Board meenemen transavia

antoine
Gast
Juli 04, 2005, 10:04:39
edit2Rapporteer  
Zijn er hier mensen die weten hoe het werkt als ik mijn kiteboard meeneem naar Egypte met Transavia. Op hun site staat dat je 60 euro moet betalen voor een kite-of wakeboard boven de 150cm. Maar mijn boardje is 120cm. Kost dit me nou niks? Of zijn er alsnog kosten aan verbonden voor het meenemen van mijn boardje?

ciao.
Steefman

Antwoord #1 Juli 04, 2005, 10:08:47
edit2Rapporteer  
kost niks..heb nog nooit problemen gehad met een boardbag van 150cm bij trans
Roelof
Gast
Antwoord #2 Juli 04, 2005, 11:01:31
edit2Rapporteer  
Als je binnen je bagage vrijdom blijft is het gratis, waarschijnlijk is dit voor transavia 20 kg, dus is dan wel incl. kleren, make-up  YeSS, koffer, kites en plank etc.

Als je die € 60 extra betaal kan je voor dat geld een grote kitebag meenemen met alles erin.......ze kijken dan niet naar de kilo's

Let op: dit kan voordeliger zijn dan voor je extra kilo te gaan betalen, is vaak erg duur.

Via de site van Transa het een en ander alvast uitzoeken, is erg handig.

groet,

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 04, 2005, 12:55:15
edit2Rapporteer  
Klopt wat Roelof zegt. Ben net terug zonder problemen, omdat ik binnen de 20kg ben gebleven. 3 kites, 2 barren, 1 harnass (zonder haak), boardje.

De rest bij mijn vriendin.

Iemand anders had een bag van 35kg, moest €60,- betalen binnen Europa. Buiten Europa kan dit €80,- zijn bij NL maatschappijen. Als je die 15kg normaal als overgewicht had moeten betalen, dan had het veel en veel duurder uitgekomen.

Aan jou de keuze, mimimaal weg gaan (alle kleding in handbagage max 8kg?) gratis of alles mee voor €60,-. Voor het laatste is aanmelden mogelijk, maar laatst ook niet aangemeld en toen was het ook geen probleem.
robster
Gast
Antwoord #4 Juli 04, 2005, 14:40:15
edit2Rapporteer  
Tot 15 kg no problemos mits het pakket binnen die 150 cm valt.
Volgens mij staat het redelijk helder beschreven op de site van transavia.
Ik denk in het vervolg dat je vragen over bagage meenemen beter kan stellen aan de mensen die erover gaan,Transavia  of zeg ik nu iets raars?
Suzanne
Gast
Antwoord #5 Juli 04, 2005, 15:44:57
edit2Rapporteer  
Ik vlieg zondag naar Fuerteventura voor 12 dagen. Voor een boardbag betaal je €60 enkele reis. Dus heen en terug € 120.00. 
Zelf heb ik er voor gekozen om dit wel te doen omdat we moet 5 kites en 2 boards niet binnen de 20 kilo per persoon te blijven is. Let er wel op dat als je meerdere boards mee neemt als speciale bagage, dit niet meld anders moet je per board € 60.00 enkele reis betalen ook al zit het in één boardbag. Je betaald namelijk per board. ThumpDown
Je kan tot 72 uur van tevoren aangeven als je speciale bagage meeneemt, doe je dit niet loopt je de kans dat het niet mee kan.

Hele fijne vakantie met veel wind, hopelijk heb ik dat ook. YeSS YeSS

-jeroen

Antwoord #6 Juli 05, 2005, 14:45:11
edit2Rapporteer  
Wat ik ooit heb begrepen is dat volgens de regeltjes alles onder de 1.65m binnen de normale bagagevrijheid valt mits het niet zwaarder is dan 20 kg p/p. De meeste incheck-stewardozen horen of zien "board" en denken meteen: "hé, dat heb ik vaker gehoord, betalen!"
Eindeloze discussie en bellen etc etc. en meestal kan het dan wel mee. tegenwoordig leg ik dit gewoon voor aan het reisburo/ boekingssite en laat ze dit bevestigen met de airline, mailtje uitdraaien en meenemen naar de icheckbalie scheelt een hoop irritatie.
Goede vakantie!
ErikB

Antwoord #7 Juli 05, 2005, 19:19:11
edit2Rapporteer  
Ik vlieg zondag naar Fuerteventura voor 12 dagen. Voor een boardbag betaal je €60 enkele reis. Dus heen en terug € 120.00. 
Zelf heb ik er voor gekozen om dit wel te doen omdat we moet 5 kites en 2 boards niet binnen de 20 kilo per persoon te blijven is. Let er wel op dat als je meerdere boards mee neemt als speciale bagage, dit niet meld anders moet je per board € 60.00 enkele reis betalen ook al zit het in één boardbag. Je betaald namelijk per board. ThumpDown
Je kan tot 72 uur van tevoren aangeven als je speciale bagage meeneemt, doe je dit niet loopt je de kans dat het niet mee kan.

Hele fijne vakantie met veel wind, hopelijk heb ik dat ook. YeSS YeSS

Als je op schiphol aankom moet je eerst even de transavia balie opzoeken waar je ook moet betalen voor overgewicht.
Daar geef je op dat je golfspullen bij je heb of gewoon een sport pakket.
Maar niet je kitesurf spullen.
Dat scheelt je gewoon geld je betaald dan 25 euro enkele reis ipv 60.

Die balie medewerkers kijken er voorderest niet naar als jij maar wat netjes opgeeft.
Zo is er laats een mega grote kite bag mee gegaan voor 25 euro.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juli 05, 2005, 21:54:47
edit2Rapporteer  
165cm = L + B + H, en daar redt je het niet mee. Bij o.a. Martinair rekenen ze zo. Maar mij is het een aantal keren gelukt daar om een bag van 150cm lengte x 50 x 20cm gratis mee te nemen, die precies onder de 20kg bleef. Lukt alleen als iemand mee gaat zonder kitespullen, maar een gewone koffer (waar moet je anders je spullen laten?)

20kg = bag zelf + 1 boardje +3 kites + 1 bar + pomp. Trapeze heb ik als handbagage meegenomen en haak in koffer van me vriendin

Transavia doet zowiezo niet moeilijk over een boardje binnen je bagagevrijdom of een tas van max 150cm lengte, mits onder de 20kg en binnen je bagagevrijdom.
Kleisie
Gast
Antwoord #9 Juli 05, 2005, 22:27:46
edit2Rapporteer  
Ik ben wel eens naar Brazilië gevlogen met martinair. Ze doen inderdaad niet moeilijk over dat LxBxH verhaal als je maar rond die 1,50 of 1,65 m zit, ze beoordelen op het oog en gaan niet meten. Ik had trouwens ook lichtelijk teveel kilo's, maar dat was ook geen probleem.

Otto

Antwoord #10 Augustus 11, 2005, 14:44:42
edit2Rapporteer  
En wat als je een boardbag hebt die 152 is ?, op de site van Transavia staat ook dat er geen andere spullen mogen in je boardbag, iemand enig idee waarom? En vallen kitespullen onder bijzondere bagage ? Ik wordt hier niet helemaal wijs uit, vandaar.               

Thx voor de info  ThumpsUp
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Augustus 11, 2005, 14:48:28
edit2Rapporteer  
1.52 is echt geen probleem, ze gaan die dingen echt niet nameten op het vliegveld, als het maar niet te veel scheelt.
JorritW
Gast
Antwoord #12 Augustus 11, 2005, 17:28:11
edit2Rapporteer  
Lees dit door:

http://www.transavia.com/nl/bagage

Kortom;
- Zorg/zeg dat je bag kleiner is dan 150, dat is gratis;
- Je hebt geen vliegers (nekharen overeind -> deltavliegers), maar kite of wakeboard;
- Zorg dat je beneden 20 kg blijft met kleren en al (meer personen, 1 boardbag = meestal bij mij het geval, is erg handig. 4 personen, 80 kg, board bag en 2 koffers en klaar!)

WANT DAT HEB JE GELEZEN OP TRANSAVIA.COM (zeg dit overal erbij + print de pagina uit!)

Ben 2 weken terug uit Fuerte en heb ook met Transavia gevlogen dus alle ervaring; gratis mee, giga boardbag van 135 (F.One Airforce boardbag; erg kort, maar breed en hoog), geen problemen en alles netjes!

Ciao
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.