ErikFanatic
|
Waar blijft die beloofde zon!?
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
duitserdam is toch alleen in het weekend? doordeweeks geen probleem toch (ik ga vanavond even kijken daar)
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Zie op de webcam ook maar weinig kites, dus vandaag weer aanwezig op de dam incl 2 Kitehigh vlaggen.
|
|
|
jefff
|
Ik twijfel om te gaan met me 9m....
|
|
|
|
jefff
|
keek op actuele wind van knmi, maar er zit toch nog aardig wat verschil tussen kijkduin en HVH
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Jeff, even de topografie erbij pakken Wat je nl. ziet is dat het ter hoogte van scheveningen minder waait. En dat is vaak het geval. Op de ZM heb je meer wind als op Scheveningen, vaak vergelijkbaar met HvH. Echter met N en W in de wind lijkt de windmeter hier op kitehigh (rijkswaterstaat) veel te positief te zijn. Lastige keuze voor vanmiddag/avond. Beste remedie is gewoon gaan en kijken of het wat is
|
|
|
|
Spoon
|
pff, wat ben ik slapjes na afgelopen sessie op Ouddorp, zaterdag. Lekker gezwommen tussen de golven.. Probeerde nog te zwaaien naar evan maar lukte niet echt met die golven elke keer Ik vond het maar druk.. Ik snap dat het voor die die duitsers "makkelijker" is om hierheen te komen dan naar hun eigen kust maar dit was wel echt bizar.. Ik hou me hart vast straks op de mooie dagen :S.. Dat er nog niks ernstigs gebeurd is is mij eigenlijk een raadsel. Met wegvaren ook. Daar was ik niet denderend in toch michiel . Een stuk verder ook met iemand in de klinch geraakt.. Die duitser werd boos omdat ik vlak langs hem vaarde. Maar ja er zat er 1 vlak achter me, dus kon niet keren. En hij bleef op 12 uur staan :S.. Dus dan maar onder hem door.. En dan ook nog die driewielers met die helmpjes.. die gaan ook echt hard zeg! pff..Niet normaal :S. Ben dan nu wel verkouden... maar ja. Wanneer gaan we weer ..
|
|
|
Monkh
Logs: 0 | 403 uur
|
Vanochtend lekkere sessie op de zandmotor De motor moet trouwens een keer gewassen worden, precies waar je lekker af kan zetten achter de bank komt je een soort pis walm tegemoet. Op wel meer plekken trouwens.
|
|
|
Eagle-Jan
|
zooo... t was lekker op de zandbrommert max een mannetje of 8-10, voor iedereen die na mijn vertrek het water is opgegaan, succes met de drukte!
en wat die rare plekken aangaat. idd weer ff een doorstromings geul graven.
|
|
|
Yoram
|
Was weer even lekker tussen de golfjes
|
|
|
ErikFanatic
|
En Jefff, ben je gegaan? De wind heeft gister na werk zeker niet teleurgesteld. Ik heb eerst 2 uurtjes gevaren voor Scheveningen om vervolgens met 3 man sterk een downwinder te maken naar Ter Heijde. The day after: - buikspieren zijn gaar - handen kapot (blaren) - hongerig naar meer van die avonden! #stoked!
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik schrok weer toen ik vanmiddag op de parkeerplaats van de ZM kwam...gelukkig onterecht! Waren allemaal dagjesmensen Wat was het heerlijk met 17grC op het strand, maar helaas geen thermisch effect. De beloofde wind bleef steken tussen de 10-15kn. Echter gewoon hoogte kunnen lopen met de 9m en nieuwe waveplank! Daarna toch de 12m nog gehaald en deze had genoeg power voor een TT. Maar wat werd het op zee een extreme klotsbak. Ondanks laag water een belachelijk harde stroming met die klotsbende tot gevolg! Maar wat een muren van water zo af en toe weer!!! Kitehans: aangenaam
|
|
|
KiterHans
|
Hey Michiel insgelijk.....ondanks tegenvallende wind een mooie middag gehad.....
|
|
|
jefff
|
En Jefff, ben je gegaan? De wind heeft gister na werk zeker niet teleurgesteld. Ik heb eerst 2 uurtjes gevaren voor Scheveningen om vervolgens met 3 man sterk een downwinder te maken naar Ter Heijde. The day after: - buikspieren zijn gaar - handen kapot (blaren) - hongerig naar meer van die avonden! #stoked! Was niet gegaan, Helaas dus als ik het zo lees!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hey Michiel insgelijk.....ondanks tegenvallende wind een mooie middag gehad.....
Inderdaad! Hoop dat de files meevielen?
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ik schrok weer toen ik vanmiddag op de parkeerplaats van de ZM kwam...gelukkig onterecht! Waren allemaal dagjesmensen Wat was het heerlijk met 17grC op het strand, maar helaas geen thermisch effect. De beloofde wind bleef steken tussen de 10-15kn. Echter gewoon hoogte kunnen lopen met de 9m en nieuwe waveplank! Daarna toch de 12m nog gehaald en deze had genoeg power voor een TT. Maar wat werd het op zee een extreme klotsbak. Ondanks laag water een belachelijk harde stroming met die klotsbende tot gevolg! Maar wat een muren van water zo af en toe weer!!! Kitehans: aangenaam Toch maar weer eens naar het zuiden tuffen Michiel, check de meting van Oosterschelde 4 maar eens (welke het meest in de buurt komt van de bdam, al waait het daar zelfs nog net ff harder) die gaf gewoon 10-12m/s aan! Moest mn kitetas weer uit het zand graven Heerlijk gepowerd met 10m kunnen varen en eindelijk meerdere Railey2blind's achterelkaar geland!
|
|
|
tgroot
|
Ik ging weer eens oostvoorne, niveau daar is echt dramatisch. Bij start 2 v/d 2 mensen die hun kite oplieten met een loop over het strand zien gaan. Op het water wil ik iemand downwind passeren, en die mikt van de ene naar de andere kant zijn vlieger bijna op me kop, vlieger lande 2 meter verder downwind. Lag dus tussen zijn lijnen. Om vervolgens pissig en aggresief op mij te worden!!!! "Waarom passeer je mij zo dichtbij, als je ziet dat ik aan het klooien ben?"
Het spijt me , maar ik snap waarom het dus zo druk op de slufter is. Heb me nog nooit onveilig gevoeld, maar dit sloeg echt alles.
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
De oplossing op Oostvoorne is even een paar minuten verder doorlopen (ik weet het...na zo'n halve marathon heb je daar weinig zin meer in maar toch...) zodat je van geen enkele beginner last zult hebben.
|
|
|
Karel79
|
hahaha mooie quote, maar eerlijk gezegd zit er wel een kern van waarheid in. Je moet met een grote boog om die beginners heen gaan. Feit is gewoon dat er een hoop zijn die zo weinig kite controle hebben dat ze tijdens het oefenen van de waterstart hun kite op het water laten klappen en dat ze al zenuwachtig worden als iemand hun richting op vaart. Ik was er niet bij, dus klinkt misschien lullig... maar Oostvoorne is best groot. Idd even verder lopen, of beginnen met een eindje downwind te varen, of gewoon eerder keren ipv helemaal naar de kant toe te varen. Ver uit de buurt blijven van de absolute beginner (en voor hun is Oostvoorne de ultieme plek, beter dat ze daar zitten als in de poel op de sluf toch?)
|
|
|
tgroot
|
haha mannen bedankt voor het advies, maar moest meer ff me frustratie kwijt. Over met name de instelling v/d kiter die zijn kite op me land en mij vervolgens begint uit te foeteren.
Ik ben weer ff genezen daar, moet zeggen dat ik de frustratie (de laatste jaren) van bepaalde mensen hier op het forum ineens stukken beter begrijp.
|
|
|
rocket man
|
Ik schrok weer toen ik vanmiddag op de parkeerplaats van de ZM kwam...gelukkig onterecht! Waren allemaal dagjesmensen Wat was het heerlijk met 17grC op het strand, maar helaas geen thermisch effect. De beloofde wind bleef steken tussen de 10-15kn. Echter gewoon hoogte kunnen lopen met de 9m en nieuwe waveplank! Daarna toch de 12m nog gehaald en deze had genoeg power voor een TT. Maar wat werd het op zee een extreme klotsbak. Ondanks laag water een belachelijk harde stroming met die klotsbende tot gevolg! Maar wat een muren van water zo af en toe weer!!! Kitehans: aangenaam Vreemd dat de wind op die korte afstand zo verschild. Voer die avond op Katwijk en er stond een lekkere +- 20kn, werd pas een beetje minder toen ebstroom rond zes uur inzette en je reëel bij 17-18kn uitkwam. Hoogte varen zat er voor mij toen niet meer in, maar toch lekker gevaren.
|
|
|