouwens door m'n formica heen, dus.... Nu de vrouw nog overtuigen.  Ben van zins een golfsurfboardje te maken met wat "oude" directional onderdelen, wat dacht je van de setup" l-sim 160 gr glas berkentriplex 3 mm 7 mm corecell berkentriplex 3mm 160 gr glas l-sim pu -sidewalls uiteraard (grinnik_kitesmiley) mzzl Joost
|
|
|