|
xray

|
eBay is een biedingssysteem met een eindtijd waarbij de hoogste bieder op het laatst de kite krijgt. Hoe langer het nog duurt voordat de eindtijd er is hoe goedkoper de kite. De prijs kan in de laatste minuut nog 100e omhoogschieten.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
zoekfunctie flakkee! staat al best veel over op dit forum
|
|
|
slufterhufters.com

|
En je kan in je eigen post de boel gewoon veranderen, hoef je geen nieuwe voor aan te maken.
Antwoord met citaat Verander.... rechts boven in je post.
|
|
|
Paul

|
Aanvulling op Xray, e-bay is een veiling site. De hoogste bieder krijgt de kite. Nu is het voor jou hopen dat er niemand is die er een bieding doet, dan heb jij mazzel. De aanbieder van de kite denkt dat er genoeg mensen zijn die bieden, om zijn minumum prijs te krijgen. http://en.wikipedia.org/wiki/EBayToch leuk als je even in wikipedia kijkt, hoogste bod is 5 miljoen voor een Gulfstream JET. Ebay bestaat al z'n 11 jaar.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
een tip... bied altijd jou eigen maximale bod ongeveer 20 seconden voordat de veiling afloopt.
op die manier hou je de prijs lager, tenzij iemand anders natuurlijk zinloos gaat bieden
|
|
|
Jambo

|
Wat misschien ook wel belangrijk is om op te letten zijn de verzendkosten. Die zijn nl voor de koper dus die komen er nog eens bovenop. Als die kite uit engeland of soms nog verder weg, lopen de kosten aardig op. Heb b.v. zelf pas baord gekocht voor 170 euro in oostenrijk verzendkosten 45 euro.
|
|
|
t_i_m
Gast
|
ik heb laatst ook een board gekocht via ebay uit duisland. werd heel goed geholpen en mocht aan de de deur betalen.
|
|
|
(R)Ikke

|
Is het niet zo dat je bod bindend is?? Zoiets heb ik een keer begrepen
|
|
|
TomTom
Gast
|
Neej, als jij het hoogste bod hebt moet je ook kopen, je kunt dan niet weer terugtrekken (of je moet echt kunnen bewijzen dat je een fout hebt gemaakt)
|
|
|
(R)Ikke

|
Ja TomTom, dat is inderdaad wat ik bedoel. Dus dat klopt
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Ebay is een prima site!
Ik heb er mijn machine van
|
|
|
Merc
Gast
|
ik heb laatst ook een board gekocht via ebay uit duisland. werd heel goed geholpen en mocht aan de de deur betalen.
Ben je naar duitsland gereden?
|
|
|
www.surfensoul.nl

|
Op Ebay zijn soms koopjes maar pas op...
niet iedereen is eerlijk je wordt soms genept met verzendkosten of verzwegen gebreken. je moet altijd van tevoren betalen en dan krijg je de spullen opgestuurd heb je problemen dan heb je pech gehad ebay kan niks voor je doen. er is wel een verkopersbescherming tot 200 euro met 25 euro eigen risico daarboven moet je de schade van bijvoorbeeld niet opgestuurde goederen zelf dragen. Soms kan je creditcard nog wat extra bescherming bieden.
3 jaar geleden was ebay top nu wordt er veel shit aangeboden door particulieren, shops kun je wel redleijk vertrouwen, dat is mijn mening, ik koop er steeds minder.
gr, T.O.M.
|
|
|
royboy

|
wat ook helpt is de user ratio goed bekijken, dat is het voordeel bij ebay weer. als iemand alleen maar shit verkoopt dan krijgt die weinig punten, dus altijd daar na kijken minder dan 95%? ik zou het dan uit me hoofd zetten (grinnik_kitesmiley) beter het zekere voor het onzekere.  suc7!!!!
|
|
|
TomTom
Gast
|
Ja TomTom, dat is inderdaad wat ik bedoel. Dus dat klopt
Ok dan, had ik dat van jou een beetje verkeerd begrepen
|
|
|
Flakkee Local

|
Ik heb de verkoper toch een mail gestuurd met een bod en geen bod gedaan op Ebay. Ik vind het helemaal niets dat Ebay. ook omdat hij de kite en de bar appart te koop zet, dalijk heb ik wel de kite en niet de bar. Kan ik die ook weer appart kopen, schiet niet op.
Ik snap die gast niet waarom zo moeilijk, zet gewoon een advertentie van de kite compleet met een prijs erbij op internet. Al dat gedoe.
Of ben ik nou zo simpel????
Ik wacht het wel af....
|
|
|
Flakkee Local

|
for your info gaat trouwens om een Airush flow 8 m van 2005.
|
|
|
TomTom
Gast
|
Het probleem voor jou is nu dat de verkoper ook verplicht is om zijn stuff te verkopen aan de hoogste bieder op e-bay. Net zoals de hoogste bieder verplicht is om te kopen. Dus via de e-mail maak je volgens mij geen kans meer. En ja waarom ebay, soms lopen de prijzen leuk op doordat mensen flink tegen elkaar op gaan bieden, dus dat kan soms goed uitwerken.
|
|
|
Flakkee Local

|
Een verkoper moet het hoogste bos volgens mij wel goed keuren.
Het kan niet zo zijn dat er niet hoger dan 200 euries word geboden dat hij hem dan verplicht voor die prijs moet verkopen.
Hij mailde terug als ik 550 betaal voor kite compleet dan haalt hij hem van Ebay af.
Komt dan met verzenden op 600 euries voor een Airush flow 8 2005.
Is dit niet een beetje te veel voor een 8 m??????
Is gewoon moeilijk wil graag een flow maar zijn niet veel te vinden op het net.
|
|
|
Steefman

|
tis niet de bedoeling te gaan mailen met de aanbieder direct. daarmee ondermijn je het hele ebay systeem. en als de veiling is beeindigd is de verkoper verplicht het product tegen de veilingprijs te verkopen, net zo goed als de koper dat is.
ik heb eind vorige jaar van een duitse dame een naish boxer 9 gekocht uit 2004 voor 241 euro via ebay gekocht. kite zag er perfect uit!
|
|
|
Flakkee Local

|
Is toch gelukt. hij verkoopt me de kite voor 550 euro compleet. inclusief de verzend kosten.
Is geen slechte prijs denk ik.
|
|
|
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
|
Sorry maar het is in mijn beleving wel een beetje veel geld. Heb zelf een vraag op 2e hands van Kitehigh uitgezet voor een 8mtr en krijg de meest spectaculaire aanbiedingen, van nieuw tot oud maar allemaal compleet en voor de meest mooie prijzen.
Kitehigh is zo slecht nog niet.
|
|
|
Flakkee Local

|
noem mij dan eens een spectaculaire aanbieding voor een 2005 kite????
heb alles afgezocht en kom toch meestal in de buurt van de 500 euries voor een 2005.
|
|
|