Had je een helm op? Ik neem aan dat je ingehaakt was, maar dat je al uitgehaakt had leren vliegeren? Had je een safety-systeem (bar los -> quick release -> leash quick release)? Is dit systeem aan jou uitgelegd? Hoe waren de omstandigheden? Vlagerig? Zeer harde wind?
Ik ken alleen jou verhaal, maar als ik het zo hoor verbaas ik mij over de les methode. Dat iemand jou een powerkite geeft die jou door de lucht kon laten gaan en vervolgens ernstig letsel hebt opgelopen.
Als jij een stuurfout maakte en de kite 'wind ving' mag dat niet de oorzaak wezen dat jou iets overkomt in de beginnersfase. Dat wijst op pure onkunde van de school / instructeur. Als jij rijles neemt en een fout maakt, dan grijpt de instructeur ook in.
Natuurlijk is niet alles zo zwart-wit en je kunt ook gewoon heel veel pech hebben gehad, maar ik zou het er niet bij laten.
Als je zelf was gaan aanklooien dan had dit wel kunnen gebeuren, maar zoiets mag helemaal niet gebeuren tijdens een les. Ik denk ook dat kitescholen zich dat moeten realiseren. Zeker als ze niet aangesloten zijn bij een KNWV / IKO met gecertificeerde instructeurs.
Ik ken alleen jou verhaal, maar als ik het zo hoor verbaas ik mij over de les methode. Dat iemand jou een powerkite geeft die jou door de lucht kon laten gaan en vervolgens ernstig letsel hebt opgelopen.
Als jij een stuurfout maakte en de kite 'wind ving' mag dat niet de oorzaak wezen dat jou iets overkomt in de beginnersfase. Dat wijst op pure onkunde van de school / instructeur. Als jij rijles neemt en een fout maakt, dan grijpt de instructeur ook in.
Natuurlijk is niet alles zo zwart-wit en je kunt ook gewoon heel veel pech hebben gehad, maar ik zou het er niet bij laten.
Als je zelf was gaan aanklooien dan had dit wel kunnen gebeuren, maar zoiets mag helemaal niet gebeuren tijdens een les. Ik denk ook dat kitescholen zich dat moeten realiseren. Zeker als ze niet aangesloten zijn bij een KNWV / IKO met gecertificeerde instructeurs.
Ik had geen helm op, de wind vond ik best sterk, ik kon de vlieger van 4 meter al bijna niet houden, maar de instructeur zij dat die andere (die vastgehaakt zat) minder zwaar was.
Er is uitgeliegd (heel vlug) dat we aan een rode draad ofzo konden trekken als het mis ging, maar het ging allemaal zo snel dat ik dat niet heb kunnen doen.
Ik was denk ik ongeveer 5 minuten aan het oefenen met die kite toen het gebuerde.
De instructeur zei dat hij misgreep naar de bar, waardoor de kite in de powerzone kwam.
Misschien heb ik wel toen ik in de lucht kwam per ongelijk aan de bar getrokken, dit kan ik me niet meer herinneren. De instructeur hield mij heel de tijd vast aan de achterkant, maar toen het mis ging liet hij mij los omdat hij mij niet meer kon houden.
Het is inderdaad allemaal erg vervelend, maar ik hoop toch dat alles goed komt, het zal alleen wel een hoop tijd in beslag nemen zeggen de dokters.
Gr Marleen