Gertjan
|
Lowend van de 12m raven is ongeveer gelijk aan een 9m waroo, denk vanaf 13-14 knopen.
Lowend van de 12 is slecht voor een 12m kite maar highend is geweldig, kan met de 12 raven langer door varen als een 9m waroo.
Als het met de 12 raven te gek gaat stap ik direct over op m`n 7m waroo (goed gepowerd)
Vandaar dat ik de 7m waroo wil vervangen voor 8m raven.
Jetzu heeft ook een 9m en die heeft wel een goede lowend. Moet nodig een keer aan de 8m raven van Bram hangen.
|
|
|
Mark04
|
Waar gaat iedereen morgenmiddag kiten?
Ik kan vanaf een uur of 1200 tot 1600 en zit een beetje te twijfelen tussen Delfzijl en Lauwersmeer Hoek v. Bant.
Watersportweer geeft voor Delfzijl langer stevige wind, maar op Delfzijl zit je weer met het getij dat je pas vanaf 1400 kan varen (als ik het goed heb).
Lauwersmeer Hoek v. Bant ben je niet van het getij afhankelijk.
Lauwersoog (Hoek v. Bant Wad) is met Oost toch hartstikke aflandig en niet echt slim om te gaan kiten?
Iemand tips? Alvast bedankt!
Groeten Mark.
|
|
|
Gj
|
lauwersmeer mag sowieso niet. Tenzij je het wilt verkloten. loog kan prima met oost side shore, z-o is schuinaflanding wind komt dan net over de dijk.
|
|
|
Mark04
|
Dat is niet de bedoeling om het te verkloten, kan aan mij liggen natuurlijk maar ik heb het nergens gelezen dat lauwersmeer nu niet mag.
Ik ga dan morgen denk ik maar naar Delfzijl, is tevens nog iets dichterbij voor mij ook.
Groeten Mark
|
|
|
Mark04
|
Iemand trouwens enig idee of ik morgen vanaf een uur 1300 kan kitesurfen in Delfzijl?
|
|
|
Taco.
|
heb ook wel weer even zin om te varen, morgenochtend al mensen op pad?
|
|
|
Jacobus
|
Gertjan, ik vind dat de 12 wel goede lowend heeft. De 14 vaar ik denk vanaf zo'n 14 a 15 knopen, voor de 12 is dat een knoopje meer. Je krijgt een stuk meer lowend als je de de pigtails (op de LE) van de powerlijnen naar achteren zet, scheelt echt veel. We hebben het er nog wel eens over. Laters!
|
|
|
Gj
|
yes wie is er klaar om te kiten! ben klaar om te vertrekken!,
smiddags ziet er echt dikke vette poep uit baggerzooi dat wordt niks!
|
|
|
Mark04
|
Waar ga je heen GJ, vanmiddag voorspellen ze ZO, Is dat niet aflanding op zowel Lauwersoog als Delfzijl? Of is dat nog veilig genoeg te doen?
Groeten Mark.
|
|
|
Gj
|
Naja smiddags wordt niks, alle wind houdt rondt ongeveer 2 uur wel op. en dan is er nog geen water op delfzil. met ZO kan je prima varen op delfzijl.
|
|
|
skyhigh as a
|
tis dak mot werken, maar anders wask nog eeum naar BLAUWDIBAUW gegaan.
|
|
|
jetzu
|
He gertjan hoelaat gaan we morgen kiten? En waar gaan we heen? Mirns?
|
|
|
Gertjan
|
heb het drok, boottrailer lassen voor de windstille dagen.
|
|
|
patricks
|
Dat is niet de bedoeling om het te verkloten, kan aan mij liggen natuurlijk maar ik heb het nergens gelezen dat lauwersmeer nu niet mag.
Ik ga dan morgen denk ik maar naar Delfzijl, is tevens nog iets dichterbij voor mij ook.
Groeten Mark
En ook nergens gelezen dat het wel mag Ze hebben het over de wadden spots niet over het meer. Dus denk dat het meer gewoon 1 juni t/m 1oktober blijft
|
|
|
Mark04
|
Groeten Mark
En ook nergens gelezen dat het wel mag Ze hebben het over de wadden spots niet over het meer. Dus denk dat het meer gewoon 1 juni t/m 1oktober blijft Het lag aan mij Heb het later nog eens opgezocht en stond inderdaad erg duidelijk dat je er van 1 juni tot en met 1 oktober mag kiten. Morgen de hele dag Mirns, Wie nog meer?
|
|
|
Gj
|
misschien, moet half 6 werken.
|
|
|
Geronimo79
|
Ik ga naar workum met Felix pivec.
|
|
|
Lude
|
Nu nog helemaal daar heen? (ohja, jij hebt een bigshot mee ;-) ) Iemand nog in de buurt?
|
|
|
njitram
|
vooruitzichten zijn weer slecht.. of heb ik het mis?
|
|
|
Benjooh
|
Idd, want dr is weer es een extra lang weekend
|
|
|
Lude
|
stomme weekenden...
|
|
|
Bram Wilbrink
|
eind van week begin volgende week vast dikke wind.
|
|
|
|
|