Liquid force assault

erwin156

Geen avatar

Oktober 11, 2006, 18:06:26
edit2Rapporteer  
Ik vroeg mij af of deze kite iets is voor de absolute kite beginner.
Ik heb van site's begrepen dat deze makkelijk te relaunchen isop land en water, betekend dit dat je de kite alleen op kan laten? Of blijf je bij elke kite daar hulp bij nodig hebben? En is het voor een beginnende kite surf aan te raden na oktober nog te gaan kiten?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 Oktober 11, 2006, 18:20:41
edit2Rapporteer  
Welkom op de site van kitehigh...  loser

Als je de zoekfunctie gebruikt dan zie je dat ik een beginners verslag heb geschreven over de Assault van Liquid Force. De kite is super gemakkelijk te relauchen (gewoon met één hand) en is erg lang te houden.. Inverten zal de kite ook nooit doen, dit omdat hij de C-shape heeft behouden. Het invirten kan natuurlijk wel gebeuren als hij in het water ligt maar dat gebeurd met bijna iedere kite.  De kite is erg geschikt voor de beginner als wel voor gevorderde kiter.. Als je op de nieuwe site kijkt dan zie je hoe te relauchen... De maanden wanneer je gaat kiten maakt nix uit het gaat om de windsterkte.. Zorg altijd dat je niet alleen komt te staan zodat er altijd iemand is die kan helpen als het moet. Ik heb in het begin de kite zelf opgelaten in het water of heb een van de mede-kiters aangesproken en uitgelegd dat ik beginner was en gevraagd of zij met mij het water in wilde lopen...
Er is altijd wel iemand die je kan en wil helpen.... Ik weeg 90 kg en kan bijna altijd varen met mijn 12m2 en 16m2 Assault. Ik heb een Nobile 135x40 board.

Oja nog iets....... Ik heb die kites nu een 1/2 jaar maar er is nog geen spoor van slijtage te zien  ThumpsUp

Video van de 2006 Assault: http://www.realkiteboarding.com/video/2006LFassault.m4v
Video van de 2007 Assault: http://www.liquidforcekites.com/07/kites_assault-wmv.htm

Succes met je keuze  Joepie
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Oktober 11, 2006, 20:25:35
edit2Rapporteer  
Gewoon een lekker filmpje van de 2007 gear van Liquid Force  ThumpsUp

http://www.liquidforcekites.com/07/outro-wmv.htm
erwin156

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 11, 2006, 20:28:27
edit2Rapporteer  
Gewoon een lekker filmpje van de 2007 gear van Liquid Force ThumpsUp

Bedankt man! ga het hele stuk effe lezen en filmpje bekijken
Nino

Antwoord #4 Oktober 11, 2006, 23:49:25
edit2Rapporteer  
Yo!

Frank77 van Kitehigh heeft er volgens mij ook één en is ook nog beginner. Vraag hem anders ff, als je hem kan vinden.

greetz.
Frank77

Antwoord #5 Oktober 12, 2006, 01:12:44
edit2Rapporteer  
Hey, ik zie mijn naam.

Er staat idd van een andere jongen een review op kitehigh: hij was een absolute beginner dacht ik.

Ik heb idd ook een LF assault 12m2, maar ben niet geheel beginner. Wel powerkite (2 en 4 lijners) en buggy ervaring, dus kiten was het probleem niet.

Ik vind de LF een prima en rustige beginnerskite. Enige wat je wel moet doen (maar das denk ik bij elke bow) is spanning op de stuurlijnen houden. Voor de rest heeft de kite een zeer goede depower. Dus lekker veilig en goed lang door te vliegen. Ook de prijs is aantrekkelijk en momenteel krijg je de 2007 modellen al geleverd (geen idee wat er veranderd is).

Grootste voordeel is het gemak waarmee je de kracht regelt in de kite. Ik ben in de 5 keer dat ik ooit heb gevaren maar 1 keer over mijn boord getrokken en dat kwam omdat ik de bar aantrok in plaats van wegduwde (beginnersfout). Daarna dus nooit meer gebeurd en heb toch in een goede 5 tot tegen 6 bft aangevaren.

De kite is goed te herstaren. (alle keren dat ik heb moeten herstarten was in ondiep water, dus kon ik staan. Ik heb geen ervaring met herstarten in diepwater, maar ik vermoed dat dat ook geen probleem is)

Voordat je begint raad ik wel lessen aan of ervaring met kleinere kites (maar dan wel dat je weet hoe het is om vooruit getrokken te worden etc.). Als je niet weet wat je doet: dan is het een erg gevaarlijke spot. Het mag dan wel een bow zijn, maar als je de bar aantrekt bij een bow op het verkerde moment dan vlieg je ook gewoon omhoog. En aan je safety trekken is dan geen optie. Daar ben je veel te laat voor dan.

Je kunt de kite heel goed alleen starten op het strand (ook/juist met weinig wind). Kwestie van tip omvouwen en wat zand erop. Dat gaat prima. Een bow is goed te sturen. Landen is misschien wat moeilijker. Dat zal dan met je safety moeten. Ik kan niet aanraden om alleen te varen. Als er wat gebeurt ben je het haasje. Kortom altijd met een andere kiter erbij: zeker in het begin: Die kunnen gelijk je kite oplaten en neerhalen. Op de standaardstekken zullen er meestal mensen genoeg zijn.  Ooh ja: en begin echt op ondiep water. Een stek als oostvoorne is misschien ff rijden, maar dan kun je wel relaxt leren varen.

Het water is op dit moment nog warm, maar zal nu toch wel een keer gaan afkoelen. Ik vaar nu nog met een 3/2 zonder mouwen, mar ga dit weekend een 5/3 halen omdat de mooie dagen voorbij zijn. In october beginnen is nu dus nog mogelijk, maar ik weet niet tot wanneer het aangenaam blijft. Voor het voorjaar heb je zeker een 5/3 nodig. Kwestie van zo snel mogelijk leren varen zonder te vallen.terug te zakken in het water. Ik kon na 4 uur rakken varen, maar dat komt door kite/buggy/zeil en snowboard ervaring.

Nino

Antwoord #6 Oktober 12, 2006, 02:29:06
edit2Rapporteer  
Nou, hartstikke goed dus  (grinnik_kitesmiley)
WaZuP

Antwoord #7 Oktober 12, 2006, 03:48:43
edit2Rapporteer  
ik he e r mee gevaren voor vergevorderde is het echt een rete relaxte freestyle kite zeer veel pull en vooor de beginner ook super goed vanwege zijn herstartbaarheid stabilie tijd rustige drukopbouw en windrange

zit dus zeker goed
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.