Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Alleen dat landen... ik blijf maar als een baksteen uit de lucht vallen. De ene harde klapper na de andere. Geen enkel bot zit meer op z'n plek. Snap niet waarom ik het niet voor elkaar krijg, maar begin de crashes nu wel een beetje beu te worden. Nah ja, zinloos gezeur vergeleken met het nieuws. Ben er nog wel een beetje van onder de indruk. Heb je Jykell nooit mogen proberen , maar ik vermoed dat hij net zo springt als een Waroo of Rise bijvoorbeeld: je moet bij hoge sprongen actief de kite sturen zodat je er niet tever onderdoor slingert. Meestal is als een baksteen uit de lucht vallen een teken dat je er veel te ver onder door slingert. Dat kun je oplossen op twee manieren: - Beter je sprong timen, maar dat helpt niet bij alle kites, neem de voorbeelden hierboven
- Of actief 8-jes vliegen zodra je voelt dat je er onderdoor slingert.
Hoog springen is absoluut niet makkelijk, dus verwacht niet dat je na een volgende sessie het geheel door hebt. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen
|
|
|
martijn
|
@h2h, ik heb dat twee weken geleden ook gehad op de slufter. Ik passeerde iemand downwind en voer onder zn lijnen door. Stuurtie opeens zn kite naar beneden. Had toen ook een dikke rode streep over wang en nek.
Mriek, gebeurt dat ook als je je kite heen en weer stuurt in de sprong? of tijdens het landen je kite vol instuurt?
succes Rudo! hopenlijk is het niets ernstigs!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
tussenstand: voorste kruisbanden flinke optater, mss gescheurd, mogelijk licht schade aan miniscus. Kan ff een paar weken duren maar niks ernstigs.
edit: zoo sebas ik lees het nu pas, ging dus net goed. brrrrrr.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
tussenstand: voorste kruisbanden flinke optater, mss gescheurd, mogelijk licht schade aan miniscus. Kan ff een paar weken duren maar niks ernstigs.
Gerekt of gescheurd, dat is nogal een verschil. Is dat niet naar voren gekomen uit het onderzoek? Ik hoop het beste voor je, niets vervelenders als een blessure hebben en niet kunnen kiten
|
|
|
El Rudo
|
niet doorgescheurd, mss een klein scheurtje. Mn benen zijn vlgs de orthopeed (ook een kiter naja) goed sterk en dat maakt een groot verschil. thx
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
niet doorgescheurd, mss een klein scheurtje. Mn benen zijn vlgs de orthopeed (ook een kiter naja) goed sterk en dat maakt een groot verschil. thx
Dat klinkt al een heel stuk positiever! Jij treft het weer wel met al die kiters, die lui kom ik nooit tegen in dat soort situaties Idd. ff paar weekjes uitzingen en dan weer zo het water op! Gun jezelf wel wat rust ADHD @ Thomasr: he scholier, niet zo denigrerend over de Oostenwind! Daar kan je heel veel lol mee hebben hoor, zeker als we dan weten dat jij dan op school zit
|
|
|
ROBST3R
|
Of misschien nog meer proberen te edgen marieke en idd je kite op zijn hoogste punt iets agressiever proberen in te sturen.
Rudo ik wens je veel sterkte met je knie!!!
|
|
|
d@ni
|
@ Mriek : Dat probleem heb ik dus ook, ik slinger er te snel onderdoor en val als een baksteen. Ik lees aandachtig alle tips en zal ze next time uitproberen.
Maar hoe kan je bv je sprong beter timen? Ik kant voor de sprong hard aan en probeer in de lucht een beetje 8jes te maken. Maar ik denk dat ik hem ook te laat terug de vaarrichting instuur.
Maar ik moet idd gewoon blijven oefenen met bovengenoemde tips.
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Ja dat ging gelukkig allemaal maar net goed gistere, ik was bijna onthoofd. Zo te horen zijn er veel ongelukken gebeurd gistere, valt me nog mee dat er niet iemand een paal van dichtbij heeft gezien.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Gister wel getracht die gele boei aan bonken te varen, maar gaat ten kosten van m,n boardje heb ik gemerkt.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
@rudo dat gaat lang duren, beterschap
@mriek hoog springen makkelijk echter ga je je kite voorbij dan val je uit de lucht dat hoort er bij gebeurt mij ook wel eens met de 7m. Te ver terug gestuurd en in eens wind weg. Wat MB al aan geeft ben je hoog heen en weer sturen en voor het landen naar beneden of wanneer je naar beneden gaat loopje trekken als je bijna bij het water ben, dan krijg je een beetje lift echter de landings snelheid neemt behoor lijk toe. Dus altijd boardje downwind. Bij verkeerd landen ben je een scheer steentje en denk je af en toe dat je uit elkaar getrokken wordt als je over het water stuiter, bij goed landen boter zacht.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Gister wel getracht die gele boei aan bonken te varen, maar gaat ten kosten van m,n boardje heb ik gemerkt. Ligt een scheepsketing achter met een pin in een grote betonblok
|
|
|
Phyxsius
|
@ Mriek : Dat probleem heb ik dus ook, ik slinger er te snel onderdoor en val als een baksteen. Ik lees aandachtig alle tips en zal ze next time uitproberen.
Maar hoe kan je bv je sprong beter timen? Ik kant voor de sprong hard aan en probeer in de lucht een beetje 8jes te maken. Maar ik denk dat ik hem ook te laat terug de vaarrichting instuur.
Maar ik moet idd gewoon blijven oefenen met bovengenoemde tips.
Ik had dit probleem ook steeds, tot ik het gisteren eindelijk ontdekt heb: je moet je bar aangetrokken houden. Zelfs als ik dan m'n kite niet of te laat instuur land ik nog (relatief) zachtjes... Klinkt logisch, maar pas als ik er echt op ging letten merkte ik hoe vaak ik m'n bar depowerde tijdens m'n sprongen. Het hard aankanten helpt bij mij vooral om ongewenste rotatie tegen te gaan. In ieder geval: bij elke sprong leer je weer iets bij !
|
|
|
Mriek
|
@ Rudo, fijn dat het mee lijkt te vallen! Ook al kunnen een paar weken wel lang zijn. Zal duimen voor zo weinig mogelijk wind Thanx voor de tips allemaal. Ik slinger er inderdaad onderdoor en stuur dus inderdaad te weinig terug. Dat heeft Leon me ook al duizend keer verteld. Op de een of andere manier heb ik in de lucht het idee dat ik m'n druk juist kwijtraak als ik verder doorstuur en daarom blijf ik ergens rond 12 uur hangen op het moment suprême. Herken je dat d@ni? En in mijn geval stiekem ook een beetje de angst om veel voorwaartse vaart te krijgen in de lucht. Het schijnt ook met balans te maken te hebben. Goed naar achter blijven hangen en je lichaam in dezelfde positie houden. Toch? Heb het idee dat m'n timing wel ok is, anders kwam ik niet zo'n aardig eind de lucht in. Nah ja, gewoon weer proberen dus en de bonte lappendeken voor lief nemen. Volgende keer gaat het ons lukken d@ni! En anders de keer daarop, of daarop, of daarop...
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Gister wel getracht die gele boei aan bonken te varen, maar gaat ten kosten van m,n boardje heb ik gemerkt. Ligt een scheepsketing achter met een pin in een grote betonblok Weet 't meer kracht gebruiken dus
|
|
|
Mriek
|
Gister wel getracht die gele boei aan bonken te varen, maar gaat ten kosten van m,n boardje heb ik gemerkt. Ligt een scheepsketing achter met een pin in een grote betonblok Die boei is ook bloedlink. Ging er gisteren te dicht langs (probeerde mijn grote voorbeeld na te doen ), gelukkig langzaam, want hoorde 'm schrapen over de onderkant van m'n board. De ketting is vrij lang bij laag water. Rekening mee houden!
|
|
|
Mriek
|
Ik had dit probleem ook steeds, tot ik het gisteren eindelijk ontdekt heb: je moet je bar aangetrokken houden. Zelfs als ik dan m'n kite niet of te laat instuur land ik nog (relatief) zachtjes... Klinkt logisch, maar pas als ik er echt op ging letten merkte ik hoe vaak ik m'n bar depowerde tijdens m'n sprongen.
Hmmm, dat zou er ook wel eens heel goed mee te maken kunnen hebben! Thanx for sharing!
|
|
|
rocket man
|
Michiel je hebt pb
@rudo, geen leuk verhaal, hoop dat je snel weer op het water staat, en dan maar langzaam maar zeker over ouwemannen kiten reflecteren want het zal zeker een impact hebben als je de eerste keer weer aan de slag gaat.
|
|
|
Lex
|
Succes met revalideren Rudo!
|
|
|
El Rudo
|
"langzaam maar zeker over ouwemannen kiten reflecteren"
ik geloof niet dat dat erg bij me past ghehe @ lex & anderen thanks! Het loopt wel los denk ik.
|
|
|
El Rudo
|
"langzaam maar zeker over ouwemannen kiten reflecteren"
ik geloof niet dat dat erg bij me past ghehe @ lex & anderen thanks! Het loopt wel los denk ik. Qua wat dat springen betreft, idd tijdens het terugsturen, daar boven en tot evt. vlak voor touch down, bar aantrekken. Hoger, harder, verder. Een hoop cracks hebben 'm op de stopper staan, ik durf dat niet zo. zo dat quote en edit tekentje is wel verwarrend zeg... zit ik me eige te kwooten.
|
|
|
d@ni
|
@ Rudo, fijn dat het mee lijkt te vallen! Ook al kunnen een paar weken wel lang zijn. Zal duimen voor zo weinig mogelijk wind Thanx voor de tips allemaal. Ik slinger er inderdaad onderdoor en stuur dus inderdaad te weinig terug. Dat heeft Leon me ook al duizend keer verteld. Op de een of andere manier heb ik in de lucht het idee dat ik m'n druk juist kwijtraak als ik verder doorstuur en daarom blijf ik ergens rond 12 uur hangen op het moment suprême. Herken je dat d@ni? En in mijn geval stiekem ook een beetje de angst om veel voorwaartse vaart te krijgen in de lucht. Het schijnt ook met balans te maken te hebben. Goed naar achter blijven hangen en je lichaam in dezelfde positie houden. Toch? Heb het idee dat m'n timing wel ok is, anders kwam ik niet zo'n aardig eind de lucht in. Nah ja, gewoon weer proberen dus en de bonte lappendeken voor lief nemen. Volgende keer gaat het ons lukken d@ni! En anders de keer daarop, of daarop, of daarop... Ik denk dat ik de kite inderdaad te weinig beweeg in de lucht. Wat mij nog niet duidelijk is, misschien een domme vraag , maar ik heb een paar tips gezien over de kite loopen voor de landing. Moet je hem dan loopen in de vaarrichting of de kant waar je hem naartoe stuurde om te springen? En idd Mriek het gaat goedkomen. (met hard vallen en opstaan )
|
|
|
d@ni
|
@ Rudo : goed op letten dat je hem niet te zwaar belast, mijn vader had ook pas wat jij hebt en als je te voorbarig je knie gaat belasten ben je verder van huis. Sterkte
|
|
|